چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

سردار محمد کوثری* این روزها هر جا قدم می‌گذاری و حضور پیدا می‌کنی خبر اعدام یک مستبد و عروسک خیمه‌شب‌بازی به‌نام صدام به گوش می‌رسد.

با دو نگاه می‌توان این خبر را ارزیابی کرد: اول از طریق نگاه بلندگوهای بیگانه و مستکبرین جهان خصوصاً دوستداران و حامیان دیروز و امروز صدام.

دوم از طریق و نگاه رسانه‌های خودی و مردم عدالتخواه و خداجو. دسته اول (مستکبرین) چنین وانمود می‌کنند که یک دیکتاتور و جنایتکار را به‌خاطر آزادی مردم عراق از بین بردیم!

البته به‌نظر می‌رسد پوشش خبری گسترده اعدام صدام توسط این دست رسانه‌ها به‌منظور فریب مردم کشورهای عربی و اسلامی و حتی ملت‌های خود آنهاست تا به قولی دست دولت‌های آنها بیشتر رو نشود، چون جنایت‌هایی که صدام حسین در طول 26 سال انجام داد همه با چراغ سبز مستکبرین شرقی و غربی بود. آنها از صدام همه‌جانبه حمایت کردند تا شاید انقلاب اسلامی را در کوتاه‌ترین زمان از بین ببرد و یک نظام دلخواه آمریکا در ایران روی کار بیاید تا منافع آنها را مجدداً مانند قبل از انقلاب اسلامی احیا کند. اما حباب آرزوهایشان فنا شد.

اما گروه و دسته دوم؛ خوشحالی آحاد مردم ایران اسلامی و همه آزادیخواهان خصوصاً ملت شریف عراق است که در حیات خود عدالت خداوند بزرگ را مشاهده کردند.

چقدر زیبا آن پیر فرزانه در اوج قدرت ظاهری ارتش بعث عراق که در اوج پیشروی و تجاوز در روزهای اول جنگ بود فرمود: آنچنان سیلی به گوش صدام می‌زنیم که نداند از کجا خورده است.

امروز به‌وضوح می‌بینیم که همه مستکبران و زورگویان جز دروغ چیز دیگری به خورد مردم نمی‌دهند. پس باید بایستیم و با توکل بر خدا حقمان را با قدرت بگیریم.

* رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح

کد خبر 12481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز