فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان از تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطقه هراس دارند.

به گزارش ایرنا سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی روز پنجشنبه 7 دی در مراسم تقدیر از اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله شرایط کنونی منطقه‌ای و جهانی را فوق‌العاده حساس و سرنوشت ساز توصیف کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است تا با دستیابی به فناوری‌های نوین علمی به قطب اول منطقه و خاورمیانه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی تبدیل شود.

صفوی تصریح کرد دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در صدد آن هستند تا بتوانند به هر طریقی جلوی پیشرفت ایران را برای تبدیل شدن به یک قدرت برتر منطقه‌ای در خاورمیانه بگیرند.

وی با اشاره به مخالفت‌های غرب با پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف از جمله فناوری هسته‌ای، خاطرنشان کرد ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود در چارچوب پروتکل حرکت کرده ولی غرب آن را بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت ایران قرار داده است و در اصل مشکل ابرقدرت‌ها همین رشد و پیشرفت ایران است.

فرمانده کل سپاه، کلید و رمز پیروزی ملت ایران را حفظ استقلال خود خواند و گفت: ملت ما با دسترسی به علوم و فناوری روز و تحقیق و پژوهش‌های بیشتر می‌تواند گام‌های مطلوبی را برای ارتقای علمی و فناوری کشور بردارد.

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: ما مصمم هستیم سرنوشت و آینده کشورمان را خودمان بسازیم و به پیشرفت و توسعه و آبادانی و از سوی دیگر رفع فقر در استان‌های خود بپردازیم.

صفوی تصریح کرد هدف ما رسیدن به قطب اول در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در خاورمیانه است و در برنامه چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله، رشته پزشکی نیز می‌تواند گام‌های مطلوبی را در این راستا بردارد و جمهوری اسلامی به قطب پزشکی در منطقه تبدیل شود.

وی گفت:ملت ‪ ۷۰‬میلیونی ایران آسیب ناپذیر است زیرا از بنیانگذاران تمدن جهانی است و به همین علت دشمنان ما نمی‌توانند آسیب زیادی به ما برسانند.
فرمانده کل سپاه خطاب به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: شما مسوولان و مخصوصا افرادی که در کارهای پژوهشی فعالیت دارید، باید تلاش کنید تا دانشگاه بقیه‌الله جز پنج دانشگاه اول علوم پزشکی کشور قرار گیرد.

صفوی، ایجاد مراکز تحقیقاتی هدفمند در راستای برآورده‌سازی نیازهای سپاه، تدوین برنامه راهبردی بر اساس نیازهای موجود و ارائه آن به ستاد مشترک سپاه، ایجاد پژوهشکده نظامی بر اساس برنامه‌های راهبردی سپاه، ایجاد مکانی در راستای پشتیبانی علمی از لحاظ کیفی و کمی را از مهمترین برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد مرکز تحقیقات در مدیریت نظام سلامت، یکپارچه کردن تمام ارگان‌های سپاه برای دستیابی به پدافند بیولوژیکی برای ایمن‌سازی رزمندگان، ایجاد فضای مناسب در راستای کمک به دولت و وزارت بهداشت برای کمک رسانی به مناطق محروم و اعزام تیم‌های تحقیقاتی، پژوهشی، درمانی در قالب بسیج سازندگی، ایجاد مرکز تحقیقات و کمک رسانی به مصدومان شیمیایی، آسیب دیدگان روحی و جسمی وایجاد مراکز تحقیقات علوم رفتاری و ارائه راهکارهای علمی برای ارتقا توان روحی و آمادگی جسمانی نیروهای سپاه و بسیج نیز از دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های آتی دانشگاه بقیه‌الله است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم، نگاه و تلاش ویژه دانشمندان علوم پزشکی برای دستیابی به آخرین یافته‌های علمی را در حل مشکلات کشور موثر دانست.

کامران باقری لنکرانی تصریح کرد: نگاه ویژه‌ای که در بین دانشمندان علوم پزشکی کشور وجود دارد، کمک خواهد کرد در عرصه پژوهش برای دستیابی به آخرین یافته‌های علمی تلاش کنیم و این تلاش در حل مشکلات و پیشرفت و اقتدار کشوردر بخش علوم پزشکی مفید خواهد بود.

کد خبر 12062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز