نام محله‌های بالای شهر که به میان می‌آید،کمتر کسی تصور می‌کند در این محله‌ها هم خانواده‌های کم‌بضاعتی زندگی می‌کنند که برای گذران زندگی نیاز به مهربانی هم‌محله‌ای‌ها دارند. البته چند سالی است جوانان مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله اختیاریه برای کمک به افراد کم بضاعت این محله‌ها آستین بالا زده‌اند.

بسته معیشتی

همشهری‌آنلاین – حسن حسن‌زاده: روزهای آغاز هر فصل، در شبستان مسجد صاحب‌الزمان (عج) جای سوزن انداختن نیست. جوان‌های محله دور هم جمع می‌شوند تا کمک‌های مردمی نیکوکاران محله را بسته‌بندی و به دست خانوارهای نیازمند برسانند.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

«طاها جوانمرد» یکی از جوانان فعال مسجد صاحب‌الزمان(عج) است که شانه به شانه دیگر جوانان این مسجد برای کمک به خانوارهای کم‌بضاعت پای کار است. او می‌گوید: «شاید  بسیاری از همشریان ما تصور می‌کنند در محله‌های اختیاریه، دروس، دیباجی و... خانواده کم‌بضاعت وجود ندارد. اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم در همین محله‌ها هم خانواده‌های نیازمندی زندگی می‌کنند که نیاز به همدلی هم‌محله‌ای‌ها دارند. به هر حال، خانواده‌های بسیاری در محله‌های دروس، قلهک و... سرایدار خانه‌ها و برج‌ها هستند که در ازای داشتن محلی برای سکونت حقوق دریافت نمی‌کنند. جوانان مسجد ما سراغ این خانواده‌ها رفته‌اند و مشکلات زندگی آنها را به دقت بررسی کرده‌اند.»

 جوانمردی از جوانانی می گوید که همه‌ی هم و غمشان را گذاشته‌اند تا در هر فصل با کمک نیکوکاران محله، سبد ارزاق برای این خانوارها تهیه کنند: «علاوه بر خانواده‌هایی که به عنوان سرایدار در این محله‌ها زندگی می‌کنند، منطقه ۳ محله‌هایی مثل حسن‌آباد زرگنده، ده‌ونک و درب دوم دارد که محله‌هایی کارگرنشین هستند. جوانان مسجد ما در این محله‌ها هم با کمک معتمدان محلی خانوارهای کم‌بضاعت را شناسایی کرده‌اند. اکنون با همدلی و همراهی جوانان مسجد، هر فصل برای ۳۰۰ خانواده از این محله‌ها سبد ارزاق تهیه می‌کنیم که توزیع این اقلام را هم جوانان مسجد بر عهده دارند.»

تهیه سبد ارزاق برای خانوارهای کم‌بضاعت اما بدون مشارکت اهالی محله و نمازگذاران مسجد صاحب‌الزمان(عج) ممکن نیست. جوانمردی می‌گوید: «نیت خیر جوانان مسجد ما بدون همراهی و همدلی اهالی محله به نتیجه نمی‌رسید. ما با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، گروهی از نیکوکاران محلی تشکیل داده‌ایم تا اهالی محله نذورات و کمک‌های مالی خود را از این طریق به دست جوانان مسجد برسانند. حتی آن دسته از اهالی محله که در فعالیت‌های مسجد حضور ندارند هم در این کار خیر کمک‌حال ما هستند. با همدلی همین اهالی بود که شهریور امسال پیش از آغاز سال تحصیلی جدید برای ۵۰ دانش‌آموز لوازم تحریر تهیه کردیم و شب یلدا هم با بسته‌بندی اقلام ویژه شب یلدا در مسجد، کمک‌های مردمی را به دست خانوارهای کم‌بضاعت رساندیم.»

کد خبر 731991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha