یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
۱ نفر

چند قدم آن سـوی بزرگـراه بعثت، مسـجد قدس شهرک سجادیه که درست شبیه به قدس شریف ساخته شده، خودنمایی می‌کند.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، در این مسجد علاوه بر برپایی نمازهای یومیه و جلسات قرآن‌خوانی، برنامه‌های فرهنگی پرباری ویژه دانش‌آموزان و اهالی به کمک جوانان همین محله برگزار می‌شود. اینها را «منصـور رجب‌نیا، مسئول کانون فرهنگی مسجد، می‌گوید: «شهرک سجادیه حدود ۷ هزار نفر جمعیت و هزار و ۵۰۰ واحد مسـکونی دارد. تأمین نیازهـای فرهنگی این جمعیت بر عهده‌ سراهای محله و مساجد است. برای این منظـور از ظرفیت جوانان این محله استفاده می‌شود که در مرکز بسیج مسجد فعالیت و حضور تأثیرگذاری دارند.»

رجب‌نیا می‌گوید که کلاس‌های قرآن ویژه کودکان و نوجوانـان، همچنین آموزش زبان انگلیسی از جمله کلاس‌های فعال واحد فرهنگی بسیج مسجد قدس است. کلاس کامپیوتر هم داریم که طبق زمانبندی برگزار می‌شود. در مسجد قدس کلاس‌های تقویتی و کلاس‌های آمادگی آزمون نمونه دولتی هم ویـژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود که از این کلاس‌ها دانش‌آموزانی به مدارس نمونه دولتی راه یافته‌اند. کلاس‌های مسجد با حداقل هزینه برگزار می‌شود. با این حال اگر هنرجویی مشکل مالی داشته باشد دست خالی از مسجد بیرون نمی‌رود.  مسجد جامع قدس همچنین کتابخانه‌ای با یک‌هزار جلد کتاب آموزشی و مذهبی دارد که اعضا می‌توانند با پرداخت ۲ هزار تومان از این منابع استفاده و ساعتی را در فضای آرام کتابخانه به مطالعه بنشینند.

نزدیک بودن مسجدجامع قدس به پایانه جنوب پای مسافران را هم به این مسجد باز کرده است. بارها پیش آمده که مسافران نیازمند، مهمان مسجد شده و با کمک نمازگزاران و جوانان سفره‌هایی برای آنها پهن می‌شود و در حد توان از آنها پذیرایی می‌شود. کمک به زنان سرپرست خانوار و اشتغالزایی برای آنها نیز در این مسجد انجام می‌گیرد.

تهیه جهیزیـه، خرید اقلام برای نوعروسـان نیازمنـد و توزیع بسته ارزاق از دیگـر اقداماتـی اسـت که در مسجد انجام می‌شـود. مسجد قدس هر ماه با تحویل اقلام اساسـی یا ارائه بن نیم‌بها، خرید کالا را برای شهروندان نیازمند محله آسـان می‌کند.

کد خبر 738120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha