سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) از جمله مساجد فعالی است که با اجرای برنامه‌های متنوع در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و... زینت‌بخش محله مسعودیه منطقه ١۵ است.

خیریه

همشهری آنلاین-نصیبه سجادی:این مسجد را همه اهالی به‌خصوص جوانان و نوجوانان محله می‌شناسند، آن هم به‌واسطه امامان جماعتی که از گذشته تاکنون به اینجا آمده و توانسته‌اند منشا اثرات فراوانی باشند. درست مثل حاج آقا یزدانی که تا زمانی که مسئولیت امامت مسجد را برعهده داشت ارتباط مستمری با جوانان و نوجوانان برقرار کرده و با برگزاری برنامه‌های جذاب پای بسیاری را از هر رده سنی به این مسجد باز کرده بود. یا امام جماعت کنونی مسجد امام حسن مجتبی (ع)  که همان راه را با قدرت ادامه می‌دهد.

«عمار خوشنویس»، فرمانده پایگاه بسیج شهید ترک، که با تکیه بر همت جوانانی مثل خودش سعی می‌کند فعالیت‌های پربار فرهنگی و مذهبی مسجد امام حسن مجتبی(ع) همسو با نیاز طیف گسترده‌ای از جوانان، نوجوانان و نمازگزارانی با رده‌های سنی میانسال و سالمند باشد اینها را می‌گوید و ادامه می‌دهد: «سعی می‌کنیم با برگزاری کلاس‌های علمی و آموزشی اول از همه اطلاعات و دانش علمی اعضای مسجد را بالا ببریم و در مرحله بعد از آنها در پرورش استعدادهای دیگر استفاده کنیم. «یزدان گودرزی» یکی از اعضای مسجد ما متولد ١٣٧٦ است. او یکی از نخبگانی است که الان در مقطع دکترای زبان انگلیسی قبول شده و ما از ظرفیت او استفاده می‌کنیم و برای بچه‌ها کلاس رایگان زبان برگزار می‌کنیم. یا «ابوالفضل جهانی» ۱۸ساله در حوزه مجریگری و سواد رسانه‌ای حرف برای گفتن دارد. کلاس رایگان ریاضی را هم یکی دیگر از همین جوانان نخبه برگزار می‌کند. ورزش هم همین‌طور.»

مسجد امام حسن مجتبی (ع) در همه مناسبت‌ها، مثل ولادت و ایام عزاداری برنامه دارد و شادی‌ها و غم‌های ملی و مذهبی را با اهالی به‌طور مشترک برگزار می‌کند. مهدوی می‌گوید: «برای نمونه، در جشن میلاد امام رضا(ع) در بوستان نیکو مراسم سلام فرمانده را اجرا کردیم. مسابقه هم داشتیم و جوایز نفیسی به شرکت‌کنندگان اهدا شد.»

بچه‌های مسجد امام حسن(ع) در کنار همه این برنامه‌ها نیازمندان را هم از یاد نبرده‌اند و با کمک اعضا توانسته‌اند ١٠٠ خانوار نیازمند منطقه راشناسایی و در هماهنگی با پایگاه بسیج دیگری که در همسایگی این مسجد قرار دهد هر ماه بسته‌های معیشتی را با کمک خود اعضا و خانواده‌های‌شان تهیه و بین آنها توزیع کند.  

کد خبر 752659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha