چند سالی بود که اهالی محله کیانشهر برنامه‌ها و جلسات مذهبی‌شان را در خانه‌های همدیگر برگزار می‌کردند و هیئتی داشتند به نام حضرت رقیه(س).

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، سال ۱۳۵۸ که زمینی برای ساخت یک مسجد به کیانشهری‌ها تعلق می‌گیرد اهالی دست به دست هم می‌دهند تا محله‌شان را که تا آن زمان بدون مسجد بوده صاحب مکان مقدسی برای مناسک و مناسبت‌های مذهبی کنند. مسجد ساخته  و به نام مبارک حضرت رقیه(س) مزین می‌شود. از همان سال «یونس ستاری» امامت مسجد را برعهده دارد. این مسجد مثل بسیاری از مساجد پایتخت کتابخانه خوبی دارد، اما متفاوت از کتابخانه‌های دیگر مساجد، پر از کتاب‌های درسی و آموزشی است که باعث شده کتابخانه پاتوقی برای دورهمی‌های دوستانه و علمی جوانان و نوجوانان باشد.

اینها را «حمید ستاری»، فرزند امام جماعت این مسجد، می‌گوید و ادامه می‌دهد که دانش‌آموزان دختر و پسر از کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی برای تقویت پایه علمی‌شان استفاده می‌کنند، محیط کتابخانه هم فضایی دنج و آرام در اختیارشان قرار می‌دهد که بتوانند لحظات خوب و آموزنده و پرباری آنجا داشته باشند. در کنار آن، بچه‌های ضعیف‌تر هم شناسایی می‌شوند و با استفاده از توان علمی جوانانی که عضو پایگاه بسیج این مسجد هستند برای آنها کلاس‌های تقویتی برگزار می‌کنیم.

به کودکان هم بی‌توجه نبوده‌ایم و مهدکودکی راه‌اندازی کرده‌ایم که شاید خیلی بزرگ نباشد، ولی فضای شاد و رنگ‌آمیزی زیبای درودیوار آن باعث شده که بسیاری از خانواده‌ها ترجیح دهند کودکان‌شان را اینجا بیاورند تا از برنامه‌های آموزنده و متنوع بهره‌مند شوند. مسجد حضرت رقیه (س) آن‌طور که ستاری می‌گوید بعد از کرونا می‌خواهد با استفاده از توان جوانان فعال‌تر و پررونق‌تر از گذشته شروع کند و رنگ و روی متنوع‌تری به فعالیت‌هایش بدهد.

این مسجد ۲۰ سالی هم می‌شود که خیریه‌ای دارد که ۱۰۰ خانوار نیازمند این محدوده را تحت پوشش دارد و هر ۴۵ روز یک بار بسته‌های مواد غذایی را به در خانه‌های‌شان ارسال می‌کند. ستاری می‌گوید: «در زلزله خوی هم بیکار ننشستیم و ۲ کامیون خاور و نیسان پر از کالاهای مورد نیاز را برای زلزله‌زدگان ارسال کردیم.»

کد خبر 744685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha