مسجد ثارالله شهرک والفجر یکی از مساجد فعال منطقه ۶ تهران است که در طول سال‌ها برنامه‌های بسیاری برای همه اقشار جامعه برگزار کرده و در همه موارد از کمک خیّران و مشاوران دلسوز بهره گرفته است.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام «سید مهدی حسینی» مدت کوتاهی است امامت این مسجد را برعهده گرفته و تلاش کرده در کنار برپایی نمازهای یومیه به مسائل اجتماعی، فرهنگی و... هم بپردازد و کاری کند که برنامه‌های این مکان فرهنگی پاسخگوی نیاز جوانان و نوجوانان و ... باشد. او می‌گوید: «مسجد ثارالله فعلاً کانون فرهنگی به معنایی که مساجد دیگر دارد، ندارد و در این مدت تلاش‌مان را انجام داده‌ایم تا این کانون را فعال و ثبت کنیم تا با اجرای برنامه‌های متنوع به‌ویژه در حوزه فرهنگی و هنری پای افراد بیشتری را به مسجد که مکان مقدس و خانه امنی برای همه است باز کنیم.»

البته این بدان معنی نیست که فعالیت‌هی مسجد ثارالله اکنون متوقف شده است، چنانکه حجت‌الاسلام حسینی می‌گوید: «در ایام عید و مناسبت‌ها مثل ولادت امیرالمؤمنین (ع)، عید غدیر و... جشن‌های شاد برگزار می‌کنیم. در این جشن‌ها مسابقه نقاشی داریم و در مراسم قرعه‌کشی فضای جذابی برای بچه‌ها برگزار می‌کنیم که هم چیزی یاد بگیرند و هم خاطره خوبی برایشان باقی بماند.»

جوانان این مسجد همراه و یار و یاور سید هستند و در تورهای تهرانگردی به ارتفاعات کلکچال، ‌بازدید از موزه‌ها، ‌کافی شاپ و... همه کارها را همراه او راست و ریست می‌کنند تا سفر بی‌خطر و امنی را تدارک ببینند و همه از آن لذت ببرند.

مسجد ثارالله صندوق خیریه‌ای دارد به نام مرکز نیکوکاری‌ ام‌المؤمنین، حضرت خدیجه (س) که از بانوان بدسرپرست حمایت می‌کند. حجت‌الاسلام حسینی می‌گوید: «با توجه به بضاعت‌مان و کمک‌های نمازگزاران مسجد، ۱۲ خانوار را به‌طور ثابت زیرپوشش گرفته‌ایم و هر ماه ۲۵۰ هزار تومان به حساب آنها واریز و سبد معیشتی شامل کالاهای اساسی به در خانه‌شان ارسال می‌کنیم، در برخی موارد این تعداد بیشتر هم می‌شود.»

کد خبر 746820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha