در میان مساجد مختلف منطقه ۹ و در میان محله‌های مختلف آن، فعالیت مسجد حضرت‌ علی اصغر(ع) در نوع خود بی‌نظیر است. شاید بپرسید چرا؟ یکی از دلایلش این می‌تواند باشد که تاکنون به برکت فضای روحانی و معنوی این مسجد، تعداد زیادی از جوانان معتاد به دامن خانواده بازگشته اند و اکنون دوران پاکی را می‌گذرانند.

نیکنام

همشهری آنلاین _ فرزین شیرزادی : این مسجد در ناحیه یک شهرداری منطقه ۹ و در محله شهید دستغیب واقع شده است. شهروندان محله به ویژه ساکنان خیابان هاشمی ارتباط و تعامل خوبی با مسجدحضرت علی اصغر(ع) دارند. «ناصر احمدی» یکی از نمازگزاران درباره ارتباط مردم با مسجد محله می‌گوید: «هرچند این مسجدفضای بزرگ‌وگسترده‌ای ندارد، اما بااین‌حال برکت و نعمت محله است. در زمینه جذب جوانان مسجد به محله باید گفت ‌که ائمه‌جماعات مساجد در این زمینه مهمترین نقش را ایفا می‌کنند. چراکه می‌تواند با روی خوش، زبان ملایم و منطقی نسل جوان را به مسجد و فعالیت‌های مسجدی بکشاند که بحمدالله در بیشتر مساجد منطقه ما اینگونه است. واقعیت این است که اگر پای نوجوانان و جوانان محله به مساجد باز شود آنان از خیلی مسائل اجتماعی مثل اعتیاد درامان می‌مانند.»

وقتی با شهروندان قدیمی خیابان هاشمی درباره آثار فعالیت‌های مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) صحبت می‌کنیم، آنها به نکات جالب دیگری اشاره می کنند. حاج «اکبر قدمی» از نمازگزاران مسجدحضرت‌علی‌اصغر(ع) می‌گوید: «آثار و برکات فعالیت مسجدحضرت علی‌اصغر(ع) تاکنون بسیار زیاد بوده است. دربین نمازگزاران مسجد افرادی هستند که به لطف فضای روحانی و معنوی مسجد و همت امام جماعت از دام اعتیاد و تباهی رهایی پیدا کرده‌اند و اکنون برای خودسازی و پاک کردن خود در صف نماز جماعت می‌ایستند و مسیر زندگی‌شان را به کل تغییر داده اند.»

ناگفته نماند از آنجایی که فضا و جای کافی برای اجرای برنامه‌های مختلف در مسجد وجود ندارد آنان برخی از کارها را به خارج از فضای مسجد انتقال داده‌اند. مثلا برای ترویج ورزش همگانی که با همکاری آقایان و بانوان ورزشکار که سابقه مربیگری و تمرین دارند، نمازگزاران هر روز در ساعت تعیین شده در یکی از بوستان‌های نزدیک محله شهید دستغیب حاضر شده و به طور گروهی ورزش می‌کنند.

تلاش برای رهایی‌ جوانان از اعتیاد تا رونق ورزش همگانی

تلاش برای رهایی‌ جوانان از اعتیاد تا رونق ورزش همگانی

کد خبر 744242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha