تشکیل خانواده برای جوانان سخت‌ شده؛ به عبور از هفت‌خان رستم تشبیه‌اش می‌کنند. برای تهیه یک جهیزیه ساده باید میلیون‌ها تومان هزینه کنند تا سرو سامان بگیرند. در منطقه۱۸ هم که اوضاع اقتصادی خانواده‌ها چندان مطلوب نیست، این هزینه‌ها باعث شده تا بسیاری از دختران دم‌بخت از ازدواج منصرف شوند.

قاسمی

همشهری آنلاین - مریم قاسمی: جمعی از نمازگزاران و مردم خیر با کمک امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج)، در خیابان شهید علیپور محله شادآباد، دست‌به‌دست هم داده‌اند تا با همکاری هم مشکل جهیزیه جوانان را حل کنند. رئیس اداره فرهنگی شهرداری منطقه۱۸ در باره طرح تهیه جهیزیه می‌گوید: «نمازگزاران در اجرای این طرح نقش مهمی ایفا می‌کنند، این‌طور که کمک‌های کوچک و بزرگ نمازگزاران و خیران جمع می‌شود تا با تهیه یک یا چند جهیزیه در طول سال، یک یا چند زوج را به خانه بخت بفرستند.»

«عیسی بیگدلی» می‌افزاید: «البته تحویل جهیزیه با هماهنگی امام جماعت مسجد، به‌صورت متمرکز و هماهنگ در زمان مشخص انجام می‌شود و حتی تلاش می‌شود در میلاد ائمه اطهار(ع) این کار خداپسندانه صورت بگیرد. در اهدای جهیزیه‌ها نام و نشان خانواده‌های نیازمند پنهان می‌ماند و حفظ آبروی آنها از همه‌چیز مهم‌تر است.»

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

مسئول اداره فرهنگی منطقه۱۸ ادامه می‌دهد: «مسجد صاحب‌الزمان(عج) شادآباد از مساجدی است که توانسته با مشارکت مردم، نمازگزاران و امام جماعت مسجد تعدادی از نوعروسان نیازمند را به خانه بخت راهی کند، این کار توسط بچه‌های مسجدی مسجد صاحب الزمان(عج) انجام شده است.»

بیگدلی می‌افزاید: «جایی بهتر از مساجد برای امور خیرخواهانه نیست. برای همین ائمه جماعات و نیکوکاران تلاش می‌کنند با انجام تبلیغات، ارتباط و صحبت چهره‌به‌چهره، سخنرانی و... افراد را در جریان کار نیک قرار دهند تا به اجرای آن ترغیب شوند. مهم نیست که چه قدر در کار خیر شریک شوند؛ یک نفر با ۱۰ هزارتومان و نفر دیگر با ۱۰۰ هزارتومان، اما برای افزایش آمار ازدواج و از بین بردن مسائل دست و پاگیر همه تلاش این است که  راه را برای جوانان آسان‌تر و کوتاه‌تر کنند.»

کد خبر 741670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha