یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

مسجد شهید شاه‌آبادی نقطه کانونی محله رستم آباد است؛ خانه امید خانوارهای کم‌بضاعت و محل گردهمایی اهالی در هنگام برگزاری مجالس مذهبی. بیش از صد سال است که اهالی رستم آباد در همین گردهمایی‌ها دست یاری برای کمک به خانوارهای نیازمند بلند می‌کنند.

نیکوکاری

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: بیش از صد سال پیش وقتی هنوز رستم‌آباد یک آبادی کوچک در جنوب شمیران بود، حاج آخوند رستم‌آبادی پایه‌گذار فعالیت‌های خیریه در مسجد و محله رستم‌آباد شد و اکنون که بیش از یک قرن از تاسیس این مسجد می‌گذرد، هنوز هم شبستان مسجد کهن محله کانون فعالیت‌های خیریه رستم‌آباد است.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

اهالی محله رستم‌آباد هنوز روزهای سخت شیوع کرونا را به خاطر دارند که چطور جوانان مسجد شهید شاه‌آبادی مسئولیت ضدعفونی کردن امکان پررفت و آمد محله و توزیع اقلام بهداشتی را برعهده گرفتند و سال‌هاست که همین جوانان در کنار موسفیدان محله به فکر خانوارهای نیازمند رستم‌آباد و حتی روستاهای شمیرانات هستند. «محمدرضا شریفی» یکی از نیکوکاران فعال مسجد شهید شاه‌آبادی می‌گوید: «همه اهالی محله در فعالیت‌های خیریه مسجد نقش دارند. با نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنهاست که ۱۵۰ خانواده کم‌بضاعت زیر پوشش مسجد قرار گرفته‌اند. در مقاطع مختلف سال، جوانان محله به مسجد شهید شاه‌آبادی می‌آیند و در شبستان مسجد اقلام  و مواد غذایی را که با هزینه نیکوکاران تهیه شده است بسته‌بندی می‌کنند. توزیع بسته‌های معیشتی میان خانوارهای نیازمند هم برعهده بچه‌های مسجد است.» یکی دیگر از فعالیت‌های نیکوکاران مسجد شهید شاه‌آبادی کمک‌های نقدی ماهیانه به خانواده‌های کم‌بضاعت است. صندوق قرض‌الحسنه ثامن‌الحجج (ع) با مشارکت نیکوکاران محله هر ماه مبلغی را در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌دهد تا باری هرچند کوچک از مشکلات آنها باز شود. شریفی می‌گوید: «شاید ۱۵۰ هزارتومان مبلغ زیادی نباشد، اما نشانه همدلی و مهربانی اهالی یک محله است که هر ماه در اختیار ۷۰ خانواده کم‌بضاعت قرار می‌گیرد. فقط هم کمک نقدی نیست؛ به جز سبد ارزاق، در مواردی مثل تهیه جهیزیه، درمان بیماری و... هم بچه‌های مسجد این خانواده‌ها را تنها نمی‌گذارند. با مشارکت معتمدان محله، برای هر خانواده پرونده‌ای تشکیل داده‌ایم که اطلاعات کامل خانوار، از وضعیت بیماری‌های احتمالی اعضای خانواده‌ تا وضعیت تحصیلی فرزندان و... ثبت شده است. این اطلاعات به نیکوکاران مسجد کمک می‌کند تا علاوه بر سبد ارزاق، در مواردی مثل تهیه جهیزیه، تامین هزینه درمان بیماری، تهیه لوازم تحریر برای دانش‌آموزان و... کمک‌حال این خانواده‌ها شوند.»

100 سال نیکوکاری در مسجد رستم‌آباد

100 سال نیکوکاری در مسجد رستم‌آباد
تهیه آب هویج برای بیماران و ارسال به بیمارستان ها

کد خبر 733128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha