مسجد انصارالحسین (ع) محله نیروی هوایی از گذشته تا امروز خانه امید نیازمندان بوده‌ است. جوانان دیروز و امروز این مسجد سال‌هاست که برای تامین معیشت خانوارهای کم‌بضاعت محله آستین بالا زده‌اند و در سال‌های اخیر هم با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه تلاش می‌کند گوشه‌ای از مشکلات برخی از اهالی را برطرف کنند.

مسجد

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده:  مسجد انصارالحسین (ع) یکی از قدیمی‌ترین مساجد محله نیروی هوایی است. مسجدی که در روزهای پیروزی انقلاب مثل یک سنگر محکم و در روزهای دفاع مقدس هم مکانی برای تربیت و پرورش جوان‌های شجاع و رزمنده بود. تصاویر  شهدای سرافراز مسجد که روی کاشی‌های فیروزه‌ای سردر ورودی مسجد حک شده و یاد جوان‌های برومند مسجد را برای نمازگزاران همیشه زنده نگه می‌دارد، جوانان امروز مسجد را هم پای کار آورده تا حالا در سنگری دیگر و این‌ بار برای کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت آستین بالا بزنند.

سبد ارزاق برای خانواده‌های نیازمند حاشیه شهر

فعالیت‌های خیریه و حمایت از خانواده‌های کم بضاعت محله هم در مسجد انصارالحسین (ع) سابقه بسیار زیادی دارد. روزهایی که اهالی محله و نمازگزاران مسجد دست به دست هم می‌دهند تا گوشه‌ای از مشکلات معیشتی خانوارهای کم‌بضاعت محله حل شود، تصاویر زیبایی از همدلی و همراهی موسفیدان مسجد و جوانان امروز محله نیروی هوایی در شبستان این مسجد خاطره‌انگیز شکل می‌گیرد. با همدلی نمازگزاران این مسجد، مدت‌هاست که در مقاطع مختلف سال مانند ماه مبارک رمضان و شب‌های عید، با کمک خیران محلی و نمازگزران مسجد، سبد ارزاق تهیه کرده و میان خانواده کم بضاعت محله توزیع می‌شود. «مهدی هوشمند» رئیس هیئت امنا و مسئول خیریه مسجد می‌گوید: « ۸۵ خانواده کم‌بضاعت زیر پوشش خیریه مسجد قرار دارند. ۲۰ خانواده از محله نیروی هوایی و دیگر خانواده‌ها از مناطق حاشیه شهر زیر پوشش قرار گرفته‌اند. علاوه بر توزیع سبد ارزاق میان این خانواده‌ها مبلغی هم به صورت نقدی و ماهیانه به حساب این خانواده‌ها واریز می‌شود.»

خانه امید یک محله اینجاست | از سنگر دفاع مقدس تا سنگر کمک به نیازمندان

ستاد جهیزیه

تشکیل ستاد جهیزیه، یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه مسجد انصارالحسین (ع) به عنوان نمادی از همبستگی اهالی این محله و نمازگزاران برای کمک به خانواده‌های کم بضاعت است. هوشمند می‌گوید: «ستاد جهیزیه با همدلی نمازگزاران مسجد تشکیل شد. در مرحله اول، نوعروسان کم بضاعت توسط معتمدان محله معرفی و وضیت معیشتی خانواده‌ آنها بررسی می‌شود. سپس اقلام اساسی جهیزیه با کمک نمازگزاران تهیه و در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد. شرط اساسی کار خیر در ستاد جهیزیه، حفظ عزت و آبروی خانواده کم‌بضاعت است. گاهی یکی از اهالی خرید یک قلم کالای اساسی را برعهده می‌گیرد و گاهی هم مبالغ نقدی نمازگزاران جمع‌آوری و اقلام اساسی جهیزیه تهیه می‌شود. با همین روش، سالانه ۵ جهیزیه کامل برای ۵ نوعروس کم‌بضاعت تهیه می‌کنیم.»

خانه امید یک محله اینجاست | از سنگر دفاع مقدس تا سنگر کمک به نیازمندان

چشم امید بیماران نیازمند به مسجد است

نمازگزاران مسجد انصارالحسین(ع) برای کمک به درمان بیماران نیازمند هم دغدغه دارند. سال‌هاست که گروهی از نیکوکاران مسجد داوطلبان مسئولیت شناسایی و بررسی وضعیت زندگی خانواده‌های کم‌بضاعت را برعهده گرفته‌اند تا کمک‌های مردمی به درستی میان این خانواده‌ها توزیع شود. هوشمند می‌گوید: «یکی از خدمات خیریه، کمک به درمان بیماران نیازمند است. بیمارانی که توان تهیه دارو پیگیری روند بیماری خود را ندارند هم از مهر و محبت نمازگزارن مسجد بی‌نصیب نیستند.»

کد خبر 754269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha