سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

خانه اول و آخر خود را مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) معرفی می‌کند و هر ساعتی که به این مکان مقدس در محله آذری بروید، «جواد جبلی» را آنجا پیدا می‌کنید؛ جانبازی که خیریه‌ای در مسجد محل سکونتش راه‌اندازی کرده و چتر حمایت بر سر نیازمندان گسترده است.

جواد جبلي

همشهری آنلاین- ‌ابوذر چهل امیرانی:‌ متولد سال۱۳۴۳ است؛ همان سالی که مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) در منطقه۱۷ بنیان گذاشته شده است. با اینکه سنش برای کمک به ساخت این مسجد قد نمی‌داده، اما به‌خوبی از گذشته‌اش خبر دارد. «جواد جبلی» می‌گوید: «زمین ۳۰۰متر مربعی مسجد را ۶۰سال پیش حاج «محرم گنجی» وقف کرد و سال۱۳۴۳ افتتاح شد.»

وی که ۲۰سال پیش اقدام به راه‌اندازی مرکز خیریه در این مسجد کرده، می‌گوید:‌ «گاهی افرادی به مسجد آمده و تقاضای کمک می‌کردند. نمازگزاران هم درحد وسع خود به آنها کمک می‌کردند، اما همیشه دوست داشتم کمک‌ها به‌دست نیازمندان واقعی برسد. از همه مهم‌تر مایل بودم نیازمندان شناسایی و از مشکلات آنها به‌صورت دقیق باخبر شویم تا براساس نیازهایشان کمک کنیم. به‌عنوان مثال، خانواده‌ای نیاز به دارو و درمان داشت و خانواده دیگری ممکن بود در تهیه جهیزیه فرزندش مشکل داشته باشد. اگر نیاز خانواده‌ها شناسایی می‌شد، بهتر می‌توانستیم به آنها کمک کنیم. این‌طور بود که خیریه مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) را راه‌اندازی کردیم.»

اکنون حدود ۱۵۰خانواده نیازمند تحت‌پوشش این مرکز خیریه هستند و جبلی با کمک خیّران و بچه‌های مسجد، به‌صورت مستمر از آنها حمایت می‌کند. هر ماه مواد غذایی این خانواده‌ها را تهیه می‌کنند و به‌دست آنها می‌رسانند. اگر بیماری در خانه داشته باشند، به مراکز درمانی معرفی و داروی آنها را تأمین می‌کنند. اگر در تهیه نوشت‌افزار و پوشاک فرزندان خود محدودیت داشته باشند، به یاری آنان می‌روند و خلاصه از هر نظر مراقبند تا این خانواده‌ها با مشکل مواجه نشوند.

همیشه و هر ساعت در خدمت نیازمندان

جبلی در ۱۵سالگی به کردستان اعزام شده تا با گروهک‌های ضدانقلاب بجنگد. در جنگ‌های نامنظم همرزم شهید چمران بوده و در عملیات مطلع‌الفجر کنار شهید ابراهیم هادی با دشمنان جنگیده است. در عملیات‌های بدر، کربلای مقدماتی و کربلای۵ بر اثر اصابت ترکش و موج انفجار به درجه جانبازی رسیده و پس از جنگ تحمیلی، به فعالیت در سپاه پاسداران مشغول و ‌اکنون بازنشسته شده است. با این وجود، یک لحظه هم آرام نمی‌گیرد و پیگیر مشکلات مردم به‌خصوص نیازمندان در مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) است.

کد خبر 748051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha