پیام مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت میلاد امام زمان(عج) سبب شد عده ای از جوانان حاضر به یراق محله جلیلی، برای خدمت به نیازمندان پاشنه ها را ور کشند. آنها از آغاز شیوع بیماری کرونا در مسجد امام زمان(عج) دور هم جمع شده اند و برای سلامتی هم محله ای های خود تلاش می کنند.

جلیلی

همشهری آنلاین-رابعه تیموری: انگار باد خبر را به گوش اهالی رساند و همه خیلی زود باخبر شدند که قرار است معتمدان مسجد امام زمان(عج) برای نیازمندان محله ماسک و لوازم بهداشتی تدارک ببینند، اما دستشان تنگ است و به کمک نیاز دارند. هر روز یکی از اهالی در مسجد را می زد و مبلغی کم یا زیاد هدیه می داد تا صرف خرید لوازم مورد نیاز شود. همین هدایای اندک اهالی برکت داشت و معتمدان مسجد بدون کمک نهاد و ارگان های دولتی مواد ضدعفونی را تهیه کردند. وقتی مواد ضدعفونی و لوازم کار فراهم شد، تعدادی از جوانان محله هر شب در شبستان مسجد جمع می شدند و مواد ضدعفونی کننده را بسته بندی می کردند تا میان اهالی و نیازمندان توزیع شود. عده ای از آنها هم مخازن پر از مواد ضدعفونی را روی دوش می گذاشتند و در تاریکی شب برای ضدعفونی معابر راهی کوچه و خیابان ها می شدند. تانکری هم مقابل در مسجد قرار دادند و هر شب آن را از مواد ضدعفونی کننده سطوح پر می کردند تا  همه بتوانند به آسانی استفاده کنند و به خانه ببرند. تهیه ماسک به مقدمات و بند و بساط بیشتری نیاز داشت که فراهم کردنشان مشکل به نظر می رسید، ولی همت صاحبان تولیدی های پوشاک محله کار را آسان کرد و شبستان مسجد خیلی زود به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد.

  • دعوت از مردم برای همدلی و کمک به نیازمندان

 از روی هم گذاشتن نذر و نیازها و کمک های کوچک اهالی و شب زنده داری جوانان مسجد ۵۰هزار ماسک تولید و میان نیازمندان و مراکز درمانی توزیع شد، اما مأموریت جوانان و معتمدان مسجد امام زمان(عج) برای مبارزه با بیماری کرونا و کمک به نیازمندان به اینجا ختم نشد. آنها با پیام مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی روز میلاد امام زمان(عج) وظیفه دیگری بر دوش خود احساس کردند. مقام معظم رهبری مردم را به شرکت در رزمایش همدلی و کمک مومنانه دعوت کرده و خواسته بودند در این روزهای سخت به تامین معیشت نیازمندان کمک کنند. معتمدان مسجد امام زمان(عج) پیش از شیوع بیماری کرونا هم از احوال افراد بی بضاعت محله غافل نبودند و با راه اندازی خیریه دارالرحمن از آنها دستگیری می کردند. حاج «اکبر مقدم» بانی خیریه دارالرحمن و معتمد مسجد امام زمان(عج) می گوید: «این مسجد  از ابتدای پاگرفتنش، به خانه امید نیازمندان محله جلیلی تبدیل شد، اما با تاسیس خیریه دارالرحمن رسیدگی به این افراد با نظم و وسعت بیشتری انجام شد.»

  • دینی که سنگین تر شد

خیریه دارالرحمن سال۱۳۷۲ تاسیس شد و بانیان خیریه از توزیع آذوقه و رخت و لباس عیدی به افراد نیازمند شروع کردند و کم کم تأمین خورد و خوراک و هزینه پوشاک، اجاره خانه، هزینه دارو و درمان، فراهم کردن جهیزیه و ... آنها را برعهده گرفتند. اکنون تعداد نیازمندان تحت پوشش خیریه به بیش از ۱۳۵خانواده رسیده است. بانیان دارالرحمن در روزهای شیوع بیماری کرونا در ۲مرحله برای خانواده های تحت پوشش خیریه سبد مواد غذایی، بن خرید ارزاق و... تهیه کردند، اما با سفارش مقام معظم رهبری تصمیم گرفتند همت بیشتری به خرج دهند و برای ۳۱۳خانواده آبرودار نیازمند بسته های غذایی پروپیمانی تدارک ببینند. آنها با مبالغی که برای سفره های نذری و جشن اعیاد شعبانیه کنار گذاشته بودند، مواد غذایی، میوه، شیرینی و... خریدند و در۳مرحله میان ۳۱۳خانواده توزیع کردند. مقدم می گوید: «هموطنان مان بر گردن ما دینی دارند و توصیه مقام معظم رهبری این دین را سنگین تر کرده است. ما سعی کردیم با تولید۵۰هزار ماسک، توزیع ۹هزار محلول ضدعفونی دست، ضدعفونی کوچه به کوچه و خانه به خانه محله و تدارک صدها سبد مواد غذایی بخشی از این دین را ادا کنیم.»

کد خبر 500471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha