این روزها همزمان با ماه مبارک رمضان کمک‌های نقدی و غیرنقدی بسیاری از سوی افراد خیر برای نیازمندان شهر و محله خودشان تدارک دیده می‌شود.

سفره

همشهری آنلاین_ سارا جعفرزاده: در این میان، مسئولان بنیاد خیریه آبشارعاطفه‌ها با همکاری تمام شعبات این خیریه از ابتدای ماه مبارک رمضان سخت مشغول تهیه بسته ارزاق و اقلام بهداشتی برای افراد محروم و نیازمند در سراسر کشور هستند. این بنیاد خیریه نیاز به معرفی ندارد و در این سال‌ها با اقدامات انسان‌دوستانه‌ای که برای کمک به افراد نیازمند انجام داده حسن نیت و صداقت‌کاری خود را به همگان اثبات کرده است. در روزهای اخیر، مسئولان این خیریه توانستند تعداد قابل توجهی سبد ارزاق و اقلام بهداشتی را در مجموعه ورزشی محله مسگرآباد آماده‌سازی و به دست مردم محروم در ۱۳ استان کشور برسانند گزارشی از این فعالیت نیکوکارانه را با هم می‌خوانیم.

مقصدمان مجموعه ورزشی شهدای مسگرآباد است. بعد از رسیدن به محل بیمارستان بیماری‌های خاص مسیر نسبتاً طولانی را در پیش می‌گیریم تا به مجموعه ورزشی مسگرآباد می‌رسیم. کمی جلوتر از این مجموعه تعداد زیادی کامیون برای ارسال کمک‌های مردمی به استان‌های مختلف کشور مقابل مجموعه ورزشی توقف کرده‌اند. نقطه اشتراک تمام این خودروها رفتن در مسیر کمک و همدلی است. جلو این خودروها بنری نصب شده که نام رزمایش آل یاسین روی آن خودنمایی می‌کند. کمی جلوتر بوی اسفند تمام خیابان را پر کرده و تعدادی از مسئولان در حال ورود به سالن مجموعه ورزشی هستند. در همین هنگام طنین کلام‌الله‌مجید فضا را پر می‌کند و همگان سکوت اختیار می‌کنند.  

  • رزمایش آل یاسین در مسگرآباد 

سراسر سالن مجموعه ورزشی مسگرآباد را مسئولان خیریه با چیدن بسته‌های ارزاق زینت داده‌اند و در این میان گروه موسیقی شروع به نواختن می‌کند. میزبانان این مراسم از خیّران و حضار با اهدای تعدادی شاخه گل استقبال می‌کنند.  «فاطمه چوپانی» رئیس قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشارعاطفه‌ها درباره این کار خیر می‌گوید: «بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها طبق سخنان مقام معظم رهبری رزمایش کمک‌های مؤمنانه به استان‌های کم برخوردار کشور را در ماه مبارک رمضان آغاز کرده است. این بنیاد در سراسر کشور ۶۰۰ شعبه دارد و قرارگاه محرومیت‌زدایی این بنیاد در تهران قرار گرفته است. اکنون و در قالب این رزمایش، بیش از ۳۵۰۰ بسته ارزاق شامل برنج، روغن، انواع حبوبات، ماکارونی و اقلام بهداشتی، هر بسته به ارزش ۲۰۰ هزار تومان آماده شده و به استان‌های کم برخوردار کشور از جمله سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، بوشهر، کرمان، ایلام و... ارسال می‌شود. » چوپانی ادامه می‌دهد: «خوشبختانه با همکاری شهردار منطقه ۱۵ و مدیریت مجموعه ورزشی مسگرآباد این مجموعه ورزشی به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم این رزمایش را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم و مفتخریم که نام مجموعه ورزشی شهدای مسگرآباد به‌عنوان یکی از مراکز آماده‌سازی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کارنامه این خیریه ثبت شد. »

  •  از کمک دریغ نخواهیم کرد 

 معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ به‌عنوان حامی خیریه‌ها در رزمایش آل یاسین حضور داشت. «اکبر مختاری» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۱۵ در این‌باره می‌گوید: «بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها توانست به سرعت در شهر تهران رشد کند و جایگاه خودش را در میان مناطق پیدا کند. ما هم در منطقه ۱۵ با ارتباط و تعاملی که با مسئولان این خیریه داریم سعی کردیم برای حمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار اقداماتی انجام دهیم. این بسته‌های ویژه ماه مبارک رمضان امروز برای شهرستان‌های کشور در نظر گرفته شده است. » مختاری می‌افزاید: «این کمک ویژه مربوط به ماه رمضان بود اما از هر نوع کمکی که بتواند در استمرار و بقای خانواده‌های نیازمند تأثیرگذار باشد، از طرف شهرداری و معاونت اجتماعی به‌عنوان یک حامی از خیریه‌ها دریغ نخواهیم کرد. »

  •  بسته‌های ارزاق، به‌جای افطاری 

با توجه به اینکه بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها در نقاط مختلف کشور شعبه دارد، هر سال با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سفره‌های افطار و احسان را برای نیازمندان تدارک می‌دید. «لیلا طالبی» معاون مرکزی قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی در این‌باره می‌گوید: «در راستای طرح محرومیت‌زدایی، ما در منطقه ۱۵ هم به لحاظ اینکه محله‌های کم برخوردار دارد سعی کردیم شعبه‌های بنیاد خیریه را افزایش بدهیم تا با شناسایی نیازمندان کمک‌های لازم را برایشان در نظر بگیریم. » او می‌افزاید: «هرسال سعی می‌کردیم که نیازمندان و محرومان را مهمان سفره‌های احسان کنیم اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از گردهمایی، تصمیم بر این شد که بسته‌های ارزاق برای محرومان و نیازمندان در سراسر کشور نظر گرفته شود. »

  • ۳۳ سال در خدمت محرومان

«مرضیه دخیلی» یکی از خیّران فعال در پایتخت است که در سراسر مناطق تهران فعالیت‌های انسان دوستانه‌ای دارد و در رزمایش آل یاسین از همان ساعات ابتدایی مراسم حضور داشت. او می‌گوید حدود ۳۳ سال است که در امورخیر با خیریه‌ها همکاری می‌کند و می‌افزاید: «۳۳ سال است که خداوند توقیق کمک به مردم را به من عطا کرده است و با توجه به اینکه خودم معلم بودم، دوست دارم دانش‌آموزان نیازمندی که به‌عنوان سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوند را شناسایی و حمایت کنم. چنانچه خیلی از خیّران نخبگان و دانش‌آموزان را در سراسر کشور شناسایی می‌کنند و من هم اگر خدا بخواهد برای حمایت از این افراد آماده هستم. » دخیلی می‌افزاید: «از همه شهروندان درخواست می‌کنم که در حد توان‌شان در کار خیر شرکت کنند تا از آرامش و لذت معنوی آن برخوردارشوند. »

کد خبر 510362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha