سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

موج مهربانی در پی تأکید رهبرمعظم انقلاب در نیمه شعبان مبنی بر ضرورت "کمک مؤمنانه" کلید خورد و هدف ابتدایی آن جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب بسته‌های مواد بهداشتی و اقلام خوراکی برای نیازمندان بود و این رزمایش، استقبال کم‌نظیر مردم و مشارکت همه گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی کاشمر را به همراه داشت.

کمک‌های مؤمنانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شیوع ویروس کرونا در دو ماه اخیر سبب تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب‌ و کارها و تشدید مشکل فقر در بین اقشار آسیب‌پذیر شد، اما این روزها اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، موجی از امیدواری در دل محرومان ایجاد کرده است.

شناسایی نیازمندان جدید

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کاشمر گفت: برای هماهنگی در توزیع کمک‌های مؤمنانه بین بهزیستی، کمیته امداد، هیات‌های مذهبی، مساجد و مؤسسات خیریه سامانه جامعی برای خیرین تشکیل‌ شد که با ثبت اسامی افراد نیازمند در این سامانه نیازمندان جدید شناسایی و کمک مؤمنانه دریافت کردند.

حسین صداقت افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، هیات‌های مذهبی، مراکز نیکوکاری و خیریه برای تکمیل اطلاعات این سامانه کمک کردند که در آمار اولیه هشت هزار خانواده نیازمند ثبت ‌شد و با حذف اسامی تکراری تعداد این افراد به حدود چهار هزار نفر رسیدند.

وی اضافه کرد: به همت هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها، شهر به ۵۱ محله تقسیم و با محوریت مساجد و هیات‌های مذهبی، مأموریت شناسایی و معرفی ‌و ثبت اسامی آنان در سامانه انجام شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر افزود: از ابتدای شروع بحران کرونا در اسفندماه ۹۸ تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ۹۹ هیات مذهبی و مسجد در شهر و روستاهای شهرستان کاشمر بیش از دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند همچنین ۴۲ هزار ماسک تولید و بین نیازمندان توزیع شد.

صداقت افزود: هیات‌های مذهبی شهر و روستا ۵۰ شب با کمک به آتش‌نشانی برای ضدعفونی شهر کاشمر و روستاهای آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: در مشارکت مؤمنانه تاکنون مبلغی بیش از ۵۳ میلیارد ریال توسط خیرین پرداخت شد.

به گفته او کسانی که کفاره روزه یا زکات فطره یا در ماه مبارک رمضان مراسم افطاری داشته‌اند می‌توانند به پایگاه‌های مساجد و هیات‌های مذهبی و مؤسسات خیریه مراجعه و در اجرای طرح کمک مؤمنانه مشارکت کنند.

حمایت از کارگران روز مزد و فصلی

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان کاشمر، خراسان رضوی در این خصوص گفت: این نهاد با کمک خیرین، نیکوکاران و گروه‌های جهادی و بسیجی و سمن‌های روستایی با نیت کمک به همنوعان و کارگران فصلی و روزمزد، تهیه سبدهای معیشتی و بهداشتی را در برنامه کاری خود قرار داد.

سعید عبدالله زاده افزود: تاکنون ۶ هزار بسته اقلام بهداشتی به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال بین نیازمندان با اولویت کارگران روزمزد و فصلی توزیع شده است.

وی ادامه داد: پنج کارگاه اشتغال کمیته امداد با تغییر خط تولید خود در این مدت توانسته‌اند ۴۳ هزار ماسک تولید و بخشی را به‌صورت رایگان و بخشی را با قیمت کم توزیع کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان کاشمر گفت: در راستای اجرای برنامه‌های هم‌سفره و هم‌دلی با کمک و هدف‌گذاری هیات‌های مذهبی و چند آشپزخانه شهر و روستا طبق پروتکل بهداشتی توزیع ۶۰ هزار پرس غذای بهداشتی بیرون بر در برنامه قرارگرفته که مقداری از مواد اولیه توسط کمیته امداد تهیه و بین نیازمندان شهرستان‌های کاشمر و کوه سرخ توزیع شد.

عبدالله زاده افزود: هم‌اکنون بانک اطلاعاتی یکنواختی تهیه ‌شده است و حتی از مراجع دیگر همچون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی اطلاعات افراد و کارگران روزمزد و فصلی جمع‌آوری و بر اساس آن، کمک خیرین توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: هزار و ۷۹۰ نفر تحت پوشش این نهاد در قالب بیش از سه هزار خانواده هستند و برای کمک به نیازمندان شهرستان سه برابر بیشتر از سهمیه از استان کمک دریافت کرده‌ایم و از تبصره ۱۴ که در عمل کمک به کارگران فصلی و روزمزد است کمک معیشتی برای آنها دریافت شده که در صورت تأمین اعتبار این امر را تا ۶ ماه ادامه خواهیم داد.

رئیس اداره بهزیستی کاشمر نیز در این زمینه گفت: مؤسسات خیریه شهرستان در قالب اجرای طرح کمک مؤمنانه ۹۱۰ میلیون ریال در قالب سبد غذایی طی دو ماه اخیر بین نیازمندان توزیع کردند.

اعظم حسن‌زاده افزود: حدود ۷۵۰ بسته غذایی توسط سه مؤسسه خیریه بین نیازمندان تحت پوشش توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در زمان بحران کرونا مددجویان به سه طریق در قالب سبد غذایی، مشاوره تلفنی و اورژانس اجتماعی خدمات دریافت کردند و تعدادی بسته‌های اقلام بهداشتی نیز در حاشیه شهر بین نیازمندان توزیع شد.

رئیس بهزیستی کاشمر با اشاره به این‌که برای حمایت از مراکز شبانه‌روزی به ازای هر یک از معلولان و فرزندان بی‌سرپرست به منظور پیشگیری و مبارزه با کرونا مبلغ پنج میلیون ریال در وجه مراکز واریز شد، افزود: برای تمامی کارکنان غیردولتی شاغل در مراکز شبانه‌روزی با همکاری بنیاد مستضعفان بابت تشکر از جهاد خاموش عزیزان مبلغی واریز شد.

حسن‌زاده گفت: هم‌اکنون پنج هزار معلول در شهرستان کاشمر و کوه سرخ تحت پوشش‌داریم که این افراد خدمات توان‌بخشی، مالی و مشاوره بر اساس میزان و شدت معلولیتشان دریافت می‌کنند.

 کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر 508224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha