یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

چند سالی است که جوانان مؤسسه دانشجویی طلوع حق از گوشه گوشه شهر دور هم جمع شده‌اند

بسته

روزهای سه‌شنبه هر هفته در معابر پر تردد شهر به‌ویژه چهارراه ولی‌عصر(عج) اقدام به پذیرایی از شهروندان می‌کنند. آنها عنوان کارشان را «سه‌شنبه‌های مهدوی» گذاشته‌اند و هر هفته بنا به فصل با تهیه انواع خوراکی گرم و سرد و البته سالم و بهداشتی بساط پذیرایی به راه می‌اندازند.  
از وقتی سر و کله ویروس کووید ۱۹ پیدا شده است، شیوه پذیرایی این گروه هم تغییر کرده است. آنها در کنار تهیه بسته‌های تغذیه‌ای سالم، اقلام بهداشتی مانند ماسک و پد الکلی قرار می‌دهند و این‌بار سراغ شهروندانی که خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند، می‌روند.  
در ایام مبارک رمضان هم تهیه بسته‌های افطاری ساده و بهداشتی در دستور کارشان قرار گرفته است. «مهرسادات نبوی» یکی از جوانان فعال این گروه در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: «این روزها همه به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار دلهره و اضطراب شده‌اند و بیش از هر چیز دیگری نیاز به اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش دارند. قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بخش زیادی از فعالیت خود را روی تهیه و توزیع اقلام بهداشتی متمرکز کرده بودیم. با شروع ماه مهمانی خدا در کنار این کار، تهیه و بسته‌بندی و توزیع افطاری ساده را شروع کرده‌ایم و اکنون سه‌شنبه‌های هر هفته هزار بسته افطاری ساده تهیه و توزیع می‌شود. »
در سال‌های قبل اعضای این گروه بساط توزیع را در معابر پر تردد برپا می‌کردند و در کنار این کار مشاوره‌های پزشکی و فرهنگی و مذهبی هم ارائه می‌دادند. به گفته نبوی، با شیوع کرونا شیوه توزیع تغییر کرده است: «پس از بسته‌بندی افطاری‌های ساده که شامل یک تکه نان، یک قالب پنیر و یک شیر کوچک است، اقلام بهداشتی مانند مایع ضدعفونی‌کننده و دستمال کاغذی داخل بسته‌های پارچه‌ای گذاشته می‌شود و قبل از اذان به دست کسانی می‌رسد که خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند. »
به گفته او این بسته‌های افطاری به دست نیروهای پلیس راهور، رانندگان تاکسی، رانندگان اتوبوس، متصدیان ایستگاه‌های بی‌آرتی، خودروهای عبوری و مأموران نیروی انتظامی‌که در حال انجام وظیفه و خدمت‌رسانی هستند، می‌رسد.  
چهارراه ولی‌عصر(عج)، میدان‌های ولی‌عصر(عج)، شوش، شهدا، خراسان و خیابان جی، مکان‌هایی است که عمده فعالیت گروه سه‌شنبه‌های مهدوی انجام می‌شود.  

کد خبر 509562

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha