مساجد پایگاه فعالیت‌های دینی و بهترین ظرفیت برای تقویت باورهای همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است. در کنار این کارکرد، مکان مقدسی است که افراد نیازمند، به دلیل اعتمادشان به این پایگاه دینی، به آنجا مراجعه و نیازهای‌شان را مطرح و برطرف می‌کنند.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، مسجد جامع امام سجاد(ع) ازجمله مساجد مهم شهرک رضویه است که در این زمینه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند و در کنار برگزاری نمازهای یومیه و کلاس‌های قرآن و ادعیه و برنامه‌ها و مسابقات ورزشی به این موارد هم توجه می‌کند.

امام جماعت این مسجد حاج عباس حسنی است. او مدتی است که اقامه نمازهای یومیه در مسجد را برعهده دارد و در کنار آن پای ثابت برنامه‌های مسجد امام سجاد(ع) است و بچه‌ها از او درس زندگی می‌آموزند. وحید زارع هم مسئول بسیج مسجد است: «مسجد ما صندوق خیریه‌ای دارد که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایش کمک به نیازمندان محله است و این کمک‌ها را در قالب سبد کالا، بسته‌های معیشتی و توزیع ارزاق انجام می‌دهد. در کنار آن به اهالی که درخواست وام داشته باشند وام هم می‌دهد. صندوق خیریه مسجد که نام مبارک امام سجاد(ع) را هم بر پیشانی دارد در این راه از حمایت‌های خیران استفاده می‌کند و به دختران دم‌بخت جهیزیه می‌دهد، مثل یخچال، فرش، تلویزیون و لوازمی که یک زوج جوان در ابتدای زندگی به آن نیاز دارند. ١٧٠ خانوار نیازمند تحت پوشش خیریه مسجد هستند و مسجد سعی دارد به این نیازها پاسخ دهد. این افراد از طریق اهالی و معتمدان معرفی می‌شوند یا خودشان به مسجد مراجعه و درخواست کمک می‌کنند و بعد از تحقیق و بررسی تحت حمایت قرار می‌گیرند.»

مسجد امام سجاد(ع) از برپایی برنامه‌های فرهنگی و دینی نیز غافل نمی‌شود. در ایام فاطمیه، شهیدی از این مسجد به سوی آرامگاه ابدی‌اش تشییع شد و در مراسم تشییع این شهید گمنام دفاع مقدس اهالی سنگ‌تمام گذاشتند. در مراسم پیاده‌روی اربعین هم یک کاروان صدنفره از مسجد جامع امام سجاد(ع) عازم کربلای معلی شد.

کد خبر 735302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha