همشهری آنلاین: خالد مشعل در واکنش به جنایات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، انتفاضه سوم علیه اشغالگران را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تاکید کرد: غزه و کرانه باختری جبروت اسراییل را خواهند شکست.

وی عنوان داشت: جنبش حماس از ملت و سرزمین فلسطین دفاع خواهد کرد و به مقاومت در برابر دشمن اسراییلی ادامه خواهد داد.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره تاکید کرد: سلاح دشمن در برابر صخره‌ عظیم مقاومت ملت فلسطین نابود خواهد شد.

مشعل همچنین عنوان داشت: جنایت بزدلانه‌ اسراییل علیه فلسطینیان در نوار غزه با هدف ممانعت از پایبندی‌ آنها به تحقق حقوق‌شان و صرف‌نظر کردن از بیت‌المقدس، حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پذیرش شهرک‌سازی‌های اسراییل است.

وی ادامه داد: حماس هرگز از هیچ تلاشی برای متوقف ساختن ظلم و ستم علیه ملت فلسطین فروگذار نکرده است، اما به دلیل ادامه محاصره غزه و بستن گذرگاه‌ها همگام با حملات اسراییل علیه ملت فلسطین این تلاش‌ها به بن‌بست رسید.

وی از گردان‌های شهدای عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس و تمامی شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت ملی فلسطین خواست تا از حق طبیعی خود در حمایت از ملت محاصره شده‌ غزه استفاده کنند و به حملات و تجاوز‌گری‌های رژیم اشغالگر پاسخ دهند.

خالد مشعل خاطرنشان کرد: هر اسراییلی که تصور می‌کند می‌تواند با استفاده از خون یک فلسطینی به حکومت برسد، دچار توهم شده است؛ زیرا غزه با قدرت و توانمندی‌هایی همچون صبر و تحمل و مقاومت راه را برای آنها به پایان می‌رساند.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: حتی اگر حماس تمدید آتش‌بس را می‌پذیرفت، تغییری در وضعیت غزه به وجود نمی‌آمد؛ زیرا اسراییل تنها می‌خواهد یک آتش‌بس یک جانبه و دائمی از طرف گروه‌های مقاومت باشد تا بتواند از این طریق بر اقدامات خصمانه و محاصره‌ ظالمانه‌اش علیه غزه سرپوش بگذارد.

وی همچنین عنوان داشت: ملت محاصره شده‌ غزه منبعی از صبر و تحمل و بردباری و قدرت تداوم مقاومت را در اختیار دارند و این پاسخی به اشغالگران اسراییلی است.

وی افزود: رهبران سیاسی و مردم فلسطین از گردان‌های نظامی در انجام مسوءلیت‌هایشان در دفاع از ملت فلسطین جهت بازگرداندن حقوق غصب‌ شده‌شان حمایت می‌کنند.

خالد مشعل از تمامی گروه‌های فلسطینی خواست تا در این شرایط و لحظه‌های حساس و تاریخی با حفظ وحدت و اتخاذ موضعی متحد از مقاومت فلسطین در سراسر خاک فلسطین اشغالی حمایت کنند تا از این طریق مردم فلسطین به جبهه‌ای متحد در رویارویی با دشمن اسراییلی تبدیل شوند.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین برگزاری مذاکرات ملی حقیقی فلسطین را جهت موفقیت طرح وحدت ملی بر اساس سند وفاق ملی خواستار شد.

وی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا مذاکرات بیهوده با اشغالگران اسراییلی که تنها از این مذاکرات برای وقت‌کشی و بهبود وجهه‌ی بین‌المللی اسراییل استفاده می‌شود،‌ متوقف سازد.

وی تنها هدف رژیم صهیونیستی از این مذاکرات را حمایت از شهرک‌سازی‌ها، ساخت دیوار حایل و مصادره‌ی اراضی فلسطینی دانست.

این رهبر برجسته حماس با مطرح کردن درخواست انتفاضه سوم گفت: اکنون زمان انجام انتفاضه سوم فرا رسیده تا دشمن بداند که امکان تک‌روی در غزه را ندارد، زیرا مردم غزه در حالی که اشغالگران سعی در تسلیم نمودن آنها را دارند، گزینه مقاومت را برگزیدند.

مشعل خطاب به سران رژیم صهیونیستی که قصد شکستن عزم و اراده‌ ملت فلسطین را دارند، گفت: دشمن صهیونیستی با اقدامات غافلگیرانه و آغاز حملات تصور می‌کرد که توانایی صدور حکم نهایی را دارد؛ اما باید بداند که امروز با قدرت تکنولوژی و حمایت‌های بین‌المللی می‌تواند شروع کننده باشد و مردم فلسطین را به خاک و خون بکشد اما از تعیین پایان راه عاجز است.

وی بار دیگر با تاکید بر این که هیچ مقام اسراییلی نمی‌تواند با استفاده از خون مردم فلسطین به حکومت برسد، گفت: غزه راه خودکشی رهبران صهیونیستی است.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اوضاع داخلی فلسطین تاکید کرد: می‌خواهم بین جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین تفاوت قائل شوم. از جنبش فتح و برادرانم در این جنبش می‌خواهم در این لحظه‌ تاریخی و حساس که پیش روی تمامی گروه‌های فلسطینی قرار گرفته برای حمایت از مقاومت تلاش کنند و بداند که امروز این جنبش نیز همچون حماس، جهاد و دیگر گروه‌های فلسطینی در خاک فلسطین هدف قرار گرفته است.

وی بار دیگر عنوان داشت: در چنین شرایطی اجرای سه گام مهم ضروری است؛ یک دعوت به انجام مصالحه‌ ملی جهت ایجاد جبهه متحد در رویارویی با دشمن که باید با توقف تمام اقدامات امنیتی و ایجاد فضای لازم برای انجام مذاکرات همراه باشد. دو، توقف فوری مذاکرات بیهوده با رژیم صهیونیستی و سوم، توقف همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی کرانه باختری.

خالد مشعل همچنین تاکید کرد: کشورهای عربی و اسلامی نیز در این شرایط تاریخی و حساس باید هر چه سریعتر برای متوقف کردن حملات صهیونیست‌ها به غزه و لغو دائمی محاصره‌ غزه وارد عمل شوند و مسلما مردم فلسطین موضع‌گیری‌های ناچیز کشورهای عربی را نخواهند پذیرفت.

وی از مصر نیز خواست تا بیش از پیش مقابل ملت فلسطین و مساله‌ فلسطین احساس مسولیت کند و خطاب به حسنی مبارک رییس‌جمهور مصر عنوان داشت: بازگشایی گذرگاه رفح مسوولیتی بر دوش توست که خداوند در روز قیامت تو را در این خصوص مورد سوال قرار خواهد داد.

کد خبر 71733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز