همشهری آنلاین: پیام تاریخی رهبر مسلمانان جهان در دفاع از مردم غزه علاوه بر اینکه بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و بازتاب وسیعی در فضای رسانة‌های کشورهای خارجی نیز به دنبال داشت.

به گزارش (ایرنا) در دومین روز از حملات هوایی اسراییل به غزه تعداد شهدای این فاجعه انسانی به بیش از 300 تن رسید.

به عبارت دیگر 300 نفر در حملات به مناطقی به شهادت رسیدند که پیش از این نابود شده بود و ساکنانش با کمبود همه چیز روبرو بودند.

این خونین‌ترین حملات از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینی‌ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی بوده است.

در همین ارتباط حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درباره مصیبت هولناک قتل عام مردم مظلوم غزه به دست صهیونیست‌های جنایتکار ضمن محکوم کردن شدید همدستی ننگین رژیم آمریکا با صهیونیست ها، سکوت و بی اعتنایی سازمان‌های جهانی و برخی از دولت‌های عربی را زمینه ساز این جنایت خواندند.

ایشان همچنین با اعلام عزای عمومی در روز دوشنبه افزودند: همه‌ی مجاهدان فلسطین و همه‌ی مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه‌اند و هر کس در این دفاع‌ مشروع و مقدس کشته شود شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهدای بدر و اُحد در محضر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ محشور شود.

این پیام تاریخی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای‌ رهبر مسلمانان جهان علاوه بر اینکه بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی داشت و روزنامه‌‍های داخلی پوشش  گسترده‌ای به سخنان مقام معظم رهبری دادند، بازتاب گسترده‌ای را در فضای رسانه‌ای کشورهای خارجی نیز به دنبال داشته است به طوری که با گذشت تنها چند ساعت از پخش پیام مذکور، رسانه‌های بیگانه آن را انعکاس دادند:

رادیو صدای آمریکا که به عنوان رسانه بازگو کننده سیاست‌های رسمی دولت آمریکا محسوب می‌شود، روز گذشته در این باره گفت: "آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، طی پیامی، ضمن آنکه ازمسلمانان خواست به دفاع از فلسطینی ها، در برابر آنچه وی تهاجم اسراییل به مردم غزه خواند بپردازند، فردا، دوشنبه 9 دی را نیز روز عزای عمومی اعلام کرد و گفت همه مسلمانان به هر نحو ممکن موظف به دفاع از مردم بی دفاع غزه‌اند.

او همچنین افزود هرکس در این راه کشته شود شهید است و با انتقاد از دولت‌های عرب منطقه، موضع آنها در قبال حمله اسراییل به نوارغزه را سکوت تشویق آمیز توصیف کرد.

رادیو فردا، دیگر رسانه آمریکایی نیز ضمن اشاره به واکنش‌های مقام‌های ایران به حمله گسترده اسراییل به نوار غزه گفت: آیت الله خامنه‌اى، رهبر ایران، از مسلمانان جهان اسلام خواست تا به حمایت از مردم غزه به پا خیزند و به گفته وى، "هر کس در این دفاع مشروع و مقدس کشته شود، شهید است".

در همین حال رادیو رژیم خونخوار صهیونیستی از پیام رهبر فرزانه و مجاهد انقلاب اسلامی برآشفت و در خبری گفت: "آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای در بیانیه‌ای که امروز انتشار داد، از سازمان‌های فلسطینی که می گویند اسراییل باید نابود شود قاطعانه جانبداری کرد و آنها را به ادامه عملیات مسلحانه علیه اسراییل فرا خواند."

بیانات مقام معظم رهبری همچنین در روزنامه آمریکایی لوس آنجلس تایمز بازتاب داشت. این روزنامه نوشت:" آیت الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران از کشورهای اسلامی خواست به فلسطینی ها کمک کنند و به دفاع از آنها در برابر حملات اسراییل بپردازند."

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود افزود:" رهبر ایران در پیامی به مسلمانان سراسر جهان گفت پیروان واقعی دین اسلام موظف‌اند به کمک برادران فلسطینی خود بشتابند که در نوار غزه با بمباران‌های اسراییل مواجه اند."

پیام رهبر انقلاب اسلامی همچنین در رسانه‌های انگلیسی چون رویترز و بی بی سی نیز بازتاب داشته است.

خبرگزرای رویترز با بازتاب بیانات مقام معظم رهبری به نقل از تلویزیون دولتی ایران گزارش داد: آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران امروز (یکشنبه) 8 دی خطاب به مسلمین سراسر جهان، ازآنان خواست تا در مقابل حملات اسراییل به غزه از فلسطینیان، دفاع کنند.

رویترز نوشته است: رسانه‌های ایران به نقل از پیام رهبر ایران گزارش دادند که تمامی مبارزان فلسطینی و تمامی مردم مومن جهان اسلام به هرنحو ممکن ملزم به دفاع از زنان، کودکان و مردم بی دفاع در غزه هستند. هرکس که در این دفاع مشروع کشته شود، به منزله‌ی شهید است.

بخش فارسی زبان رادیو بی بی سی نیز در گزارشی نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حمله هوایی گسترده اسراییل به نوار غزه، دولت عبری را "کافر حربی" نامید و "همه مومنان دنیای اسلام" را به دفاع از مردم غزه فراخواند.

به گفته این رادیو: پیام آیت‌الله خامنه‌ای "شدیدترین واکنشی" است که تا کنون در بین رهبران جهان درباره حوادث خونین نوار غزه، صورت گرفته است.

آیت الله خامنه‌ای در پیام خود، ضمن اعلام یک روز عزای عمومی در ایران، از موضع رهبران کشورهای عرب و مسلمان در برابر حمله اسراییل به نوار غزه به شدت انتقاد کرد و در اشاره‌ای به سران مصر و اردن آنها را «منافقان امت» نامید."

خبرگزاری فرانسه نیز روز گذشته در گزارشی به پیام تاریخی مقام معظم رهبری درباره حوادث غزه پرداخت.

در این گزارش آمده است: "آیت الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر ایران روز یکشنبه 8 دی در پیامی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد ضمن انتقاد از سکوت تشویق آمیز برخی سران کشورهای عربی، از مسلمان خواست تا اسراییل را به خاطر جنایات غزه تنبیه کنند.

رهبر ایران خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی باید توسط کشورهای اسلامی تنبیه شود و سران این رژیم اشغالگر باید شخصا به دلیل محاصره طولانی مدت غزه و جنایاتی که انجام داده‌اند محاکمه و تنبیه شوند.

وی خاطر نشان کرد: تمام مبارزان فلسطینی و مسلمانان در سراسر جهان اسلام باید به دفاع از زنان و کودکان بی دفاع غزه بشتابند و آنهایی که در این نبرد جان خود را از دست بدهند، شهید محسوب می‌شوند.

در ادامه پیام آیت الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران آمده است: فاجعه عظیم تر سکوت تشویق بر انگیز برخی دولت‌های عربی است که ادعای مسلمان بودن دارند. "

خبرگزاری روسی ریا نووستی نیز در مطلبی نوشت: "آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در پیامی درباره حملات هوایی اسراییل به نوار غزه، با اعلام عزای عمومی در این کشور در روز دوشنبه‌ 8 دی اظهار داشت که "همه مومنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی دفاع غزه‌اند.

به گزارش ریا نووستی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است :" در پیام آیت الله خامنه‌ای گفته می‌شود: "جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و قتل‌عام صدها مرد و زن و کودک مظلوم، بار دیگر چهره‌ی خونخوار گرگ‌های صهیونیست را از پشت پرده‌ی تزویرِ سال‌های اخیر بیرون آورد و خطر حضور این کافر حربی را در قلب سرزمین های اُمت اسلام، به غافلان و مسامحه‌کاران گوشزد کرد.

رهبر ایران در ادامه با اشاره به سکوت برخی کشورهای عربی اظهار داشت: "مصیبت این حادثه‌ی هولناک برای هر مسلمان بلکه برای هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه‌ی جهان بسی گران و کوبنده است، ولی مصیبت بزرگتر سکوت تشویق‌آمیز برخی دولتهای عربی و مدّعی مسلمانی است".

در ادامه این گزارش آمده است: "دولت جنایتکار بوش در واپسین روزهای حکمرانی ننگین خود با همدستی در این جنایت بزرگ، رژیم آمریکا را بیش از پیش روسیاه کرد و پرونده‌ی جرایم خود را به عنوان جنایتکار جنگی قطورتر ساخت.

دولتهای اروپایی با بی‌تفاوتی و شاید همراهی خود در این فاجعه‌ بزرگ،‌ یکبار دیگر دروغ بودن ادعاهای طرفداری از حقوق بشر را ثابت کردند و شرکت خود در جبهه‌ی ضدیت با اسلام و مسلمین را نشان دادند".

ریانووستی افزود: رهبر ایران تاکید کرد: "همه‌ی مجاهدان فلسطین و همه‌ مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن موظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌دفاع غزه‌اند".

آیت الله خامنه ای تصریح نمود: "سازمان کنفرانس اسلامی باید در این شرایط حساس به وظیفه‌ی تاریخی خود عمل کند و جبهه‌ی یکپارچه‌یی به دور از ملاحظه‌کاری و انفعال، در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.

باید رژیم صهیونیستی به وسیله‌ی دولت‌های مسلمان مجازات شود. سران آن رژیم غاصب باید به جرم این جنایت و نیز محاصره‌ی طولانی مدّت، شخصاً محاکمه و مجازات شوند".
پیام رهبر معظم انقلاب در برخی از رسانه های آلمان نیز بازتاب داشت‌.

شبکه سراسری تلویزیون آلمان در اخبار شامگاهی یکشنبه شب خود اعلام کرد ایران علیه حملات نظامی اسراییل عکس العمل شدیدی نشان داده است.

شبکه سراسری آلمان در این بخش خبری با قرار دادن نقشه ایران و تصویر رهبر معظم انقلاب اعلام کرد آیت الله خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران از همه مسلمانان جهان خواست از مردم فلسطین در غزه حمایت کنند و هر کس در این مبارزه کشته شود شهید خواهد بود.

این شبکه تلویزیونی با بیان اینکه این پیام از تلویزیون دولتی ایران پخش شده است از کل پیام رهبر انقلاب اسلامی این عبارات را مطرح و برجسته کرد."

گزارش از: لیلا رضوی و منصوره قدیری جاوید

کد خبر 71851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز