شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

یکی از مشاوران وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز پس از حملات گسترده هوایی این رژیم به نوار غزه اعلام کرد که این رژیم آماده تشدید حملات نظامی‌اش به منطقه است.

دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه در حالی آغاز شده است که قرار بود کابینه امنیتی اسرائیل امروز طی نشستی تصمیم نهایی درخصوص حمله به نوار غزه را اتخاذ کند. در همین حال گزارش‌ها حاکی از پرشدن تمام بیمارستان‌های غزه و کمبود دارو و مواد غذایی در این منطقه است.

واکنش حماس: آزمون جدید اعراب

در پی آغاز دور جدید حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، فوزی برهوم، سخنگوی حماس در گفت‌وگو با شبکه‌ تلویزیونی الجزیره، جنایات رژیم صهیونیستی را به کوره‌ آدم‌سوزی تشبیه کرد.

سخنگوی جنبش حماس یادآور شد: کشورهای عربی مقابل آزمونی جدید قرار گرفته‌اند و دشمن صهیونیستی کمتر از نیم ساعت صدها فلسطینی را در نوار غزه محاصره شده هدف قرار داده است.

این بار کشورهای عربی باید کنار حماس، مشروعیت آن، مقاومت و مردم فلسطین بایستند. برهوم ادامه داد: متأسفانه این بار شاهد بودیم که تزیپی لیونی در کشور مهم و استراتژیک منطقه یعنی مصر، چنین تهدیدهای تندی را علیه حماس و غزه ایراد کرد و این نشان از یک توطئه‌ بزرگ اشغالگران نه تنها علیه حماس و غزه بلکه علیه کل منطقه دارد. گردان های القسام هم دیروز شهرک صهیونیستی عسقلان را هدف ده ها موشک قرار دادند.

واکنش فتح: چیز جدیدی نیست

فاروق القدومی، دبیر کل فتح نیز با انتقاد شدید از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: این جنایت چیز جدیدی نیست و ریشه در سیاست‌های نژادپرستانه‌ اسرائیل همچون سیاست‌های نازی‌ها دارد.

وی افزود: تمامی کشورهای عربی باید از مقاومت فلسطین حمایت کنند زیرا بدون مقاومت هیچ‌گونه راه حل سیاسی وجود ندارد. وی مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی را فریبنده توصیف کرد و عنوان داشت: دولت فعلی آمریکا که نظارت بر این مذاکرات را برعهده دارد از همه نظر از اسرائیل حمایت می‌کند و سعی دارد تا اسرائیل به‌عنوان یک قدرت استعمارگر در منطقه بماند.

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب

وزرای خارجه اتحادیه عرب امروز برای بررسی فاجعه غزه گردهم می‌آیند. دبیرکل اتحادیه عرب گفت که اردن خواستار نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی تجاوزات رژیم اسرائیل به غزه شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عمرو موسی خاطرنشان کرد: اردن خواسته است که این نشست امروز در سطح وزیران امور خارجه کشورهای عربی برگزار شود.

وی درعین حال اظهار کرد که از سفیر لیبی در سازمان ملل متحد خواسته است تا خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای بررسی اوضاع غزه شود. لیبی در حال حاضر تنها عضو عربی شورای امنیت است.

واکنش‌های جهانی به حملات رژیم صهیونیستی

  نایب رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان: حاکمان عرب وجدان خود را به دشمن صهیونیست فروخته‌اند.

اردن: به همراه تمام نیروهای مؤثر در منطقه و جهان در مقابل این قبیل اقدامات نظامی و غیرانسانی می‌ایستیم.

مصر: قاهره به تماس‌های خود برای ایجاد کردن فضایی مناسب برای بازگشت آتش‌بس ادامه می‌دهد.

اتحادیه اروپا: ما از رخدادها در غزه به‌شدت نگران هستیم.

فرانسه: اسرائیل هرچه سریع‌تر به حملات موشکی خود پایان دهد.

روسیه: از اسرائیل می‌خواهیم تا استفاده از زور علیه نوار غزه را متوقف کند.

جهاد اسلامی: کشورهای عربی در جنگ با اسرائیل اعلام موضع کنند.

کد خبر 71697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز