همشهری آنلاین: تجمع مردم تهران به نشانه انزجار از حملات رژیم صهیونیستی به غزه دوشنبه 9 دی با حضور مقامات کشوری و لشگری و اعضای هیات دولت در میدان فلسطین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مردم در این تجمع بزرگ شعارهای ضداستکباری نظیر "مرگ بر امریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "فلسطین فلسطین حمایتت می‌کنیم"، "فلسطین فلسطین خدا نگهدار تو"، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "الله اکبر"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز"، "درود بر فلسطین"، "مرگ بر مرتجعین عرب"، "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده"، سر دادند.

برخی از مردم حاضر در راهپیمایی نیز پلاکادهایی با مضامین ضداستکباری و با جملاتی از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در دست داشتند.
تعدادی از مردم با در دست داشتن لنگه کفش به یاد اقدام خبرنگار عراقی در این راهپیمایی شرکت کرده بودند.

در این تجمع هم‌چنین جمعی از شخصیت‌های لشگری و کشوری و اعضای هیات دولت از جمله پرویز داوودی معاون اول رییس‌جمهور، غلامحسین الهام سخنگوی دولت، واعظ‌ زاده معاون علمی رییس‌جمهور، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرلشگر صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری، صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زاهدی وزیر علوم، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، واعظ جوادی رییس سازمان محیط زیست و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

سخنرانی صفار هرندی به نمایندگی از هیات دولت
صفار هرندی، وزیر ارشاد اسلامی در سخنانی در تجمع بزرگ امروز مردم تهران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به غزه با اشاره به آغاز عملیات گسترده‌ زمینی و تدارک برای حملات بیشتر رژیم صهیونیستی به غزه تصریح کرد: اتفاقاتی که در این شرایط در این شهر می‌افتد و در کنار آن زنان و کودکان و مردم غزه خون‌هایشان بر زمین می‌ریزد بهای چیست؟ بهای آزاد سازی سرزمین وداشتن حکومتی مستقل،‌ اما بالاتر از این آنچه اتفاق می‌افتد، بهای آزادی همه‌ی سرزمین‌های اسلامی از فشار رژیم پلید صهیونیستی و اربابان‌شان است.

وی ادامه داد: مردم فلسطین بهای رفع تهدید از کل سرزمین‌های اسلامی را می‌پردازند امروز فلسطینی‌ها در غزه و سرزمین‌های اشغالی بهای سرافزاری ملت اسلامی را می‌پردازند، آنها طلایه‌داران عزمی بزرگ و انقلابی و اسلامی هستند.

صفارهرندی تصریح کرد: آیا نباید از مجاهدان دفاع از اسلام حمایت کنیم؟ آیا باید آنها را تنها بگذاریم؟ امروز شعارهای ما از دفاع از مردم فلسطین در مقام عمل از سوی مردان غزه اعمال می‌شود؛ در حالی که سران کشورهای عربی و اسلامی به همراه سردمداران کفر جام شراب‌شان را به هم می‌زنند و قهقهه‌ی مستانه سر می‌دهند. کسانی که مجوز حمله‌ی اخیر را به رژیم صهیونیستی دادند نقاب اسلامی به چهره‌شان دارند مع الوصف نقاب عربی به چهره دارند.

وزیر ارشاد اسلامی تصریح کرد: من فقط آنها را متهم نمی‌کنم، آنها از زمره‌ی قتله مردم فلسطین هستند که در تمام دنیا پراکنده‌اند و اسراییل در راس آنها قرار دارد، اما هم‌پیمانان آنها فقط این طور نیست که از آرمان‌ صهیونیست‌ها دفاع کنند. کسانی که در برابر اسراییل دلهایشان لرزیده است و گاه در کشور خودمان هم نسخه‌های مسالمت‌جویانه با دشمنان اسلام و قرآن را مطرح می کنند اینها هم شریک در جنایت هستند که در حال اتفاق است.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از آحاد ملت مسلمان ایران به عنوان تابع و مقلد رهبر انقلاب اسلامی که به تبع مردمی که ثابت کردند دلهایشان با مردم فلسطین پیوند خورده است امروز در کنار شما هستند.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حمایت از مردم غزه گفت: شب گذشته تصمیمات جدی در هیات دولت برای کمک به مردم فلسطین اتخاذ شده است. از تصمیم برای محاکمه‌ی سردمداران رژیم صهیونیستی که باید دادخواهیانمان را از تک تک آنها تنظیم و تثبیت کنیم تا در داداگاه عدل به مجازات برسند و نیز حمایت علنی از مردم با ارسال کمک‌های بشردوستانه شکل گرفته است.

وی همچنین از ارسال دو محموله‌ی کمک‌های بشردوستانه از طریق دو هواپیما به سرزمین‌های اشغالی و غزه از طریق مسیرهای هوایی و نیز حرکت یک کشتی بزرگ حاوی کمک های ضروری برای مردم غزه خبر داد.
وی تاکید کرد: باید مشعل کینه علیه صهیونیست‌ها را در دل‌هایمان روشن نگه داریم.

تجمع‌کنندگان با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سخنان وزیر ارشاد تایید کردند.
پس از آن یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مداحی و عزاداری پرداخت و تجمع کنندگان با سینه‌زنی تحولات غزه را که هم‌زمان با اولین روز دهه‌ی اول عاشورا رخ داده است عزاداری کردند و شعار حسین حسین و هیهات من الذله را سر دادند.

هم‌چنین صفارهرندی در حاشیه این تجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دل ملت‌های اسلامی و مسلمان همراه مردم غزه و فلسطین است و جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که تاثیر این راهپیمایی‌ها و برگزاری چنین مراسم‌هایی چیست؟ اظهار داشت: قطعا تاثیر بسیار زیادی دارد؛ هم به لحاظ روانی و هم این که مردم در این راهپیمایی ها شعور سیاسی خود را به نمایش می گذارند و در واقع عزمشان برای کمک به مردم فلسطین و محکوم کردن این جنایت ها بیشتر می شود.

تشکیل ستادی برای پی‌گیری مساله فلسطین از سوی دولت
معاون اول رییس‌جمهور نیز در حاشیه ایت تجمع از تشکیل ستادی برای پی‌گیری مساله فلسطین خبر داد.

پرویز داوودی با حضور در میدان فلسطین و شرکت در راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم تهران، در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نزدیک به سه ساعت درباره وقایع اخیر فلسطین صحبت و در نهایت هم قرار شد ستادی متشکل از برخی مسوولان و وزرا برای پی‌گیری مساله غزه و فلسطین تشکیل و رایزنی‌های فرهنگی ما فعال‌تر شود.

وی هم‌چنین اظهار کرد: تصمیم گرفته‌ایم نسبت به این فاجعه علیه رژیم صهیونیستی شکایت کنیم و این مساله را پی‌گیری خواهیم کرد تا در دادگاه انجام شود.
معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: کشورهایی که دم از حقوق بشر می زدند با همراهی با رژیم صهیونیستی در واقع بر این جنایات صحه گذاشتند و امروز با پررویی این وقایع را نگاه می‌کنند. امروز روسیاهی غربی‌ها را که ادعای حقوق بشر دارند شاهد هستیم.

داوودی با بیان این که غزه فرزند اسلام است، افزود: اسلام هم مردم غزه را تنها نخواهد گذاشت و ما با آن‌ها همدردی و همراهی خواهیم کرد.

وی در ادامه به پیام روز یکشنبه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با پیامی که دیروز مقام معظم رهبری دادند تکلیف سنگینی بر دوش همه مردم و مسوولان اضافه شده است و باید تلاش کنیم این پیام را به گوش جهانیان برسانیم.

معاون رییس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: با جریانی که پس از انقلاب اسلامی در دنیا ایجاد شد این‌ها دیگر نمی‌توانند بر جنایات خود سرپوش بگذارند و ما در جنگ 33 روزه هم نمونه این مساله و شکست آن‌ها را دیدیم.

از رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی شکایت می‌کنیم
سخنگوی هیات دولت اظهار کرد: ما همه تلاش‌های خود را برای فعال کردن عرصه سیاسی برای حل مساله فلسطین به کار خواهیم بست.
غلامحسین الهام با حضور در میدان فلسطین و شرکت در راهپیمایی ضدصهیونیستی در جمع خبرنگاران افزود: در نظر داریم که اقدامی حقوقی در این زمینه انجام دهیم و از رژیم صهیونیستی به عنوان یک جنایتکار جنگی شکایت کنیم تا در دادگاهی که حقوقدانان اصلی آن آحاد مردم و افکار عمومی هستند محاکمه شوند.

وی در ادامه گفت: از یک سو در دنیا مسایلی مانند حقوق بشر بر روی کاغذ نوشته می‌شود و از سوی دیگر ما شاهد جنایات غزه هستیم. از کشورهایی که با اسرائیل هستند و از استکبار انتظاری نیست؛ بلکه انتظار از کشورهای اسلامی است و از کشورهایی است که مدعی حقوق بشر هستند.

رژیم صهیونیستی نگران ایجاد حزب‌الله ثانی در غزه و مردم فلسطین است
وزیر دفاع صبح امروز در حاشیه تجمع بزرگ مردم تهران علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نگران ایجاد حزب الله ثانی در غزه و مردم فلسطین است.

سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار، وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درباره علت اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: علت اصلی این جنایات خوی وحشی گری رژیم صهیونیستی است که زیاده‌خواه است و به زور آمده سرزمین مردم فلسطین را اشغال کرده و در حال حاضر دچار ضعف و زبونی شدیدی در داخل خود شده است.

وی گفت: یک روز اسرائیل دم از ایجاد سرزمین نیل تا فرات می‌زد، ولی امروز دور تا دور خود دیوار بتونی کشیده و از داخل غزه بیرون رفته است.

نجار ادامه داد: رژیم صهیونیستی نگران است حزب الله ثانی از سوی حماس و مردم فلسطین ایجاد شود و ضعف و زبونی که به آن مبتلا است باعث شده که این رژیم دچار مشکل روحی شود و جنایات خود علیه مردم مظلوم فلسطین را تشدید کند.

وی با اشاره به حمایت‌های کشورهایی چون آمریکا و جورج بوش از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: آنها در آخر کار خود یک جنایت جدید را خلق می کنند و کارنامه خود را با یک سیاهی پایان می دهند.

نجار با اشاره به این که مردم جهان هوشیار و آگاهند و متوجه این جنایات هستند اظهار داشت: امروز خیزش مردم مسلمان در سراسر کشورهای جهان رو به رشد و فزونی است و ملت‌های مسلمان این جنایت‌ها را تحمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به خیزش ملت‌های اسلامی و مسلمانان علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و با تاکید بر این که این خیزش ادامه خواهد داشت گفت: ما احساس می‌کنیم آخر کار اسرائیل است و حمله کنونی اسرائیل به کودکان و زنان و غیر نظامیان بیانگر این است که مقدمات اضمحلال و از بین رفتن رژیم صهیونیستی است.

وزیر دفاع هم چنین در مورد سکوت دولت‌های عربی گفت: به هر صورت ملت‌ها و مردم، آگاه و هوشیار هستند و این سکوت را فراموش نمی‌کنند و هر چه قدر که به جلو می رویم نقاب از چهره واقعی روسای عربی که دارند از این جنایت حمایت می‌کنند برداشته می‌شود و دیگر پایگاهی در بین مردم ندارند.

وی گفت: حرکت اصلی از آن مردم است و اکنون ثابت شده حرکت‌ها توسط مردم صورت می‌گیرد و به حمدالله امروز شعور جهانی بسیار بالا رفته است و مردم این مسایل را می فهمند و رسانه‌ها نیز این مسایل را به اطلاع مردم می‌رسانند و مردم در سراسر دنیا در لحظه‌ این تحولات و جنایت‌ها را پیگیری می کنند و قلوب تمام مردم آزادی‌خواه با ملت فلسطین است.

نجار در پاسخ به این سوال که شما به عنوان یک نظامی آیا فکر می کنید اسرائیل با اقداماتی که انجام داده و سلاح‌هایی که به کار برده و فرستادن 60 فروند جنگنده به غزه می‌تواند به خواسته هایش برسد؟ گفت: شما جنگ 33 روزه لبنان را دیدید. در این جنگ اوج تکنولوژی رژیم صهیونیستی و آمریکا را مشاهده کردید و آنها اوج تکنولوژی خود را به صحنه آوردند؛ ولی دیدید که با این تکنولوژی به نتیجه‌ای جز شکست نرسیدند و در واقع این عقده درونی رژیم صهیونیستی است که این گونه بروز کرده است.

وی ادامه داد: من در این راهپیمایی به عنوان یک بسیجی همراه مردم حضور پیدا کرده‌ام.
وزیر دفاع هم چنین در پاسخ به این سوال که پیام دیروز مقام معظم رهبری و صحبت‌های سید حسن نصر الله چه تاثیری بر روی کشورهای اسلامی و عرب می گذارد گفت: معلوم است؛ رهبر ما رهبر جهان اسلام است و ملت‌های مسلمان در سراسر دنیا به فرمایشات ایشان گوش می‌دهند و با عمق جانشان این پیام را درک می کنند و در پیام رهبری بحث از تکلیف انسانی است.

وی هم‌چنین گفت: سید حسن نصرالله نیز یک قهرمان است و یک رهبر عربی اسلامی است که محبوب دل‌های مسلمانان و آزادی خواهان است و مطمئنا این صحبت ها و پیام‌ها تاثیر زیادی بر روی ملت های عربی و اسلامی خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی در حمله به غزه با شکست روبرو می‌شود
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: احتمال می‌دهم همان‌طور که رژیم اشغال‌گر فلسطین در حمله نظامی به لبنان با شکست مواجه شد، در حمله به نوار غزه هم با شکست مواجه شود.

سردار سرلشگر جعفری با حضور در میدان فلسطین و شرکت در راهپیمایی مردمی علیه رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران به جنایات اخیر اسرائیل در غزه اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد فاجعه وحشتناکی که در غزه به وقوع پیوسته، یک توطئه مشترک بین رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه باشد.

وی اضافه کرد: در آستانه تحول در دولت آمریکا و تشکیل دولت صهیونیستی، این توطئه برای انهدام و کشتار 5 / 1 میلیون مسلمان آن منطقه صورت گرفته است.

فرمانده کل سپاه درباره راههای مقابله ملت‌ها با جنایات رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: همه ملت‌های اسلامی می‌توانند به دولت‌های خود فشار بیاورند که سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را ببندند و با این تحریم‌ در برخی کشورهای عربی و اسلامی به ویژه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با جنایات این رژیم مقابله کنند.

جعفری افزود: راه دوم، تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی به عنوان یک واکنش و فشار اقتصادی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی است که باید به آن توجه شود.

وی انجام راهپیمایی‌های مردمی را راه دیگری برای مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: راهپیمایی‌های بزرگ و تحت فشار قرار دادن دولت‌های عربی و اسلامی، برای این که از طریق فشار سیاسی به آمریکا این کشتار را متوقف کنند، راه حل دیگری است.
وی ادامه داد: فشار به دولت مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح و رسیدن کمک‌های مردمی به فلسطین و انتقال مجروحان فلسطینی نیز از ساز و کارهایی است که دولت‌های اسلامی می‌توانند برای حمایت عملی از ملت فلسطین انجام دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان از ملت‌های مسلمان برای برپایی تظاهرات ضدصهیونیستی تقدیر کرد و گفت: از ملت مسلمان ایران نیز تشکر می‌کنم که امروز با راهپیمایی سراسری و میلیونی خود حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

همان مقاومت لبنان در فلسطین تبلور یافته است
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همزمانی فاجعه‌ غزه با ماه محرم، ایام شهادت امام حسین (ع) پیام‌آور پیروزی مجدد خون بر شمشیر در این مقطع از تاریخ در سرزمین‌های اشغالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ابوترابی‌فرد در سخنرانی در تجمع بزرگ مردم تهران در اعتراض به حمله‌ی رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌دفاع اظهار داشت: بیش از نیم قرن است که با توطئه‌ی نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار، رژیم نامشروع صهیونیستی در میان جهان اسلام شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که متاسفانه حرکات جدی در مقابله با این رژیم در منطقه شکل نگرفته است و در مقابل، رژیم صهیونیستی توانست بستر افزایش قدرت سیاسی نظامی خود را بیشتر فراهم کند، افزود: از نقاط مختلف جهان صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی اسکان داده شدند و جایی را برای مردم مسلمان و اعراب خداپرست و نیز پیروان سایر ادیان تنگ نمودند. اسراییل با حملاتی که در سال‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی داشت توانست صحرای سینا را فتح کند، بلندی‌های جولان را اشغال کند و با اعلام آتش‌بس به سمت اقتدار روزافزونش پیش رود.

ابوترابی‌فرد گفت: رژیم صهیونیستی در انتظار دست یافتن به آب‌های گرم خلیج فارس و گسترش اقتدار خود در منطقه است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که این رژیم هیچ مانعی تاکنون بر سر زیاده‌خواهی‌اش در جهان اسلام نداشته است، گفت: مقامات اسراییلی در برخی ملاقات‌هایشان مطرح می‌کردند که ما برای جنگ با لبنان ما گروه‌های موسیقی خود را می‌فرستیم؛ چرا که در برابر خود مانعی نمی‌بینیم که نیاز به فشنگ، اسلحه و یا موشک باشد. اما امروز فریاد اندیشه‌ی الهی و اسلامی بر سر این رژیم بلند است. امروز نه تنها در سرزمین‌های اشغالی و دیار مقاومت و پیروزی، لبنان قهرمان، بلکه در سراسر نقاط دنیا اسلام به یک ایده و آرمان واحد تبدیل شده است.

وی افزود: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان اسلام نماد آزادی‌خواهی، اعتبار و منزلت است، به تفکر عزتمند، رهبری آگاهانه و مدبرانه و مواضع روشن رییس‌جمهور در برابر اسراییل غاصب بازمی‌گردد. امروز ایران ام‌القرای جهان اسلام است و منافع جهان اسلام در قلب مردم ایران می‌تپد.

ابوترابی‌فرد با تاکید بر این‌که حمله‌ی رژیم صهیونیستی به غزه نشانه‌ی اقتدار و پیروزی این رژیم نیست، تصریح کرد: اسراییل روزهایی بود که موشک‌هایش را روانه‌ی دیگر سرزمین‌های اسلامی و عربی می‌کرد اما امروز هواپیماهای جنگی‌اش را به غزه و یا لبنان می‌فرستد و دیگر توانایی این‌ را که با کشورهای منطقه رو در رو شود ندارد. آن‌چه در غزه اتفاق افتاده است بهترین گواه برای این مساله است. امروز اسراییل از درون احساس ضعف و ناامیدی و شکست می‌کند و این احساس برای مردم این رژیم بیش از گذشته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم غزه و سرزمین‌های اشغالی بعد از آن‌که جریان انقلابی حماس در غزه پیروز شد راه مبارزه‌ی همه‌جانبه تا سکوت رژیم اسراییل را انتخاب کردند. مردم غزه پس از تهدیدها و فشارها و تنگناها، بر همان پیمان استوار خویش ثابت‌قدمند. شاید فکر می‌کردند اگر حماس قدرت سیاسی را از دست بدهد و تحت فشار دو گازانبر یعنی سران خودفروخته‌ی عرب و اسراییل به زانو در بیاید می‌توانند از موضع سازش با او برخورد کنند. اما امروز این پیام را مردم غزه به این کشورها و دنیا می‌دهند که عزم خود را بر ادامه‌ی مسیری که انتخاب کرده‌اند تا ارکان رژیم صهیونیستی را متزلزل سازند، استوارند.

وی گفت: پرچمدار این حرکت، تجربه و افتخارآفرینی نیروهای مقاومت لبنان است که برای اولین بار چهره‌ی سیاه اسراییل را به مردم دنیا نشان داد و نیروهای زرهی این رژیم در مقابل عزم استوار مقاومت مجبور به عقب‌نشینی شدند.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: کشورهای عربی – اسلامی بدانند ملت ایران در 30 سال گذشته هم‌چنان به آرمان‌های الهی خویش نسبت به آزادی سرزمین فلسطین از چنگال صهیونیسم غاصب می‌اندیش و از تمام ظرفیت و توان خویش برای این هدف بهره خواهد گرفت.
وی با اشاره به سکوت کشورهای عربی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این تجاوز غیرانسانی، هماهنگ با موافقت تعدادی از سران خودفروخته‌ی عرب که نام اسلام را یدک می‌کشند شکل گرفته است. رسانه‌های مختلف اخباری را مبنی بر درخواست سران برخی کشورهای عرب خودفروخته مبنی بر این‌که به اسراییل اجازه داده‌اند تا راه را به غزه نگشاید منتشر کردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اما آنها دیر از خواب بیدار شده‌اند. امروز در قلب سرزمین‌های اشغالی همان مقاومتی که در لبنان شکل گرفته است، در فلسطین تبلور یافته است.

ابوترابی‌فرد با بیان این‌که نظام سلطه هر از گاهی برای استمرار خود به سرزمین‌های مختلف هجوم می‌برد و در این میان گاهی به افغانستان، گاهی به عراق و امروز به غزه، گفت: نظام سلطه امروز منفور جهان اسلام است و ایران اسلامی با شعار «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از آن (نظام سلطه) اعلام می‌کند.

سخنان ابوترابی‌فرد از سوی تجمع‌کنندگان با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» مورد تایید قرار گرفت.

مقاومت پاسخ دندان‌شکنی به تجاوزات رژیم صهیونیستی خواهد داد
معاون فرهنگی حماس در تهران گفت: ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی امروز دو وظیفه دارند؛ اول توقف کشتار و دوم شکستن محاصره‌ی غزه، همچنین ملت‌ها باید به تظاهراتشان علیه این کشتار ادامه دهند.

ابوسرور، معاون فرهنگی حماس در تهران در سخنانی در تجمع بزرگ امروز مردم تهران که در میدان فلسطین برگزار شد گفت: رژیم خون‌آشام صهیونیستی روز شنبه حملاتش را به غزه عملی ساخت و تا الان بیش از 300 فلسطینی و ده‌ها زن و کودک را به خاک و خون کشیده و به تخریب اماکن دولت حماس دست زده است.

وی با بیان اینکه این حملات برای ما غیرمنتظره نبود گفت:‌ بیش از 60 سال است که مردم فلسطین با این حملات دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی دو سال اخیر که ملت فلسطین خواست با انتخاب حماس به هدفش نزدیک شود رنج‌های زیادی را متحمل شده است.
ابوسرور گفت: اکنون جنگ با رژیم صهیونیستی بر سر لقمه‌ی نان نیست بلکه جنگ بر سر موجودیتی نامشروع است. ما سعی داریم حق حیات، آزادی و عزت خود را اعاده کنیم و سرزمین مقدس فلسطین و دیگر مناطق از وجود این رژیم پاک کنیم.

معاون فرهنگی حماس در تهران ادامه داد: مدت‌ها قبل ایده‌ی حمله را رژیم صهیونیستی بر سر می‌پروراند و نیروی مقاومت در جهت مدیریت جنگ و از موضع اقتدار ، تفاهم و آرام سازی را پذیرفت، اما آنها فکر کردند موافقت حماس با آتش‌بس از موضع ضعف است و از عمل به شروط توافق سر باز زدند و حمایت‌های بین المللی و فشارهای اقتصادی نظامی ظالمانه‌ای را اعمال کردند تا نیروهای مقاومت را به آتش‌بس مجانی و برداشتن پرچم سفید وادار کنند، اما جنبش حماس حاضر به امضای آتش‌بس ننگین نشد. بلکه این جنبش با کمک خداوند و حمایت مردم و مقاومت سایر کشورهای عربی و اسلامی با تهدید آتش‌بس مخالفت کرد.
در این هنگام تجمع کنندگان با شعار مرگ بر اسراییل حمایت خود را از سخنان ابوسرور اعلام کردند.

معاون فرهنگی حماس در تهران در ادامه تصریح کرد:‌ این حملات نتایج معلومی دارد که باعث افزایش توان و پایداری حماس می‌شود و بار دیگر مقاومت پاسخ دندان‌شکنی را به این تجاوزات خواهد داد.

وی گفت:‌ اسراییل و مزدوران آن باید بدانند که پست‌تر از آن هستند که با این جنایت بتوانند مقاومت را بشکنند و همه‌ی طرح‌های آنها با شکست مواجه خواهد شد.
وی ادامه داد: خون مردم فلسطین حول رسیدن آنها به قدرت نخواهد بود و رویاهای آنها محقق نخواهد شد، آنها با ریختن خون مردم به دنبال برگ برنده‌ای برای پیروزی در انتخابات‌شان هستند. شاید دشمن بتواند جنگ را آغاز کند و خون بریزد اما قطعا پایان جنگ به دست این رژیم نخواهد بود. این نیروهای مقاومت هستند که پایان جنگ را مشخص می‌کنند. دیدید که مقاومت چگونه آنها را با خفت در جنگ 33 روزه از لبنان خارج کرد.

ابوسرور ادامه داد: زمانی که ملت فلسطین حماس را برگزید این روزها را پیش‌بینی می‌کرد و می‌دانست که حماس خوشایند اسراییل ، آمریکا و دست‌نشانده‌های آنها در منطقه نخواهد بود.

وی با طرح این سوال که چرا این اتفاق افتاد و اسراییل به غزه حمله کرد گفت: اگر سکوت شرم‌آور و توطئه‌ی سازش‌کاران در منطقه نبود اسراییل جرات دست زدن به این جنایات را نداشت. آنچه غیرقابل باور بود این است که هم‌کیشان شریک دشمن‌مان بودند. وزیر خارجه‌ی اسراییل در یک پایتخت عربی از حمله به غزه خبر می‌دهد که این مساله شرم‌آورتر از خود حمله است.

وی گفت:‌ بعضی از کشورها که بقای خود را در بقای اسراییل می‌دانند بدانند که قبل از آنکه فرصت از دست برود به آغوش ملت‌هایشان بازگردند.

ابوسرور ادامه داد: آیا جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی یک اتفاق ساده است؟ آیا دست دادن رییس الازهر با شیمون پرز یک اتفاق ساده است؟

وی تصریح کرد: حمله‌ی اخیر توطئه‌ای برای حذف مقاومت بود.
وی ادامه د اد: امروز کشورهای عربی به جای ادامه‌ی سکوت مرگبار حماس را مسوول این اتفاقات می‌دانند؛ امت اسلامی به کجا رسیده ‌است که عده‌ای خود فروخته بر مقدورات آنها حاکم شده‌اند.

وی با انتقاد شدید از اظهارات وزیر خارجه‌ی مصر مبنی بر اینکه ایران نقش منفی در سرزمین‌های اشغالی ایفا می‌کند گفت: آیا شما که اجازه نمی‌دهید محموله‌ی شیرخشک به غزه وارد شود نقش منفی دارید یا ایران که رهبری آن به شدت جنایات اشغالگران را محکوم می‌کند؟

وی تصریح کرد: مصر، اردن و عربستان و کشورهای دیگر موضع ایران را اتخاذ کنند و اگر نمی‌توانند مثل رهبر ایران حضرت آیت الله خامنه‌ای در حمایت از مردم غزه پیام دهند و اقدامات مفیدی را انجام دهند، حداقل سکوت کنند. این در حالی است که دل ملت‌های این کشورها از دست اقدامات آنها خون است.

معاون فرهنگی دفتر حماس در تهران تصریح کرد: هرگز وضعیت نوار غزه تغییر نخواهد کرد، بلکه این وضعیت کرانه‌ی باختری است که باید تغییر کند. با رقم خوردن انتفاضه‌ی سوم.
وی خطاب به سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت گفت: هولوکاست اخیر غزه لکه‌ی ننگ دیگری بر پیشانی این سازمان‌ها و نیز سازمان ملل است ما از سازمان‌های حقوق بشر و نهادهای بین المللی می‌خواهیم اگر می‌خواهند مورد نفرین ملت‌ها نباشند دست از حمایت اسراییل بردارند.

وی گفت: ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی امروز دو وظیفه دارند؛ اول توقف کشتار و دوم شکستن محاصره‌ی غزه، همچنین ملت‌ها باید به تظاهراتشان علیه این کشتار ادامه دهند.

وی همچنین در پایان تصریح کرد:‌ امروز کشتی‌های ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه به سمت این شهر حرکت کرده‌اند.

صدور بیانیه در حمایت از مردم غزه
در تجمع بزرگ ضدصهیونیستی ملت ایران در حمایت از دفاع مقدس مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: «در طلیعه ماه محرم، ماه پاسداشت حماسه عاشورا و ایام سوگ و ماتم سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و 72 آذرخش عاشورایی، مرثیه فلسطین و روضه فرزندان مظلوم غزه رنگ عاشورایی یافته است.
پیام قاطع و دردمندانه ولی امر مسلمین جهان و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، درباره مصیبت هولناک قتل عام مردم بی‌دفاع غزه و فراخوان مجاهدان فلسطین و مومنان دنیای اسلام و چه بسا آزادی خواهان و حق‌طلبان جامعه بشری برای دفاع از زنان و کودکان و مردمان تحت محاصره و تجاوز این سرزمین، نهضت فراگیری را در جهان اسلام به ویژه در جای جای میهن اسلامی‌مان برپا ساخته است.

جنایات رژیم سفاک و غاصب اسراییل که با تشدید حملات وحشیانه هوایی و چه بسا تجاوزات قریب الوقوع زمینی، دور جدیدی از ظلم و ستم علیه مسلمانان فلسطین را شکل داده است، بیش از هر چیز دیگری بیانگر استیصال و ناتوانی و شکست این رژیم خون آشام در برابر مقاومت اسلامی و انتقاضه مقدس فلسطینیان بوده و اراده شیطانی دولت منفور و جعلی صهیونیستی برای خلق یک فاجعه عظیم انسانی و نسل کشی گسترده در اراضی اشغالی را در معرض وجدان‌های بیدار و خفته قرار داده است.

در چنین شرایطی که مسلمانان مظلوم غزه در ایام محرم الحرام به مسلخ مصنوع دست حامیان دروغین حقوق بشر و قربانگاه غفلت و خیانت برخی سران کشورهای عربی، اسلامی برده می شوند و فریاد مظلومیت و غربت خاندان پیامبر اعظم (ص) در عاشورای سال 61 هجری قمری در فضای عالم طنین‌انداز شده و روح و جان هر عاشق و شیفته حسین بن علی (ع) را به سوی خود فرا می خواند بر همه عاشورایان زمان است تا در لبیک به حکم تاریخی مقام معظم رهبری در مقابله با کفار حربی و ایجاد جبهه متحد اسلامی و فراگیر سازی دفاع مقدس و مشروع علیه صهیونیست‌ها جنایتکار، به همراهی و حمایت از آرمان فلسطین و مردم غزه بپاخیزند و در این لحظه سرشار از اندوه و غم، سرنوشت انتفاضه و فرجام شوم اشغالگران را رقم زنند.

اینک وقت آن رسیده است که سران خائن و ساش‌کار برخی دولت‌های عربی که بر خلاف احکام الهی و قرآنی و اراده ملت‌های مسلمان خود،‌دست در دست دژخیمان صهیونیست‌ و حامیان جنایتکار خود در کاخ سفید و تعدادی از روسای دولت‌های غربی ، در پایمال ساختن حقوق ملت فلسطین خود را شریک ساخته‌اند، از خواب غفلت و مرگباری که آتش دوزخ الهی و قهر و کینه انقلابی مسلمانان جهان را در واقعیت آنان، تعبیر خواهند ساخت بیدار شده و به وظیفه خطیر و تاریخی خود در این آزمون بزرگ عمل نمایند.

دوران سکوت و چشم بستن بر حقایق آشکار و غم انگیزی که بر فلسطین گذشته و هم اینک درغزه بر مردم بی‌دفاع آن روا داشته می شود ، گذشته است.

امروز غزه عرصه دفاع از اسلام و پیروان آیین پیامبر اعظم(ص) است امروز غزه نماد غیرت، شرف وبیداری مسلمانان است روزی که انتظار است کشورهای عربی و اسلامی، به ویژه مصر با گشایش گذرگاه رفح و گسیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز حیات و مقاومت اسلامی مردم غزه، سرنوشت ننگین جنایتکاران صهیونیست‌ را تعیین کنند.

دفاع مقدسی که مرحله نوین آن آغاز شده و بی‌تردید با تشکیل جبهه متحد جهان اسلام در برابر رژیم جنایت پیشه صهیونیستی و حضور عملی و عینی مجامع اسلامی و عربی و اقشار وگروه‌های مختلف بلاد اسلامی، چنان ضربه مهلکی بر پیکر نحیف و رو به زوال رژیم نامشروع و سرطانی اسراییل وارد خواهد ساخت که کابوس شکست خفت بار آنان در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان را برای آنان زنده خواهد ساخت و خود را در آستانه سرافکندگی و ناتوانی مجدد خواهند یافت.»

کد خبر 71837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز