همشهری آنلاین: جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی دانشگاه اسلامی نوار غزه را بمباران کردند.

به گزارش بی بی سی، شاهدان عینی در نوار غزه اعلام کردند که شش حمله هوایی جداگانه به دانشگاه غزه را مشاهده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش دانشگاه اسلامی غزه از مهمترین مراکز علمی حامی جنبش مقاومت اسلامی حماس است و آن گونه که گفته می‌شود بسیاری از مقامات ارشد حماس از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

گزارش شده است که مقامات دانشگاه اسلامی غزه که پیش بینی حمله به این دانشگاه را می‌کردند چند روز پیش اقدام به تخلیه آن نموده‌اند.

یکی از داوطلبانی که با نهضت آزاد غزه همکاری می‌کند نیز اعلام کرده است که در آخرین ساعات یکشنبه شب 28 دسامبر صدای انفجار‌هایی را شنیده و گزارش‌هایی را در تلویزیون‌های محلی مبنی بر بمباران یک مسجد و کشته شدن 5 دختر در این مسجد را مشاهده کرده است.

او افزوده است که به چشم خود بیمارستان‌های مملو از مجروحین را دیده است.به دلیل آنکه غزه دارای جمعیتی متراکم است شما نمی‌توانید درباره حملات هوایی دقیق سخن بگویید.

منابع پزشکی غزه نیز اعلام کرده‌اند که قریب به 300 نفر تا کنون بر اثر حملات نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی که از روز شنبه 27 دسامبر آغاز شده کشته شده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین تهدید به حمله زمینی کرده و 6 هزار و 500 نفر از نیرو‌های ذخیره ارتش خود را به خدمت فرا خوانده است.

روز یکشنبه نیز رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران تونل‌هایی در جنوب نوار غزه  کرد که از طریق آن‌ها فلسطینیان مبادرت به ارسال کمک‌های غذایی می‌کردند.

در حالی که نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی جنوب نوار غزه را آماج بمباران خود قرار داده بود بسیاری از فلسطینیان به سمت مرز با مصر گریختند اما نیرو‌های امنیتی مصر با شلیک گلوله از ورود فلسطینیان به خاک مصر ممانعت به عمل آوردند.

در جریان درگیری‌هایی که در منطقه مرزی با مصر به وقوع پیوست نیز یکی از نیرو‌های امنیتی این کشور کشته و یکی دیگر از ماموران امنیتی مصر نیز مجروح شد.

کد خبر 71800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز