سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

یونیسف از شهادت 30 کودک و زخمی شدن 150 کودک دیگر از آغاز تجاوز دشمن صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوز اسرائیل به نوار غزه نشانگر عدم‌پایبندی آن به قوانین و حقوق بین‌الملل است.

دراین بیانیه همچنین با اشاره به اینکه بیش از نیمی از ساکنان نوار غزه کودکان هستند، آمده است: بازگشایی گذرگاه‌های مرزی برای رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله غذا، دارو و سایر تجهیزات لازم برای زندگی زنان و کودکان غزه ضروری است.

در همین زمینه رئیس سازمان جوانان هلال احمر از اجرای‌ طرح «200 تومان برای هر ایرانی» به‌منظور کمک به مردم غزه خبر داد و گفت: این طرح طی 2روز آینده در کشور اجرا می‌شود.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:‌ پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر 10 میلیون نفر از مردم در این طرح شرکت کنند، حدود 2میلیارد تومان پول جمع‌آوری می‌شود؛ که صرف تامین نیازهای آذوقه‌ای، پوشاکی و درمانی مردم غزه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طرح 200 تومان برای هر ایرانی، توسط جوانان عضو هلال احمر به اجرا در می‌آید، افزود: برای اجرای این طرح چادرهایی در سراسر کشور همچون مدارس و دانشگاه‌ها برپا می‌شود.  مظفر تصریح کرد: پس از دریافت این کمک‌ها، مبالغ به حسابی که از سوی سازمان هلال احمر اعلام می‌شود، واریز خواهد شد.

وی گفت: طرح دوم سازمان جوانان هلال احمر، ثبت نام و سازماندهی جوانان داوطلب ایرانی جهت ارائه کمک‌های بشردوستانه در خاک غزه است؛ که جوانان می‌توانند با هر تخصصی که دارند، برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ‌صحبت‌هایی با دفتر حماس انجام شده تا بعد از هماهنگی‌های کامل، اعزام داوطلبان به غزه در نخستین فرصت صورت گیرد.

تلاش وزارت ارشاد برای اعزام خبرنگار به غزه

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: برای اعزام خبرنگاران علاقه‌مند به حضور در غزه با وزارت امور خارجه در حال مذاکره و هماهنگی هستیم تا هر چه سریع‌تر این کار انجام گیرد.

علیرضا ملکیان افزود: امیدواریم کشورهای منطقه به‌ویژه دولت مصر همکاری لازم را برای صدور روادید و اعزام خبرنگاران ایرانی به غزه فراهم کند تا واقعیت‌های موجود و جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم مظلوم و بی‌پناه غزه برای جهانیان آشکار شود.

کد خبر 71933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز