همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای حماس تا یکشنبه 8 دی، ضرب‌الاجل تعیین کرده تا حملات راکتی را از مناطق مرزی متوقف کند.

خبرگزاری آلمان از تل آویو گزارش داد، بر اساس گزارش رسانه‌ها کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه درباره اقدام نظامی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بر این اساس، قرار است تجاوز نظامی چند روزه هوایی و زمینی برای تضعیف حماس صورت گیرد.

این موضع جدید در حالی اعلام می‌شود که کمتر از چند روز است مردم غزه به کمک‌های امدادی دسترسی پیدا کرده‌اند. 90 کامیون حامل مواد غذایی، دارو و غلات پس از گشوده شدن گذرگاه‌های نوار غزه به این منطقه وارد شده‌اند.

انتقاد حماس از بان کی مون
در همین حال حماس از واکنش اخیر بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به حملات موشکی ضدصهیونیستی فلسطینیان انتقاد کرد و این مواضع را با حقوق بین‌الملل و مسئولیت وی در سازمان ملل مغایر دانست.

سامی ابو زهری، سخنگوی این جنبش روز جمعه در نشستی خبری گفت: بان کی مون با این سخنان نه تنها تاثیری بر مواضع این جنبش در حمایت از مردم فلسطین نخواهد گذاشت، بلکه وی خود را در جنایات اشغالگران اسرائیلی شریک می کند.

ابو زهری گفت: طبق حقوق بین‌الملل ملت فلسطین حق دفاع از خود را دارد و سخنان اخیر بان کی مون با حقوق بین‌الملل مغایرت دارد.

دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه درباره اوضاع غزه و جنوب اسرائیل ابراز نگرانی کرده و ماری اوکابی سخنگوی وی هم گفته بود: بان کی مون حملات موشکی به جنوب اسرائیل را محکوم می کند و از حماس خواسته است به سرعت این حملات را متوقف کند.

کد خبر 71626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز