همشهری آنلاین: دولت قانونی فلسطین اعلام کرد هرگونه تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر اوضاع کنونی نوار غزه از طریق تنش آفرینی نظامی، محکوم به شکست است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران طاهر نونو سخنگوی دولت اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد  هرکس گمان می‌کند بدون گفتگوهای داخلی ،‌تغییرات در صحنه فلسطین با حملات از طریق جنگنده‌ها و حملات توپخانه‌های امکان پذیر است در توهم به سر می برد.

نونو تاکید کرد دولت هنیه به نشست‌ها و تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و به مسئولیت‌هایش در قبال شهروندان فلسطینی در نوار غزه عمل می‌کند.

وی افزود  اسماعیل هنیه نخست وزیر و همه وزیران دولت وی و نیز مقامات بلند پایه در دولت وی تحولات و نیازهای شهروندان را به دقت پیگیری می کنند.

نونو گفت  سستی جامعه بین‌المللی در ملزم کردن اشغالگران برای متوقف کردن حملات و جنگ علیه غزه نشانه همدستی آن‌هاست تا به اشغالگران برای ارتکاب اقدامات تروریستی و ویرانگری و کشتار فلسطینیان فرصت بیشتری داده شود.

دولت هنیه بار دیگر از امت‌های عربی و مسلمان و جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت خود عمل و رژیم صهیونیستی را به توقف حملاتش و پایان کامل محاصره نوار غزه ملزم کنند چرا که پایان دادن به محاصره در اولویت اقدام سیاسی قرار دارد.

وی تاکید کرد اشغالگران همچنانکه در سال‌های محاصره نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند از طریق حمله و تروریسم نیز نمی توانند به اهدفشان برسند.

خبرگزاری شین هوا از غزه گزارش داد، نونو از دعوت خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به وحدت ملی در بین فلسطینیان استقبال و تاکید کرد وحدت نباید در شعار باشد بلکه باید در عمل تحقق یابد و برای وحدت در کرانه باختری باید اقدامات جدی صورت گیرد که ازادی بازداشت شدگان در کرانه باختری و اهمیت مجدد به برنامه پایداری و مقاومت و متوقف کردن هماهنگی امنیتی با تل اویو ، بخشی از این اقدامات است.

نونو همچنین کمک‌های فوری بیشتر به فلسطینیان در نوار غزه به ویژه در بخش پزشکی و غذایی را خواستار شد.

کد خبر 72243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز