چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر دولت مردمی حماس با بیان اینکه مردم غزه تنها از حق زندگی، تاریخ و آینده خود دفاع می‌کنند؛ خواستار تقویت وحدت همه فلسطینی‌ها در برابر تجاوزگری صهیونیست‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، اسماعیل هنیه خواستار تقویت وحدت فلسطینی‌ها و هماهنگی مواضع و اقدام سیاسی مشترک برای توقف تجاوزات رژیم اسرائیل به غزه شد.

هنیه روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی از رژیم‌های عربی خواست برای متوقف کردن اعدام دسته جمعی مردم بیگناه غزه از سوی رژیم صهیونیستی دست به تحرک بزنند.

وی از اقدام کشورهای عربی برای ارجاع مسئله غزه به شورای امنیت با وجود آگاهی قبلی از اینکه قدرت‌های سلطه گر مانند آمریکا از نسل کشی و خونریزی در فلسطین و لبنان و افغانستان و عراق و سومالی حمایت می‌کنند، ابراز تاسف کرد.

هنیه تاکید کرد : مردم فلسطین هر دقیقه مرگ را با سینه‌های بی سپر ملاقات می‌کنند در حالی که آزادگان جهان نظاره گر این جنایات و بی اعتنایی به ارزش‌های زندگی هستند.

نخست وزیر مردمی فلسطین، وقت کشی و مسامحه قابل ملاحظه در برگزاری نشست شورای امنیت را دلیلی بر تلاش برخی طرف‌های بین‌المللی برای دادن وقت بیشتر به اشغالگران اسرائیلی به منظور ارتکاب جنایات بیشتر بر ضد مردم فلسطین دانست.

هنیه خاطر نشان کرد: غزه امروز با خون خود از رهبران،علما،کودکان، زنان و حق خود برای زندگی و تاریخ و حال و آینده خود و همچنین از سرزمین غصب شده فلسطین و قدس اسیر و حق بازگشت میلیون‌ها آواره دفاع می‌کند.

وی بر اطمینان خود به حتمی بودن پیروزی و نابودی متجاوزان تاکید کرد.

کد خبر 72447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز