یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، از شامگاه شنبه حملات زمینی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه آغاز شد.

حمله زمینی اسرائیل پس از 8روز حملات گسترده‌ هوایی و دریایی این رژیم به نوار غزه انجام گرفت. اما این حملات برای صهیونیست‌ها موفقیت‌آمیز نبود و تنها در ساعات ابتدایی این حملات ده‌ها نفر از سربازان این رژیم کشته و زخمی شدند. یک بالگرد بی29 و 3تانک مرکاوای صهیونیست‌ها نیز در این حملات نابود شد.

نیروهای اشغالگر، هنوز آمار واقعی تعداد کشته و زخمی‌هایشان را در این حملات اعلام نکرده اند، اما در حملات مذکور، معاون فرمانده یکی از گردان‌های رژیم صهیونیستی موسوم به گردان گولانی کشته شده است.

شبکه خبری العالم به نقل از جنبش حماس اعلام کرد که مبارزان مقاومت فلسطینی در رویارویی با نظامیان صهیونیست، توانسته‌اند تاکنون 90 نفر از آنها را زخمی کرده، تعدادی را هم به هلاکت رسانده و شماری را به اسارت بگیرند.

شبکه الجزیره هم زخمی شدن 30نفر از سربازان اسرائیلی در حمله زمینی به غزه را تایید و اعلام کرد که حال 2نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، همچنین اعلام کردند که مبارزانشان موفق شدند 2نظامی صهیونیست را به هنگام یورش به منطقه جبل‌الراس در شرق غزه به اسارت بگیرند.

شبکه تلویزیونی المنار هم گزارش داد که خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی پس از آنکه تک تیراندازهای گردان‌های عزالدین قسام 3نفر از نظامیان این رژیم را در بیت‌لاهیا به هلاکت رساندند؛ به شکلی وحشت زده برای به‌عقب بردن نیروهای سرگردان خود وارد عمل شدند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حماس در مبارزات خود از شیوه جنگی حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی، شنبه‌شب با مشارکت 3گردان و  از طریق 6محور، وارد نوار غزه شد. گردان‌های گولانی، اجوس و رجلانیم در عملیات زمینی صهیونیست‌ها به غزه شرکت کرده‌اند.

ارتش اسرائیل ظهر دیروز با استقرار در منطقه حی‌الزیتون در میانه نوار غزه که منطقه‌ای کشاورزی و باز است، غزه را به 2بخش شمالی و جنوبی تقسیم کردند.گروه دیگری از ارتش صهیونیست‌ها نیز از جنوب نوار غزه وارد رفح شده و ارتباط غزه با مصر را به شکل کامل قطع کردند.

در همین حال شلیک موشک‌ها از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد. شبکه تلویزیونی فلسطینی الاقصی گزارش داد که گردان‌های عزالدین قسام برای نخستین‌بار موفق شدند پایگاه تسلیم، بزرگ‌ترین پایگاه زمینی اسرائیل در جنوب نوار غزه، را با موشک‌های گراد هدف حمله قرار دهند.

این در حالی است که از ابتدای شروع حمله زمینی اسرائیل به غزه 47فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که 12نفر از آنان از کودکان هستند و 80نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

شاهدان عینی در خان یونس در جنوب غزه اعلام کردند که در حمله‌ جدید رژیم صهیونیستی به این شهر، یک فعال فلسطینی به شهادت رسیده و یک نفر دیگر زخمی شد.

همچنین حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی فلسطینی در منطقه الشیما در شمال غزه و نیز مناطق کشاورزی در شرق غزه که غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار داده بود، به شهادت 20فلسطینی منجر شد.

شمار شهدای غزه تاکنون به 507 نفر و مجروحان به بیش از 2400 نفر رسیده است. ایهود باراک، دیروز قبل از نشست کابینه رژیم صهیونیستی گفت:‌ عملیات نظامی تا زمانی که ضرورت داشته باشد ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این عملیات آسان نخواهد بود و درصورت نیاز گسترده‌تر و شدیدتر می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چنانچه ضرورت ایجاب کند، ارتش اسرائیل آماده اجرای مرحله سوم حمله است.

در مقابل، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه الجزیره اظهار داشت: تعداد کشته شده‌ها در بین سربازان اشغالگر در حملات زمینی از تعداد شهدای ما بیشتر است و دشمن با افزایش حملات هوایی سعی دارد بر شکستش در حمله زمینی سرپوش بگذارد.

کد خبر 72333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز