چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آمار شهدای فلسطینی به حدود 600 و تعداد زخمی‌ها به بیش از 2800 تن رسید

شبکه تلویزیونی الجزیره از ادامه حملات هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی برای یازدهمین روز متوالی و نیز تداوم حملات زمینی برای چهارمین روز به نوار غزه و افزایش آمار شهدای فلسطینی به حدود 600 تن و تعداد زخمی‌ها به بیش از 2800 تن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گفته‌ خبرنگار الجزیره،‌ به رغم آن‌که سه‌شنبه هم‌چنان درگیری‌های مسلحانه میان مبارزان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در چند محور مختلف در نوار غزه هم‌چنان ادامه داشت و حمایت‌های گسترده توپخانه‌یی، دریایی و هوایی از نیروهای زمینی اسرائیل به عمل آمد، اما تاکنون این رژیم نتوانسته اهداف اصلی خود از این جنگ را حملات زمینی‌اش محقق سازد.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها از منابع پزشکی رژیم صهیونیستی، پنج سرباز این رژیم تاکنون در درگیری‌های زمینی در غزه کشته شده‌اند. هم‌چنین گزارش شده است که آوی بیلید فرمانده تیپ "گولانی" نیز در درگیری‌های مسلحانه زمینی نوار غزه زخمی شده است.

همچنین به رغم آن‌که حملات هوایی، توپخانه‌یی و زمینی اسرائیل به نوار غزه هم‌چنان ادامه دارد و تانک‌ها و نظامیان صهیونیست در نزدیکی خان یونس برای ورود به این شهر تلاش می‌کنند،‌ اما به اذعان بسیاری از کارشناسان نظامی اسراییلی ارتش این رژیم نتوانسته تا بدین لحظه اهداف خود از این جنگ را محقق سازد که در رأس این اهداف منهدم‌کردن سکوهای پرتاب موشک از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مناطق مختلف اسرائیلی است.

در این راستا از شب گذشته تاکنون بیش از 40 حمله موشکی به مناطق مختلف اسرائیلی انجام شده است که از جمله اصابت سه فروند موشک به شهرک سدروت و اصابت چهار فروند موشک دیگر به منطقه بئرسبع در جنوب سرزمین‌های اشغالی است.

همچنین نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین توانستند یک نفربر زرهی که حامل چند تن از سربازان اسراییلی بود را در جنوب شهر حی التفاح منهدم سازند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: منابع پزشکی و شاهدان اعلام کردند که در جریان حمله‌ی هوایی اسراییل به شهر غزه دست کم 12 عضو یک خانواده از جمله هفت کودک کشته شدند.  این کودکان بین یک تا 12 سال سن داشتند.

در این حمله هم‌چنین یک عابر کشته شد. گفته می‌شود که دست کم 9 تن دیگر در زیر آوار مدفون شده‌اند.

از سوی دیگر،‌ ابوالاحمد سخنگوی گردان قدس، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت: ارتش اسرائیل در تلاش برای ورود به شهر غزه است و در این راستا چتربازان خود را در منطقه شرق غزه فرود آورده اما نیروهای مسلح مقاومت اسلامی فلسطین توانستند چه در جبهه جنوبی غزه و چه در شرق این شهر مانع از ورود نیروهای اسرائیلی شوند.

ابوالاحمد تاکید کرد: دشمن تاکنون موفق به محقق‌ساختن هیچ‌یک از اهداف خود نشده است و به عبارتی با شکست مواجه شده است، اما اگر کشتن بیش از 5700 غیرنظامی در نوار غزه به عنوان پیروزی برای دشمن تلقی می‌شود، بگذارید دشمن بر این باور بماند.

سخنگوی گردان قدس گفت: نیروهای زمینی دشمن به مدت سه روز است که در منطقه حی‌الزیتون درگیری‌های مسلحانه گسترده‌ای با نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین داشته‌اند و نتوانستند در این منطقه پیشروی داشته باشند و تمامی تانک‌های آن‌ها هدف نیروهای مقاومت قرار گرفته است. این خود بزرگ‌ترین دلیل بر عجز و ناتوانایی سربازان دشمن است.

وی همچنین از تمامی ملت‌های جهان به خصوص ملت‌های اسلامی و عربی به دلیل حمایت‌های گسترده از ملت غزه تشکر و قدردانی کرد و بار دیگر بر ضرورت بازگشایی تمامی گذرگاه‌ها در رأس آن گذرگاه رفح و ارایه تمامی کمک‌های انسانی لازم به مردم غزه تأکید کرد و اظهار داشت: ملت‌های عزیز بدانند که ما به رغم داشتن امکانات محدود نظامی، تا آخرین قطره خود از مساله فلسطین حمایت می‌کنیم.

این درحالی است که صلیب سرخ جهانی با هشدار نسبت به وضعیت بحرانی نوار غزه اعلام کرد: این منطقه در آستانه وقوع یک فاجعه انسانی گسترده است.

در بیانیه صلیب سرخ آمده است: متأسفانه اسرائیل به رغم مفاد صریح قطعنامه ژنو، از ارایه کمک‌های لازم از سوی اعضای صلیب سرخ در نوار غزه جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی افزود: بسیاری از زخمی‌ها در زیر آوارها باقی‌ مانده‌اند، اما اسرائیل به ما اجازه نمی‌دهد که به این مناطق آسیب‌دیده و جنگ‌زده برسیم و این زخمی‌ها را از زیر آوارها نجات دهیم.

این بیانیه تأکید کرد: ارتش اسرائیل به نقض صریح قطعنامه ژنو دست زده است و تمامی اعضای صلیب سرخ و حتی امدادرسانان در نوار غزه را مورد هدف قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، عدنان ابوحسنه سخنگوی سازمان کار و امداد سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی (آنروا) اظهار داشت: اسرائیل دوشنبه شب دو مدرسه وابسته به این نهاد سازمان ملل را هدف قرار داده و منجر به کشته‌شدن پنج فلسطینی شده است.

وی افزود: به رغم آن‌که پرچم‌های سازمان ملل بر روی این مدارس نصب شده است و ما در تماس دایم با اسراییل هستیم و از تمامی تحولات و تغییرات مسوولان اسرائیل را مطلع می‌سازیم اما ارتش اسرائیل این دو مدرسه وابسته به سازمان ملل را که اقدام به ارایه کمک به کودکان فلسطینی می‌کنند، مورد هدف قرار داده است.

این درحالی است که گفت‌وگوهای سارکوزی رییس‌جمهور فرانسه با ایهود المرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز گفت‌وگوهای تونی بلر نماینده کمیته چهارجانبه با تزیپی لیونی وزیر امور خارجه این رژیم جهت دستیابی به آتش‌بس و متوقف‌ساختن حملات گسترده نظامی اسرائیل به نوار غزه بی‌نتیجه ماند.

هم‌زمان با ادامه حملات نظامی به نوار غزه، تظاهرات‌های گسترده در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سراسر جهان هم‌چنان ادامه دارد به طوری‌که سودان، عراق، موریتانی، انگلیس، پاکستان، افغانستان، هند، مالزی و ترکیه هم‌چنان شاهد ادامه تظاهرات‌های ضدجنگ هستند و در مصر نیز برای چندمین بار متوالی تظاهرات‌های گسترده مردمی به دلیل ممانعت نیروهای امنیتی مصر برگزار نشد.

هم‌چنین گزارش شده است که هیاتی از رهبران حماس به منظور بررسی اوضاع غزه در سایه حمله گسترده نظامی رژیم صهیونیستی، وارد قاهره پایتخت مصر شده است.

به گفته‌ی منابع آگاه فلسطینی، محمد نصر و عماد العلمی از اعضای دفتر سیاسی حماس، در قالب هیات این جنبش برای دیدار و گفت‌وگو با مسوولان مصری در خصوص جنایات کنونی صهیونیست‌ها در غزه و راه‌های مهار آن، راهی مصر شدند.

حماس اعلام کرد که این سفر به درخواست دولت مصر صورت گرفته است

کد خبر 72419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز