همشهری‌آنلاین: نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی از سه محور حمله به غزه را آغاز کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری از آغاز حملات زمینی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در نوارغزه خبر داد.

الجزیره پیش از این نیز گزارش داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی گلوله های منور در مناطق شمالی و شرقی نوارغزه شلیک کرده است. از این گلوله‌ها معمولا برای روشن کردن محل عملیات نیروهای زمینی استفاده می‌شود.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز نیز در خبری فوری از یورش نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی به منطقه غزه خبر داد.

این شبکه به نقل از شاهدان فلسطینی اعلام کرد نیروهای زمینی اسرائیل ورود به منطقه غزه را آغاز کردند.

جنگنده‌های ارتش اسراییل علاوه بر زیر ساخت‌های غزه، منازل مسکونی و منازل مسئولان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس و مساجد را بمباران می‌کنند.

شبکه تلویزیونی الاقصی جنبش حماس هم در خبر فوری گزارش داد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فرودگاه غزه در شهر رفح را بمباران کردند که تاکنون یک شهید و پنج زخمی داشته است.

این شبکه همچنین اعلام کرد، بالگردهای رژیم صهیونیستی دو فروند موشک به هدفی در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه شلیک کردند.

همزمان، قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی برای دومین بارسواحل شهر غزه را گلوله باران کردند.

دکتر خمیس الیسی، پزشک بیمارستان غزه گفت: 90 درصد از کسانی که در حملات رژیم صهیونیستی جان باخته‌اند غیرنظامی بوده‌اند.

براساس گزارشها، با ضرب الاجل رژیم صهیونیستی برای خروج اتباع خارجی از غزه‌، احتمال حمله ‌زمینی اشغالگران قدس به غزه قوت گرفته است.

روزنامه صهیونیستی معاریو فاش کرد: این رژیم برای ادامه حملات نظامی خود علیه مردم غزه روزانه بیش از 26 میلیون دلار هزینه می کند.

همچنین شبکه تلویزیونی بی.بی.سی با پخش برنامه عادی خود مرتبا لحظه به لحظه اخبار مربوط به حمله نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را پخش می‌کند.

خبرنگاران بی.بی.سی که در مرز غزه مستقر شده‌اند می‌گویند خود شاهد حرکت ستون نیروی زمینی به شمال غزه هستند.

در ادامه این گزارش به نقل از یک خبرنگار آمده است: اسرائیل با استفاده از تاریکی شب و استفاده از گلوله‌های منور و آتش بالگردها و توپخانه زمینی و دریایی عملیات خود را در شمال غزه پی می‌گیرد.

مقامات نظامی ارتش اسرائیل گفته‌اند عملیات زمینی ممکن است روزها به طول انجامد. ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل نیز گفته است هدف از عملیات زمینی تصرف مناطق در دست مبارزان حماس در غزه است.

یک سخنگوی نظامی اسرائیل گفت حملات هوائی اسرائیل توان حماس را تضعیف کرده است.

وی گفت حماس می‌توانست در یک روز تا 400 راکت به اسرائیل شلیک کند اما اینک قادر به شلیک تعداد محدودی است و این نشان دهنده آن است که نیروی هوائی اسرائیل در ماموریتش بر ضد مواضع حماس در غزه موفق بوده است.

کد خبر 72244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز