همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه‌ای که در آن بر حمایت از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید شده است رای داد

به گزارش الجزیره، 390 نفر از نمایندگان مجلس آمریکا به این قطعنامه رای مثبت داده‌ و تنها 5 نماینده با آن مخالفت کرده‌اند.

قطعنامه حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا تائید می‌شود که تا کنون دست کم 780 فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه کشته شده‌اند.

22 نماینده مجلس آمریکا نیز به هنگام رای گیری کلمه حاضر  را بر برگه رای خود نوشتند که به معنای رای ممتنع است.

با وجود آنکه در این قطعنامه به وخیم تر شدن شرایط انسانی در نوار غزه اشاره شده است. اما اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از واکنش به اقدامات تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی خود داری کرده‌اند.

نمایندگان مجلس نمایندگان در این قطعنامه ادعا کرده‌اند که رژیم صهیونیستی در دفاع از خود حملات به نوار غزه را انجام می‌دهد.

دنیس کاسینیچ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت اوهایو که بر ضد قطعنامه رای داده بود، پیش از مشخص شدن نتیجه رای گیری گفته بود:: امیدوارم ما از اقدامات ضد بشری که به کرات توسط اسرائیلی‌ها انجام گرفته‌‌‌اند، حمایت نکنیم.

او افزوده بود: ما باید مسیر جدیدی در خاورمیانه انتخاب کنیم و در این مسیر جدید باید به وضعیت غیر انسانی در غزه توجه کنیم.

دولت واشنگتن اولین کشور جهان است که در سال 1948 و در زمان ریاست جمهوری هاری ترومن رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت

کد خبر 72609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز