گروه بین‌الملل: سومین هفته تجاوز گسترده زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به غزه در حالی آغاز شد

 که گروه‌های مقاومت فلسطین با استفاده از سبک‌های نوین جنگ چریکی و دفاع موزائیکی، اقدام به کشتن 12سرباز صهیونیست در یک روز کردند. این میزان تلفات، آن هم در یک روز تردیدهای جدی را در میان سران صهیونیست در مورد نحوه ادامه جنگ غزه پدید آورده است. اهمیت سبک دفاع حماس در آنجاست که اسرائیل عملا حتی با کشتار گسترده نیز قادر به شکست حماس و دستیابی به هدف اعلام شده خود یعنی نابودی تشکیلات حماس نخواهد بود.

روز گذشته، محمد نزال، از رهبران ارشد حماس با اعلام خبر هلاکت 12صهیونیست، به شبکه الجزیره گفت: گردان‌های قسام توانستند 8نظامی اسرائیلی را در منزلی در غرب بیت‌لاهیا به هلاکت برسانند، در حالی که 4نظامی دیگر نیز در عملیاتی جداگانه در کمین نیروهای مقاومت به هلاکت رسیدند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی همچنان به سانسور خبری درباره جنگ ادامه می‌دهد و تاکنون تنها به کشته شدن 10نظامی خود و زخمی شدن 107نظامی دیگر از آغاز حمله این رژیم به غزه اعتراف کرده است.

از سوی دیگر، سایت اسرائیلی دبکا که درمیان رسانه‌های صهیونیستی به ارتباط با منابع امنیتی مشهور است، فاش کرد که بیش از 42نظامی اسرائیل در نتیجه اصابت خمپاره گروه‌های مقاومت در غزه دچار فلج دائمی شده‌اند.

پیش از این، حماس اعلام کرده بود که از ابتدای آغاز حملات زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 30نظامی و افسر اسرائیلی به هلاکت رسیده و بیش از 100نظامی دیگر از جمله فرمانده تیپ جولانی زخمی شده‌اند.

این تعداد کشته و زخمی از ارتش اسرائیل با توجه به‌مدت زمانی و امکانات محدود تاکنون بی‌سابقه است.

نظامیان صهیونیست از ظهر دیروز شروع به تلاش برای ورود به شهر غزه کردند. ارتش اسرائیل شهر جبالیا در شمال نوار غزه را هم هدف سنگین‌ترین بمباران خود قرار داد.

شبکه تلویزیونی الاقصی وابسته به جنبش حماس هم با تایید تلاش صهیونیست‌ها برای ورود به شهر غزه اعلام کرد که دیروز درگیری‌‌های شدیدی در محله العطاطره در گرفت و نیروهای مقاومت از تلاش نیروهای اسرائیلی برای ورود به این محله از شهر غزه جلوگیری کردند.

شبکه الجزیره هم از تلاش خودرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر نفوذ به غزه از طریق گذرگاه‌های کیسوفیم و صوفا خبر داد که نفوذ محدود این خودرو‌ها با تیراندازی‌ها و مقاومت شدید مبارزان فلسطینی همراه شد.

این در حالی است که تانک‌های رژیم صهیونیستی همچنان در مناطق باز و کشاورزی غزه مستقر هستند و به‌دلیل مقاومت گروه‌های فلسطینی قادر به ورود به شهرهای غزه نیستند.

با این حال رادیو اسرائیل اعلام کرد که نیروهای نظامی ارتش این رژِیم در انتظار چراغ سبز از سوی وزیر دفاع و کابینه سیاسی- امنیتی برای آغاز مرحله سرنوشت‌ساز حمله به غزه هستند و انتظار می‌رود که کابینه روز یکشنبه(امروز) دستور این عملیات را صادر کند.

اما برای جبران این ناتوانی‌ها، رژیم صهیونیستی به بمباران بی‌هدف مناطق مسکونی و غیرنظامی نوار غزه ادامه می‌دهد به‌طوری که شمار شهدای فلسطینی از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا شب گذشته به 821  شهید و 3350زخمی رسیده است. نیمی از شهدا و مجروحان غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتقال تجربیات عماد مغنیه به فلسطینی‌ها

روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی نوشت: شهید عماد مغنیه، مغز عملیاتی حزب‌الله، قبل از ترور خود، تجربیاتش را به گروه‌های مقاومت فلسطینی منتقل کرده بود.

بنا بر گزارش الاخبار، مدتی پس از شکست اسرائیل در لبنان، شهید مغنیه با دغدغه انتقال تجربه مقاومت در لبنان به فلسطینی‌ها، نشست‌های مختلفی با مسئولان مقاومت فلسطینی برگزار کرد.

مغنیه به دوستان فلسطینی خود گفت که شبکه ارتباطات و تهیه اماکن خاص در زیرزمین، یک سلاح استراتژیک است. همچنین ده‌ها کادر از مسئولان مقاومت فلسطینی توسط مغنیه تحت آموزش قرار گرفته و جزئیات این طرح در اختیار آنان قرار گرفت و از این تجربه بزرگ استفاده کردند.

با طرح جدید هرمی شکل شهید مغنیه، نیروهای نظامی حماس و مقاومت شکل جدیدی به‌خود گرفتند. در این طرح پیش‌بینی شد که اسرائیل به جنگ دیوانه‌واری مانند آنچه امروز علیه غزه رخ می‌دهد، دست خواهد زد.

از جمله اموری که به دقت مورد بررسی قرار گرفته و نیروهای فلسطینی آموزش دیدند، راه‌های افزایش قدرت جنگاوری و چگونگی حفظ ارتباطات میان مجموعه‌های پراکنده مقاومت در نقاط مختلف است.

کد خبر 72643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز