همشهری‌آنلاین: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام کتبی آقای احمدی نژاد را درباره بحران غزه به رئیس جمهور الجزایر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین دهقان نماینده ویژه رئیس جمهور در دیدارش با عبدالعزیز بوتفلیقه در الجزایر، از وی خواست تا کشورهای عرب را برای تشکیل فوری اجلاس کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و آفریقا برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق فلسطینینان ترغیب کند.

معاون رئیس جمهور هم چنین با تاکید بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار باز شدن گذرگاه‌ها توسط کشورهای دخیل و فراهم آوردن امکان امدادرسانی به مجروحان غزه شد.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پیام دکتر محمود احمدی نژاد، همراهی کشورش را با مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره بحران غزه اعلام کرد.

رئیس جمهور الجزایر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در‌باره بحران غزه ناکافی دانست و افزود: متاسفانه برخی کشورها با پیگیری منافع خود، برای پایان دادن به بحران غزه تلاش جدی نمی‌کنند. بوتفلیقه در این دیدار برامادگی الجزایر برای پایان دادن به بحران غزه تاکید کرد.

یادآور می‌شود، رئیس جمهور کشورمان در روزهای گذشته با اعزام فرستادگان ویژه، پیام‌هایی با موضوع غزه به سران برخی کشورهای جهان ارسال کرده است. [اعزام 22 فرستاده ویژه رئیس‌جمهور به کشورهای جهان]

کد خبر 72723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز