همشهری آنلاین: محمد حسین صفار هرندی، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری به امارات گفت: طرح محمود احمدی‌نژاد برای حرکت سران کشورهای اسلامی جهت تغییر وضع فلسطینیان مورد حمایت رئیس دولت امارات قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه 23 دی در گفت و گو با ایرنا در ابوظبی افزود: رئیس جمهوری اسلامی ایران به سران کشورهای اسلامی پیشنهاد کرده که برای تغییر وضع فلسطینیان که مورد هجوم ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، اقدام سریعی انجام دهند.

وی که برای تسلیم پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران به شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان به ابوظبی سفر کرده است، اضافه کرد: رییس دولت امارات به دعوت احمدی نژاد برای انجام اقدام سریع جهت تغییر وضع فلسطینیان پاسخ مثبت داد و اظهار داشت که از این طرح حمایت خواهد کرد.

صفار هرندی گفت : رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام خود به سران کشورهای عربی و اسلامی تغییر وضع کنونی غزه را نیازمند حمایت کشورهای اسلامی و عربی دانسته‌اند.
وی افزود: شیخ خلیفه ضمن استقبال از این طرح و ابلاغ سلام متقابل برای احمدی نژاد، از آینده غزه و سکوت جهانیان نسبت به شرایط کنونی که بر مردم غزه می‌گذرد، ابراز نگرانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران همچنین گفت: رئیس دولت امارات از گسترش روابط دو کشور ابراز خوشحالی کرد و خواهان توسعه روابط در فضای مناسبی که وجود دارد، شد.
صفار هرندی افزود: در ارتباط با شرایط غزه و ضرورت اقدام کشورهای اسلامی و عربی برای پایان رنج مردم فلسطین با وزیر فرهنگ، توسعه و جوانان امارات نیز نشست خوبی داشتیم.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران به امارات، نتایج نشست با وزیر فرهنگ امارات را برای تقویت مناسبات فرهنگی و گسترش آن همپای با توسعه روابط اقتصادی و سیاسی، مناسب عنوان کرد.

صفار هرندی در نشست خود با وزیر فرهنگ امارات از بررسی راهکارهای گوناگون برای ارتباط بیشتر هنرمندان و اهالی فرهنگ دو کشور با یکدیگر خبر داد.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ایرانیان ساکن امارات نیز گفت : یک شورای عالی در کشور وجود دارد که ریاست آن بر عهده رئیس جمهوری است و اکنون مسوولیت آن به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برنامه ریزی برای حمایت همه جانبه در عرصه‌های مختلف از ایرانیان خارج کشور بر عهده این شورای عالی است.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی از طریق رایزن فرهنگی که بخشی از مسوءلیت حمایت فرهنگی از هموطنان ساکن امارات را برعهده دارد ، دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی امارات گفت: به دلیل حضور ایرانیان در این کشور باید در توافق با دولت امارات راهکارهای مناسب فعالیت فرهنگی برای ایرانیان را پیدا کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره شرایط غزه و حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی به فلسطینیان افزود: آنچه که در غزه می گذرد امتحان بزرگی برای مردم و گروه های مبارز فلسطینی است.

صفار هرندی اضافه کرد: این امتحان برای مردم مقاوم و صبور و حماسه ساز فلسطین نشان دهنده توان مقاومت آنان است و خوشبختانه تا این لحظه ساکنان غزه ، حماس و جهاد اسلامی از این آزمون سربلند بیرون آمده اند.

فرستاده ویژه رییس جمهوری به امارات گفت: این جنگ همچنین یک آزمون برای کشورها و دولت‌های اسلامی و عربی است که در این صحنه که پاره‌ای از جهان اسلام و عرب در مقابل دشمن صهیونیستی به صورت مردانه در حال جنگیدن و مقاومت است، باید آنها به شعارهای خود مبنی بر امت واحد عربی و اسلامی جامه عمل بپوشانند.

وی تاکید کرد: به استثنا کشورهای معدودی، بقیه دولت‌های اسلامی و عربی در این باره امتحان خوبی پس ندادند.

صفار هرندی گفت: اما ملت‌های مسلمان و عرب منطقه در شرایط کنونی با حمایت از مردم غزه امتحان خوبی دادند.

وی افزود: اگر راه غزه گشوده شود، بسیاری از مردم کشورهای عربی و اسلامی برای کمک به مردم غزه و جنگ با صهیونیست‌ها عازم منطقه خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بر این اساس ملت‌های مسلمان در این آزمون سرافراز هستند، گرچه نیاز به کمک به مردم غزه بسیار فراتر از این‌ها است.

وی گفت: از مردم جهان و وجدان‌های بیدار نیز توقع می‌رود از ارزش‌های اسلامی در حال سرکوب و ملتی که زیر بمباران سنگین اسرائیلی‌ها در حال از دست دادن جان و مال خود هستند ، حمایت کنند.

صفار هرندی تاکید کرد: جهان مدعی دفاع از حقوق بشر و ارزش‌های انسانی و استقلال یک ملت، باید اقدام مناسبی انجام دهد.

وی افزود: البته جلوه هایی زیبایی از حمایت از مردم غزه در جهان می‌بینیم و مطمئن هستیم به موازات تظاهرات جهانی، حامیان اسراییل که خط اصلی را برای ددمنشی این رژیم فراهم کرده‌اند از ادامه پشتیبانی از این رژیم پشیمان خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران یکشنبه شب 22 دی برای تسلیم پیام رییس جمهوری اسلامی ایران به ابوظبی سفر کرده بود.

وی روز دوشنبه این پیام را تسلیم شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس دولت امارا ت کرد.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری وارد بحرین شد

محمد حسین صفار هرندی، فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران که حامل پیام دکتر احمدی نژاد است، دوشنبه شب در راس هیاتی وارد بحرین شد.   

وزیر ارشاد اسلامی از سوی دکتر نزار البحارنه وزیر مشاور در امور خارجه بحرین و سفیر جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال قرار گرفت.

صفار هرندی که حامل پیام دکتر "احمدی نژاد" رئیس جمهوری اسلامی ایران برای "ملک حمد بن عیسی آل خلیفه" است روز سه شنبه 24 دی با پادشاه بحرین دیدار خواهد کرد.

وی همچنین با برخی دیگر از مسئولان عالیرتبه بحرینی ملاقات و درخصوص مسایل جاری در فلسطین و حوادث ناگوار و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه رایزنی و تبادل نظر می‌کند.

کد خبر 72841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز