همشهری آنلاین: رئیس جمهور کوبا در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهوراسلامی ایران تاکید کرد:

رژیم اسرائیل از تفرقه و سکوت جهانیان نهایت سوء استفاده را برای کشتار مردم غزه می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رائول کاسترو در دیدار محرابیان وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران با تشکر از پیام آقای احمدی نژاد، بزرگترین درد کنونی درباره غزه را سکوت معنادار مجامع بین‌المللی و کشورهای عربی دانست و گفت: جامعه جهانی برای توقف این نسل کشی باید اقدامی فوری صورت دهد.

کاسترو با تاکید بر کمک رسانی به مردم غزه، گفت: با رئیس جمهور اکوادور که به زودی وارد کوبا می‌شود، درباره غزه رایزنی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کوبا جزو نخستین کشورهایی بود که تهاجم اسرائیل به غزه را قاطعانه محکوم کرد، افزود: من درگیری‌های زیادی دیده‌ام اما مانند کشتار غزه را به یاد نمی‌آورم.

کاسترو همچنین با اشاره به شرکت کوبا در جنگ 1973 علیه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: کوبا همیشه طرفدار جنبش‌های انقلابی و فلسطین بوده است و به دلیل رفتارهای نادرست رژیم اسرائیل، هاوانا روابطش را از زمان جنگ 1973 قطع کرده است و سفارتی در تل آویو ندارد.

وی با تمجید از نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و جهان اضافه کرد، آمریکای لاتین در حال تغییر است و ایران با خدمات و انتقال دانش فنی به کشورهای این منطقه ، باعث افتخار ما شده است.

محرابیان نیز در این دیدار پیام کتبی آقای احمدی نژاد را درباره آخرین وضعیت غزه تسلیم رئیس جمهور کوبا کرد و خواهان همدلی و اتحاد کشورهای مستقل برای توقف و تنبیه رژیم صهیونیستی شد.

فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان پس از تقدیم پیام کتبی آقای احمدی نژاد به رئیس جمهور کوبا در جمع خبرنگاران، تنویر افکارعمومی و روشن کردن عمق جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را از اهداف اصلی دولت ایران در ارسال پیام به برخی از سران کشورها عنوان کرد.

وی در این مصاحبه مطبوعاتی با تشریح عمق فاجعه انسانی در غزه اتخاذ موضعی قاطع و مشترک از سوی دولت‌ها و ملت‌های مستقل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله عملی با رژیم صهیونیستی دانست.

محرابیان با اشاره به مذاکرات انجام شده با روسای جمهور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا فضای کشورهای مستقل و آزادیخواه را بر ضد رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: بازتاب ارسال پیام‌های ایران بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وزیر صنایع از روند رو به گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین ایران و آمریکای لاتین ابراز خشنودی کرده و آینده این روابط را روشن‌تر و موفقیت آمیز تر از حال ارزیابی کرد.

کد خبر 72464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز