همشهری آنلاین: ایالات متحده آمریکا در نظر دارد از طریق یونان برای رژیم صهیونیستی تسلیحات نظامی ارسال کند.

به نوشته ال پائیس، با توجه به مطالب مندرج در اسناد رسمی که  خبرگزاری رویترز به آن‌ها دسترسی پیدا کرده ، آمریکا مراحل اولیه اجاره یک کشتی تجاری برای ارسال تسلیحات از یونان به سرزمین‌های اشغالی در ماه جاری را آغاز کرده است.

وزارت دفاع آمریکا به ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی اذعان کرده اما آن را بی ارتباط با جنگ در نوار غزه دانسته است. کارشناسان اما با توجه به زمان ارسال این محموله همزمان با تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه آن را بی ارتباط با این جنگ ندانسته‌اند.


بر مبنای گزارش رویترز فرماندهی حمل ونقل دریایی نیروی دریایی ارتش آمریکا (MSC) اعلام کرده است که این کشتی تجاری در دو سفر جداگانه 325 کانتینر استاندارد 20 فوتی حاوی تسلیحات را از بندر استاکاس در یونان به بندر اسدود در سواحل سرزمین‌های اشغالی حمل خواهد کرد.  در بیانیه MSC تنها به این نکته اشاره شده که کانتینرهای مذکور حاوی مواد خطرناکی از جمله مواد منفجره و چاشنی بمب هستند. در این بیانیه به جزئیات بیشتر درباره محموله تسلیحاتی ارسالی به سرزمین‌های اشغالی اشاره‌ای نشده است.

فرماندهی حمل ونقل دریایی نیروی دریایی ارتش آمریکا (MSC) مسوءلیت حمل و نقل تسلیحات و تجهیزات نظامی ارتش آمریکا در خارج از این کشور را به عهده دارد. این نهاد ارتش آمریکا اغلب به منظور جابه جایی تجهیزات نظامی مبادرت به اجاره کشتی‌های تجاری می‌کند.

گفته می‌شود درخواست برای اجاره این کشتی تجاری روز 31 دسامبر ارسال شده بود و اولین کشتی حامل تسلیحات برای رژیم صهیونیستی دیرتر از 25 ژانویه به مقصد نخواهد رسید و دومین کشتی حامل این محموله تا آخر ماه جاری قرار است در بندر اسدود پهلو گیرد

کد خبر 72597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز