شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

با وجود گذشت نزدیک به یک‌هفته از پایان حملات 22روزه رژیم صهیونیستی به غزه، عملیات کشف پیکر شهدا همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دیروز بخش اورژانس و نجات فلسطین اعلام کرد که پیکر 2شهید دیگر را از زیر آوارهای یک ساختمان در غرب شهر غزه کشف کردند.

دکتر حسنین، مدیرکل اورژانس وزارت بهداشت فلسطین گفت: با کشف 2جسد جدید و انتقال 2 جسد دیگر از بیمارستان‌های مصر تعداد قربانیان حمله اسرائیل به 1334نفر رسید.

همچنین با وجود گذشت چند روز از پایان جنگ، این روزها زوایای جدیدی از کشتار مردم غزه توسط اشغالگران منتشر می‌شود. تلویزیون بی‌بی‌سی دیروز با پخش گزارشی درخصوص تهاجم نظامیان صهیونیست به غزه، گزارش داد که سربازان اسرائیلی چگونه بدون هرگونه ترحم و به دور از انسانیت کودکان فلسطینی را در غزه به قتل رسانده‌اند.

یکی از خبرنگاران این شبکه خبری به نقل از پدر یکی از قربانیان فاجعه غزه گفت که سربازان اسرائیلی پس از خارج ساختن 3فرزند خردسال وی از خانه و به‌رغم مشاهده پرچم سفید، این 3کودک بی‌گناه را با سلاح ام - 16 به گلوله بستند.

در این واقعه 2کودک فلسطینی جان باختند و کودک سوم نیز بنا به اظهار پزشکان معالج دیگر قادر به راه رفتن نخواهد بود.

از سوی دیگر، کارشکنی‌های اشغالگران صهیونیست در کمک‌رسانی به مردم مظلوم غزه همچنان ادامه دارد. با وجود آرامش نسبی که در 3روز گذشته در نوار غزه حاکم شده است، صهیونیست‌ها به تعدادی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشر دوستانه اجازه نداده‌اند محموله خود را از گذرگاه‌های مختلف وارد غزه کنند.

با وجود این، حجم کالاهای وارداتی در مقایسه با سال گذشته میلادی بیش از 15درصد نیست. این در حالی است که کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از کشورهای مختلف جهان برای مردم غزه ارسال شده اما کالاهای ارسالی تغییر چندانی در وضعیت معیشت مردم ایجاد نکرده است. بیشترین کالایی که وارد غزه شده است، سیلندرهای گاز خانگی، گازوئیل و مقادیری بنزین برای استفاده پناهندگان «آنروا» است.

بازگشایی مدارس سازمان ملل در نوار غزه

پس از گذشت چند روز از برقراری آتش‌بس در نوار غزه، مدارس این منطقه دیروز برای نخستین بار درهای خود را به روی دانش‌آموزان گشودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درهای 200مدرسه تحت حمایت سازمان ملل در نوار غزه دیروز به روی دانش‌آموزان فلسطینی گشوده شد. بیش از 200هزار نفر از دانش‌آموزان فلسطینی در 221مدرسه وابسته به اداره پناهندگان جنگی سازمان ملل مشغول به تحصیل هستند که در طول 22روز جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران مدارس فلسطینی به وسیله بمب‌های فسفری، 437نفر از این دانش‌آموزان به شهادت رسیدند.

هنوز تعداد زیادی از مدارس همچنان بسته است و برخی از آنها نیز به کلی ویران شده‌اند. در یکی از حملات رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در اردوگاه فلسطینی جبالیا در ششم ژانویه، حداقل 40کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

کریستوفر گینس، سخنگوی آژانس کمک به آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز گفت که در نتیجه حمله نظامیان صهیونیستی به ساختمان‌های سازمان ملل، حداقل 53ساختمان که 30 دستگاه از آنها مدرسه بودند دچار خسارت‌های زیاد و برخی از آنها به‌طور کلی تخریب شدند. اکثر جمعیت یک و نیم میلیون نفری غزه آواره به شمار می‌روند که برای ادامه حیات شدیدا به کمک‌های بین‌المللی نیازمندند.

بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل چند روز پیش خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی برای بمباران مدارس و ساختمان‌های سازمان ملل در طول 22روز جنایت خونبار در نوار غزه شد.

باراک به آمریکا می‌رود

ایهود باراک، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی پس‌فردا به‌منظور مذاکره با رابرت گیتس، وزیر دفاع و دیگر مسئولان آمریکا به واشنگتن سفر می‌کند. در این دیدار، هماهنگی‌های امنیتی در مرحله‌ بعد از حمله اسرائیل  به نوار غزه بررسی خواهد شد.

حماس: سلاح را  زمین نمی‌گذاریم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، دیروز با بی‌اهمیت خواندن همکاری مصر و اروپایی‌ها با رژیم صهیونیستی برای ممانعت از دستیابی غزه به سلاح اعلام کرد: هیچ توافقنامه بین‌المللی نمی‌تواند سلاح مقاومت در برابر اشغالگران را از فلسطینیان بگیرد.

حماس همکاری رژیم صهیونیستی و آمریکا با کشورهای عربی و اروپایی برای تعیین ساز و کار ممانعت از واردات سلاح به غزه را محکوم کرد و آن را بی‌اهمیت خواند.

احمد یوسف، مشاور اسماعیل هنیه، در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در این باره گفت: مقاومت و سلاح آن حقی مشروع است و مقاومت به هر شکل ممکن به سلاح برای پاسخ به جنایات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی دست می‌یابد؛ از طریق کانال‌های زیر زمینی یا هر جای دیگر. مقاومت از زیرزمین هم که شده به سلاح می‌رسد.

کد خبر 73799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز