چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: چند روز پس از پایان جنگ غزه و پیروزی حماس در این جنگ، هزاران فلسطینی در تظاهراتی گسترده که به دعوت حماس در سراسر نوار غزه برگزار شد، پیروزی مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی را جشن گرفتند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، هزاران نفر از مردم غزه با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی ازجمله حماس در این تظاهرات گسترده که از مقابل مساجد مناطق مختلف نوار غزه آغاز شد، پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

تظاهر‌کنندگان با اجتماع مقابل مقر شورای قانونگذاری فلسطین در غزه که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شده بود، حمایت و وفاداری خود از مقاومت را اعلام کردند.

اسماعیل رضوان، از رهبران برجسته جنبش حماس طی سخنانی در جمع تظاهر‌کنندگان گفت: ما امروز برای اعلام پیروزی مقاومت در جنگ بین حق و باطل در اینجا جمع شده‌ایم. وی افزود: گمان می‌شد که ما پرچم‌های سفید را بالا خواهیم آورد اما هرگز تن به تسلیم نمی‌دهیم و پرچم سفید را بالا نمی‌آوریم. همانطور که اسماعیل هنیه، رهبر حماس اعلام کرد  خون‌های ما هرگز به هدر نخواهد رفت و مقاومت هرگز شکست نخواهد خورد.

رضوان اظهار داشت: امروز مردم جهان عرب و اسلام دریافتند که جنبش حماس آرزوی امتش را محقق ساخته است و رژیم اشغالگر به هیچ‌یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته و مقاومت پیروز شده است. اسماعیل رضوان ادامه داد: اشغالگران با تکیه بر سیاست نیرنگ و گمراه کردن افکار عمومی سعی کرده‌اند بر جنایات خود سرپوش بگذارند. رهبران اشغالگر با فریب دادن ملت‌شان با ریختن خون مردم بیگناه غزه به‌دنبال دستیابی به اهداف و دستاورد‌های انتخاباتی بودند.

وی خطاب به سران رژیم صهیونیستی یادآور شد: چنانچه مردم فلسطین در امان نباشند ، شما هرگز احساس امنیت نخواهید کرد و در نهایت باید خاک فلسطین را ترک کنید. وی همچنین تاکید کرد: ما امروز به اینجا آمده‌ایم تا به منافقانی که جنبش حماس و مقاومت را مسئول جنایات اشغالگران دانسته‌اند، پاسخ دهیم.

اسماعیل رضوان تصریح کرد: هر که این جنگ ویرانگر را که نوعی کشتار جنگی علیه کودکان، زنان، سالمندان و غیرنظامیان بیگناه بود نظاره کرده می‌داند که نیروهای مقاومت با وجود قربانیانی که در این جنایات تروریستی داده‌اند با ایمان، ثبات و پایداری خود به پیروزی رسیدند و جنایات تروریستی رژیم اشغالگر بار دیگر ماهیت این رژیم صهیونیستی را که بر خط‌مشی نازی‌ها استوار است، به اثبات رساند.

رضوان بیان کرد: ایهود اولمرت و تزیپی لیونی   مدعی شدند که حکومت حماس را از بین می‌برند و حملات موشکی مقاومت را متوقف می‌سازند و اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه را تغییر می‌دهند. ما امروز به آنها می‌گوییم‌ ای صهیونیست‌ها، اکنون کجا هستید؟ آیا حکومت حماس ساقط شده است؟ آیا حملات موشکی گروه‌های مقاومت متوقف شده و آیا شما به اهداف خود رسیده‌اید؟ همزمان با تظاهرات مردمی در حمایت از حماس، طاهر نونو، سخنگوی دولت حماس هم اعلام کرد که این دولت از دیروز رسما فعالیت‌هایش را در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اداری آغاز کرده است.

وی از تمامی کارمندان دولت خواست تا به محل کارشان برگردند. پیش از این  دانشگاه‌ها و مدارس نوار غزه نیز آمادگی‌شان را برای ازسرگیری فعالیت اعلام کرده بودند.

خروج کامل اشغالگران از نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عقب‌نشینی نیروهای این رژیم از نوار غزه به‌صورت کامل انجام شده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از صبح دیروز آخرین گروه از نیروهای زمینی ما نوار غزه را ترک کرده و در خارج از این منطقه مستقر شده‌اند و برای رویارویی با هرگونه اتفاقی آماده‌اند.

به‌رغم ادعای اشغالگران اما دیروز هم اتفاقاتی افتاد که نشان از شکننده بودن آتش‌بس و احتمال کارشکنی اسرائیلی‌ها در این باره دارد. دیروز‌ قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی، مناطق غربی نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که طی آن یک منزل آتش گرفت.

به‌رغم اعلام آتش‌بس دوجانبه از سوی حماس و رژیم صهیونیستی، شاهدان عینی اعلام کردند که هواپیماهای جاسوسی اسرائیل همچنان به‌طور گسترده در حریم هوایی نوار غزه به پرواز خود ادامه می‌دهند.

همچنین نظامیان ارتش صهیونیستی صبح دیروز با نقض مجدد آتش‌بس اعلام شده از سوی این رژیم، صدها متر در داخل اراضی شهرک خزاعه واقع در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه نفوذ کرده و ضمن تیراندازی‌های بی‌هدف، اقدام به تخریب اراضی کشاورزی این منطقه کردند.

همچنین سایت اینترنتی الجزیره  اعلام کرد که نیروهای صهیونیست صبح دیروز در حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری به‌ویژه روستای قریوت در جنوب نابلس 10 فلسطینی را دستگیر کردند. یک مسئول محلی فلسطینی به این سایت گفت: خودروهای اسرائیلی از نیمه‌های شب چهارشنبه به منازل این روستا حمله کردند و 10 فلسطینی را دستگیر کرده و سپس از این روستا عقب‌نشینی کردند.

ادامه‌ کشف اجساد شهدای غزه

امدادرسانی به ساکنان خسارت‌دیده نوار غزه همچنان ادامه دارد و تیم‌های ویژه مشغول بیرون آوردن پیکر شهدای ناشی از بمباران‌های رژیم صهیونیستی از زیر آوار هستند. منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند: 3 نفر از زخمی‌ها که حالشان وخیم بود به‌شهادت رسیدند. دکتر حسنین، رئیس اورژانس غزه اظهار داشت: طبق جدید‌ترین آمار، تعداد شهدای نوار غزه طی 22 روز مقاومت 1317نفر  شده است.

رایزنی‌های معاون باراک در مصر

عاموس گلعاد، معاون ایهود باراک وزیر دفاع رژیم اشغالگر قدس، بعد از سفرش به قاهره که روز سه‌شنبه انجام شد، با هیات امنیتی عالی رتبه مصر دیدار کرد.گلعاد دیروز با عمر سلیمان، رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کرد.

امروز نیز قرار است دیدارهایی میان مسئولان مصری و هیات حماس در قاهره صورت گیرد. منابع مصری گفته‌اند که اجرای طرح مصر و در رأس آن عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه، گشودن گذرگاه‌ها و تصویب برقراری آتش‌بس، در رأس برنامه‌های این مذاکرات خواهد بود.

این منابع گفتند، مصر پیشنهادهای اسرائیل را به هیات حماس اعلام خواهد کرد. این مسئول اسرائیلی همچنین به بررسی  مذاکرات حماس و  مقامات مصری خواهد
پرداخت.

مخالفت صهیونیست‌ها با بازسازی غزه توسط حماس

در حالی که حماس از فردای پایان جنگ به بازسازی غزه روی آورد، دیروز اشغالگران نارضایتی خود از بازسازی غزه توسط حماس را ابراز کردند. 

اولمرت در دیدار خود با فرانکو فراتینی وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد: نباید به جنبش حماس اجازه داد تا بازسازی غزه را برعهده گیرد، زیرا این کار به حماس مشروعیت قانونی می‌دهد و اسرائیل می‌کوشد تا سازمان‌های بین‌المللی با همکاری سازمان ملل و مصر و حکومت خودگردان کار بازسازی غزه را برعهده گیرند.

وی بدون اشاره به کشتار بیش از 1300 نفر از مردم مظلوم غزه طی 22 روز حملات صهیونیست‌ها ادعا کرد که حماس، مسئول ویرانی غزه است و کمک‌های انسانی و کمک‌های موجود برای بازسازی غزه کافی نیست و با این شروط است که اسرائیل با عملیات بازسازی غزه و کمک به غیرنظامیان همکاری خواهد کرد.

کد خبر 73617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز