چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

دکتر خلیل علی حمدان* نزدیک به 4 هفته از تجاوز دشمن صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد

 و ما شاهد کشتار بی‌گناهان، کودکان، تخریب منازل مسکونی و به‌کارگیری سلاح‌های ممنوعه از سوی این رژیم بوده‌ایم و زمین غزه و ساکنان آن محلی برای آزمایش سلاح‌های آمریکایی شده بود و دشمن کینه‌توز، شنیع‌ترین جنایات را که بالاتر از نسل‌کشی است در این مدت انجام داد. حال آنکه روحیه مبارزان مقاومت در چنین شرایطی دوچندان می‌شد.

در این مدت، جهانیان با برگزاری راهپیمایی‌ها و تظاهرات گسترده، حملات رژیم صهیونیستی جنایتکار به مناطق شهری و غیرنظامی فلسطین را محکوم کردند و همین نشان می‌دهد که اسرائیل به مبارزه با خواست جهانیان و قوانین بین‌المللی که تصریح می‌کند شهروندان باید از جنگ به‌دور باشند (چنانچه قطعنامه چهارم ژنو تأکید دارد) برخاسته و آنها را نقض کرده است.

به این ترتیب، دشمن با خشم و کینه‌ای وافر به یورش خود ادامه داد تا اثبات کند که اسرائیل مافوق این قانون‌هاست. اینجاست که مؤسسه‌های بین‌المللی و دست‌اندرکاران باید اندکی درنگ کنند؛ همان‌ها که با اکراه، تنها به محکوم کردن اسرائیل بسنده کرده و در واقع سرپوشی روی تجاوزات این رژیم نهاده‌اند؛ به‌ویژه شورای امنیت که بعد از حمله به ساختمان‌ها و مراکز مسکونی هم کاری انجام نداد.

در حالی که همه می‌دانند اسرائیل راه را بر تمامی کمیته‌های تحقیق و حتی خبرنگاران بسته است تا فضاحت جنایات وقیحانه‌اش بر کسی آشکار نشود. از دبیرکل سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که به وظیفه خود عمل کنند. میزان جنایات و کشتاری که دشمن صهیونیستی در حمله به غزه مرتکب شد، به‌مثابه نسل‌کشی بوده و خط‌دهندگان این حمله باید در دادگاه‌های بین‌المللی و دادگاه‌های ویژه محکوم شوند؛

این امری است که کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط باید نسبت به انجام آن اقدام کنند و برای محاکمه سران سیاسی و نظامی دشمن، هر کاری را که باید، انجام دهند.

سازمان‌های مدنی، انجمن‌های فرهنگی و کانون‌های وکلا و... باید در سطوح ملی، عربی، اسلامی و بین‌المللی بر این اصل تاکید داشته باشند که آنچه اسرائیل درخصوص محاصره و قتل مردم غزه انجام داده، جنایات جنگی و نقض قوانین بین‌المللی و تجاوز به حقوق بشر بوده است.

صاحبان رسانه‌های گروهی از کانال‌های ماهواره‌ای گرفته تا روزنامه‌ها، منعکس‌کننده و شاهدان عینی و زنده این جرائم هستند. در همین راستا، بیش از 160 سازمان حقوقی، آمادگی خود را برای ارائه شکوائیه علیه اسرائیل در مجامع عربی، اسلامی و حتی بین‌المللی اعلام کرده‌اند. در اروپا حدود 90 انجمن، جمعیت و سازمان، خواستار محاکمه سران صهیونیست به‌دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه اهالی غزه شده‌اند؛ پس ما نیز باید به خود آییم.

اینگونه تدابیر می‌تواند چهره کریه اسرائیل را بر جهانیان آشکار کند؛ چهره یک اشغالگر قاتل که کودکان را هدف گرفته و با به آتش کشیدن اماکن مسکونی به‌وسیله بمب‌های فسفری، جنگ را ادامه داده است. همه اینها با همکاری کسانی انجام می‌شود که در کنار این رژیم ایستاده‌اند و دم برنمی‌آورند.

بنابراین وظیفه اعراب و کشورهای مسلمان است که نه‌فقط به‌خاطر آنچه در غزه رخ داده، بلکه به‌خاطر حفظ امنیت مسلمانان، موضعی متفاوت و بهتر از گذشته اتخاذ کنند و این وحدت کامل تمامی جوامع عربی و اسلامی را در یک دیدگاه مشترک می‌طلبد؛

ملتی که باید در مقابل این دردها و خطرات بایستد و در اساس استراتژی خود تجدیدنظر کند تا چشم‌اندازی جدی را برای مقابله با تجاوزات احتمالی ترسیم کند و بداند که امنیت اسلامی در خطر است. آیا چنین کاری انجام می‌دهند؟!

* عضو هیأت رئیسه جنبش امل

کد خبر 73616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز