جمعه ۱۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

پکن: برگزاری باز‌ی‌های المپیک 2008 در چین، هزینه‌های سرسام‌آوری را روی دست مقامات این کشور گذاشت و به نظر می‌رسد که آنها به تدریج درصدد بازگرداندن بخشی از این هزینه‌ها هستند.

اخیرا اعلام شده است که تکه‌های کوچکی از چمن مصنوعی و فولاد استفاده نشده در ورزشگاه مشهور به «لانه کبوتر» که مخصوص المپیک ساخته شده بود به مبلغ 420 دلار به فروش می‌رسد.

در حال حاضر بیش از 10 هزار بسته برای فروش تکه‌های لانه کبوتر آماده شده است و حتی امکان خرید اینترنتی آنها نیز وجود دارد. گفتنی است، این استادیوم 91 هزار نفری به سمبل المپیک 2008 تبدیل و توجه طراحان از سراسر جهان به نحوه طراحی آن جلب شده است.  

کاهش دوره زندان

فلوریدا: از این پس زندانیان می‌توانند به ازای هر ساعت کار، یک ساعت از دوران محکومیت  خود بکاهند.  برخی کار‌ها در زندان وجود دارد که کسی برای انجام دادن آنها رغبت نمی‌کند و در صورتی که زندانیان این‌ کا‌رها را انجام دهند، می توانند زود‌تر از زندان آزاد شوند.

به گفته آنها تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی و درمانگاه زندان از جمله این کار هاست. به این ترتیب هر یک ساعت کار در این زمینه، یک ساعت از طول دوره محکومیت را کمتر می‌کند.

این در حالی است که با اجرای این طرح یک زندانی 33 ساله توانسته 13 روز از دوره محکومیت یک ماهه‌اش را کاهش دهد.

زندانی دیگری نیز 11 روز کار‌های دشوار زندان را انجام داده است و به زودی آزاد خواهد شد. این در حالی است که اجرای این برنامه برای زندان نیز توجیه اقتصادی دارد، چون  در صورتی که زندانیان به صورت مجانی این کار‌ها را انجام ندهند، برای هر ساعت کار کارگران در این زمینه باید 30 دلار پرداخت شود.

حمله با همبرگر

نیویورک: مشاجره به ظاهر خنده‌دار یک زوج موجب شد که مرد خانواده  به زندان بیفتد و به پرداخت هزار دلار جریمه محکوم شود. ماجرا از این قرار بود که آنها برای شام، همبرگر سفارش دادند اما فراموشکاری کارگر رستوران موجب شد که  یکی از نوشابه‌های سفارش داده شده آنها برایشان ارسال نشود.

در ابتدا این زن و شوهر جوان با شوخی لیوان نوشابه را از دست یکدیگر می‌قاپیدنداما ناگهان شوخی آنها به یک مشاجره تمام عیار تبدیل شد و شوهر این زن لیوان نوشابه را به طرف او پرتاب کرد.

البته او به همین کفایت نکرد و یکی از همبرگر‌ها را برداشت و آن را با آخرین قدرت به صورت همسرش کوبید.

در همین حین پلیس که توسط همسایه‌ها با خبر شده بود به خانه این زوج رسید و از درگیری بیشتر آنها جلوگیری کرد. گفتنی است که این زوج 20 ساله‌اند و مشاجره‌های بچگانه آنها سوژه گفت‌و‌گو‌های همسایگان‌شان شده است.

جریمه دیر رسیدن

لندن: معلمی که یکی از دانش‌آموزانش را مجبور کرده بود شنای سوئیسی برود به دادگاه احضار شد. این دانش‌آموز با یک ربع تاخیر سر کلاس حاضر شده بود و معلمش برای تنبیه، او را وادار کرد که جلوی همه همکلاسی‌هایش شنا برود.

اما والدین این دانش‌آموز از این شیوه تنبیه معلم فرزندشان که موجب تحقیر او شده به دادگاه شکایت کردند و این معلم از کار خود برکنار شده است.

البته گروهی از منتقدان بر این عقیده‌اند که قانون محدودیت‌های زیادی برای معلمان ایجاد کرده است، به نحوی که آنها حتی در مورد تنبیه‌های کوچک در مورد دانش‌آموزان هم دچار دلهره می‌شوند.

به عنوان مثال اخیرا معلمان حتی در دعوای بین 2 دانش‌آموز هم دخالت نمی‌کنند تا مبادا نحوه رفتار آنها خلاف قانون بوده و موقعیت شغلی خود را از دست بدهند.  البته تمام دانش آموزان در مورد نحوه تنبیه همکلاسی خود به توافق رسیده بودند.

کد خبر 70098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز