دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

ریو: یکی از شرکت های تولید‌کننده لباس‌های گران‌قیمت اعلام کرد که پوشاک تولیدی خود را به سیستم موقعیت‌یاب جهانی مجهز کرده است

و به این ترتیب افرادی که آنها را به تن می‌کنند، قابل ردیابی خواهند بود. مقامات این شرکت می‌گویند از آنجایی که اغلب مشتریان آنها ثروتمند هستند، امکان گروگانگیری و سرقت از آنها بیشتر است و به همین دلیل نصب این سیستم روی لباس‌ها می‌تواند به حفظ  امنیت‌شان کمک کند.

گفتنی است‌که‌ یکی دیگر از تولیدات این شرکت لباس‌هایی است که در صورت برخورد گلوله، همانند جلیقه ضد گلوله عمل می‌کنند. با این حال برخی منتقدان بر این باورند که تولیدات این شرکت بیش از حد احساس خود‌نمایی و در عین حال ترس رابه افراد ثروتمند القا می‌کند.

مترو گواهی می‌دهد

نیویورک: از این پس دانش‌آموزان و کارمندانی که به واسطه تاخیر مترو دیر به محل تحصیل و کار خود رسیده‌اند، می‌توانند از مترو گواهی بگیرند.

این در حالی است که معمولا رسم بر این است که مراکز درمانی و پزشکان برای توجیه تاخیر یا حضور نداشتن کارمندان سر کار، گواهی می‌دهند.

مقامات مترو می‌گویند، در این گواهی‌ها به این نکته اشاره شده است که فرد مورد نظر در مترو حضور داشته و در آن زمان قطار با تاخیر به مقصد رسیده است.

جالب است که مسافران می‌توانند  این گواهی‌ها را از طریق پست الکترونیک خود دریافت و به معلم یا رئیس خود ارجاع دهند.

برای این کار کافی است که مسافر روز و ساعت تاخیر قطار را به مسئولان اطلاع دهد تا آنها برگه‌ای رسمی شامل مهر مترو برای آنها ارسال کنند. همچنین مسافرانی که دچار تاخیر شده‌اند می‌توانند علاوه بر اینترنت از طریق دورنگار یا تلفن هم با مترو ارتباط برقرار کنند و گواهی بگیرند.

جواهر مخصوص چشم

برلین: اگر جزو آن دسته از افراد هستید که معتقدید جواهرات تنها برای گوش، گردن یا دست ساخته می‌شوند، سخت دچار اشتباهید. به تازگی یک جواهرساز آلمانی نوعی جواهر مخصوص چشم طراحی کرده است و امیدوار است به زودی آن را روانه بازار کند.

به گفته این طراح، جواهر جدید که از کریستال ساخته شده است با نخ‌های جراحی بسیار نازک مستقیما به چشم متصل می‌شود. پس از وصل شدن این جواهرات به چشم اینگونه به نظر می‌رسد که قطره اشکی بسیار شفاف درحال پایین آمدن از چشم است.

هرچند استفاده از این جواهر خطرناک و عذاب‌آور به نظر می‌رسد اما این طراح 29 ساله ادعا می‌کند، افرادی که به عنوان مدل از این جواهر استفاده کرده‌اند از احساس خوبی که نسبت به آن دارند، متحیر شده‌اند. با وجود این گروهی از چشم‌پزشکان نسبت به استفاده از این جواهر که احتمالا به زودی به جواهرفروشی‌ها می‌آید، هشدار داده‌اند.

سارق خشن

لندن: مردی که قصد داشت از سرقت خودرو‌اش جلوگیری کند، توسط سارق کشته شد. این مرد 60 ساله در حال رفتن به طرف خودروی خود بود که ناگهان متوجه شد مرد دیگری پشت فرمان نشسته است.

او که حسابی دست پاچه شده بود به طرف خودرو دوید تا مانع سرقت آن شود. اما سارق خودرو را به حرکت در آورد و در حالی که این مرد به شیشه جلو آویزان شده بود با سرعت سرسام آوری اقدام به رانندگی کرد.

اما صاحب خودرو همچنان دست‌بردار نبود و سعی داشت خودرو را متوقف کند. گزارش شاهدان این حادثه حاکی از آن است که سارق پس از طی مسافتی به شدت ترمز کرده و پس از اینکه این مرد روی زمین افتاده او را با خودرو زیر گرفته است.

البته این سارق موفق به فرار شده است و تحقیقات پلیس برای شناسایی او ادامه دارد.پلیس برای شناسایی سارق از ساکنان محله درخواست کرده است تا به چهره‌نگاری سارق بپردازند.

کد خبر 69823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز