یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

کانبرا: رکود اقتصادی در سراسر جهان موجب شده است که دولت استرالیا سیاست‌هایی را در جهت تشویق مردم به گذراندن تعطیلات در داخل کشور به کار بگیرد.

این در حالی است که همه ساله در آستانه سال نو میلادی تعداد زیادی از استرالیایی‌ها به عنوان گردشگر به کشور‌های دیگر می‌روند و پول زیادی را در این کشور‌ها خرج می‌کنند.

به گفته مقامات در صورتی که استرالیایی‌ها تعطیلات را در کشور بمانند این پول‌ها در استرالیا خرج می‌شود و به احیای اقتصاد آن کمک می‌کند.

این در حالی است که تعداد گردشگرانی که به استرالیا سفر می‌کنند نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، 20 درصد کاهش یافته و این امر بر درآمد ناخالص داخلی استرالیا تاثیر‌گذار بوده است.

یکی بخر، 2 تا ببر

اسلو: یکی بخر، 2 تا ببر، این یکی از روش‌های قدیمی جذب مشتری به خصوص در حراج‌های پایان فصل یا فروش سال‌نو است. اما اخیرا یک نمایشگاه‌دار نروژی اعلام کرده است به هریک از مشتریان خود در قبال خرید یک خودرو، یک خودروی رایگان اهدا می‌کند.

صاحب این نمایشگاه خودرو در آگهی خود به این مناسبت قید کرده است که خریداران می‌توانند از قیمت پایه 22 هزار و 800 یورو به بالا، خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند و به دنبال آن یک خودروی رایگان به ارزش حداکثر 14‌هزار یورو به آنها داده خواهد شد.

این در حالی است که مدت کوتاهی پس از اعلام این طرح، مشتریان از سراسر نروژ به این فروشگاه هجوم آوردند و تعداد مشتریان این نمایشگاه در هر روز 10 برابر شده است.

گفتنی است که صاحب این فروشگاه به هیچ وجه دچار ضرر مالی نشده، زیرا خودش هم خودرو‌ها را با تخفیف زیادی خریداری کرده است.

مأمور خلافکار

بوستون: در حالی که وظیفه ماموران گمرک، مبارزه با کالا‌های قاچاق و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به‌کشور است، اما یک مامور گمرک به دلیل سوء استفاده از مهاجران غیرقانونی به زندان افتاده است.

به گفته پلیس این مرد از چند مهاجر غیر قانونی برای کار در خانه‌اش استفاده کرده و به آنها آموزش داده چگونه بدون اینکه به دام ماموران بیفتند در این کشور زندگی کنند.

یکی از همکاران این مامور پس از دستگیری وی گفت که بار‌ها از او خواسته است برای کار از این افراد استفاده نکند.

با این حال این مامور وظیفه‌نشناس به این سوء استفاده ادامه داد و حتی این مهاجران را تشویق کرد که خانواده خود را نیز به صورت غیرقانونی از کشورشان خارج کنند. گفتنی است در صورت اثبات جرم، این مرد به 10‌سال زندان و پرداخت جریمه‌ای 250‌هزار دلاری محکوم خواهد شد.

اعتراض به رشوه گرفتن

مکزیکوسیتی: یک راننده مکزیکی به نشانه اعتراض به رشوه گرفتن پلیس، 14 ساعت در خودروی خود تحصن کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد از چراغ قرمز عبور کرد و پلیس به او فرمان ایست داد.

اما هنگامی که مامور راهنمایی و رانندگی با این راننده مواجه شد از او درخواست کرد تا رشوه کلانی بپردازد تا جریمه نشود. این مرد معترض به خبرنگاران گفت: پلیس از او درخواست رشوه‌ای 400‌پوندی کرده است در حالی که جریمه عبور از چراغ قرمز تنها 20‌پوند است.

این در حالی است که تحصن او در خودرو برایش هزینه زیادی در برداشت. به گفته وی ماموران او را به دلیل ایستادن طولانی مدت سر چهارراه و خودداری از انجام تست الکل جریمه کرده و خودرو‌اش را نیز توقیف کردند.

البته وکیل این مرد می‌گوید: او می‌تواند به دلیل تقاضای رشوه، ازسوی مامور متخلف به دادگاه شکایت کند.

کد خبر 70289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز