سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

سیدنی: دانشمندان استرالیایی اخیرا توصیه کرده‌اند که مردم از گوشت شتر استفاده کنند تا محیط زیست سالم‌تری داشته باشند.

این در حالی است که چند ماه پیش نیز مردم این کشور به خوردن گوشت کانگورو تشویق شده بودند تا از تغییرات جوی جلوگیری شود. کارشناسان می‌گویند، در استرالیا  تعداد بسیار زیادی شتر زندگی می‌کنند و کنترل آنها غیر ممکن است.

از سویی دیگر شتر‌ها به بافت گیاهی کویر و منابع آبی خسارت وارد می‌کنند و به نوعی بایدبا آنها مقابله کرد. با این حال به نظر نمی‌رسد که گوشت شتر بتواند جایگزین گوشت گاو و گوسفند برای استرالیایی‌ها شود که به مصرف گوشت قرمز علاقه‌مندند.

هزینه هنگفت  برای نپرداختن جریمه

نیویورک: زنی که 2 سال پیش قبض جریمه‌ای 115 دلاری دریافت کرده بود تا کنون 7 هزار و 500 دلار برای پرداخت نکردن این جریمه، هزینه کرده است. وی خودرو‌اش را به نحوی پارک کرده بود که تردد سایر خودرو‌ها به مشکل خورده بود.

به همین دلیل پلیس او را جریمه کرد. اما این زن که معتقد بود خلافی مرتکب نشده‌ است از همان روز وکیل گرفت تا این جریمه شامل حال او نشود.

این در حالی است که او تا کنون هزاران دلار بابت کار‌های دادگاهی این پرونده هزینه کرده است اما هنوز به نتیجه نرسیده و روز به روز هم متحمل هزینه‌های بیشتری می شود.

گفتنی است که این زن به هیچ وجه حاضر نیست از این کار دست بردارد و اعلام کرده که بیشتر از این هم هزینه می‌کند تا ثابت کند تخلف رانندگی مرتکب نشده است. وی به خبرنگاران گفت: آنچه برایم اهمیت دارد اثبات بی‌گناهی است نه رقم ناچیز قبض جریمه.

خرس‌های فضانورد

لندن: در حالی که مدت زیادی از سفر فضایی انسان‌ها نمی‌گذرد، حیوانات نیز فضانورد شده‌اند. گروهی از دانشمندان برای کار های تحقیقاتی خود 4 خرس را با سفینه راهی فضا کرده‌اند و در طول مدت اقامت‌شان در فضا با دوربین های مخصوص آنها را زیر نظر خواهند گرفت تا تغییر حالت و رفتار این حیوانات را مشاهده کنند.

ابراز علاقه کر کننده

پکن: شدت علاقه یک مادر به فرزندش او را کر کرد. این مادر جوان حین نوازش دختر کوچکش او را بوسید و همین اقدام موجب کر شدن او شد. به گفته پزشکان این بوسه پرده گوش این دختربچه را پاره کرده و دست کم 2 ماه طول می‌کشد تا شنوایی او بازگردد.

گفتنی است که شوهر این زن به دلیل آسیبی که به فرزندش رسیده به دادگاه شکایت کرده است.

قاچاق میمون

واشنگتن: مادر و دختری که با تظاهر به باردار بودن، میمون قاچاق می‌کردند به دام پلیس افتادند. آنها که به‌ترتیب 50 و20 ساله هستند میمون‌های کوچک را از تایلند خریداری کرده و به واشنگتن قاچاق می‌کردند.

شیوه کار آنها هم اینگونه بود که لباس زیادی می‌پوشیدند و پس از بستن دست و پا و دهان میمون‌ها آنها را زیر پالتوی خود مخفی می کردند.

هر چند آنها چند بار توانسته بودند از قسمت بازرسی فرودگاه بدون دردسر عبور کنند اما در آخرین سفر یکی از ماموران بازرسی فرودگاه به آنها مشکوک شد و پس از بازرسی بدنی، میمون‌ها را پیدا کرد.

این مادر و دختر اعتراف کردند که میمون‌ها را چند برابر قیمتی که در تایلند خریداری می کردند در آمریکا به فروش می‌رساندند. گفتنی است که پس از دستگیری آنها مشخص شد که چند نفر از اعضای دیگر این خانواده نیز در قاچاق انواع حیوانات فعالیت می‌کنند.

کد خبر 70417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز