چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

فلوریدا: خیلی از رستوران‌ها برای جذب مشتری از افرادی که لباس‌های عروسکی به تن کرده‌اند استفاده می‌کنند.

این افراد جلوی در رستوران‌ها می‌ایستند و مردم را به استفاده از غذا‌های رستوران تشویق می‌کنند.

اما سرقتی که اخیرا اتفاق افتاد نشان داد که این افراد علاوه بر جذب مشتری می‌توانند سارقان را نیز به دام بیندازند. ماجرا از این قرار بود که یک سارق مسلح به بانکی که کنار رستوران قرار داشت دستبرد زد و به سرعت از آن خارج شد.

اما این مرد عروسکی که شاهد فرار سارق بود بی‌کار ننشست و او را تعقیب کرد تا سرانجام توانست با ضربه مشت، سارق را نقش بر زمین کند. در همین حال پلیس سر رسید و سارق را که همچنان بی‌هوش بود، دستگیر کرد.

پول بدون صاحب

منهتن: زنی که مبلغ 97‌هزار دلار را تحویل پلیس داده است ادعا می‌کند که این پول را پیدا کرده اما پلیس می‌گوید تاکنون گزارشی مبنی بر گم شدن یا به سرقت رفتن این میزان پول دریافت نکرده است.

این زن به پلیس گفت که اسکناس‌ها داخل کیفی چرمی بوده که از سقف سرویس بهداشتی آویزان بوده است. با این حال با وجود گذشت 5 روز از این جریان هنوز گزارشی از سرقت یا گم شدن پول به پلیس ارائه نشده و پیدا شدن این اسکناس‌ها به یک راز تبدیل شده است.

از سوی دیگر پس از علنی شدن این ماجرا چند فرد ناشناس در تماس با پلیس ادعا کردند که این پول به آنها تعلق دارد اما بررسی‌ها نشان داد که همه این افراد به دروغ این ادعا را مطرح کرده بودند.

یکی از فرضیه‌های پلیس در مورد این اسکناس‌ها این است که احتمالا سارقان، کیف پول را در این مکان جا گذاشته یا پنهان کرده‌اند تا در یک فرصت مناسب به آن دسترسی پیدا کنند.

خودکار قرمز ممنوع

سیدنی: همه ما از دوران کودکی به یاد داریم که معلم‌های مدرسه مشق‌هایمان را با خودکار قرمز امضا می‌کردند.

اما خیرا کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ قرمز خودکار نوعی احساس خشونت به وجود می‌آورد و می‌تواند روحیه دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد.

به همین دلیل اخیرا از معلمان مدارس استرالیا خواسته شده است که از امضای مشق دانش آموزان با خودکار قرمز خودداری کرده و رنگ دیگری را به کار ببرند.

این در حالی است که اخیرا توجه مقامات آموزش و پرورش استرالیا به افزایش افسردگی در بین دانش آموزان جلب شده است و آنهادرصددند تا از کوچک‌ترین مواردی که می‌تواند روحیه دانش‌آموزان را کسل کند، جلوگیری به عمل آورند.

در بخش دیگری از دستورالعمل جدید نیز به معلمان توصیه شده است که در صورت لزوم از دانش‌آموزان عذر‌خواهی کنند. 

خانه 99 یورویی

وین: رکود بازار مسکن در سراسر جهان موجب شده است که مالکان برای فروش خانه‌های خود دست به ابتکار های جالبی بزنند. یکی از نمونه‌های این ابتکار‌ها اخیرا در اتریش اتفاق افتاده است.

در این روش مالک ساختمان طی یک آگهی اینترنتی اعلام کرده است که خانه خود را به مبلغ 99‌یورو می‌فروشد. البته از بین هزاران نفری که  برای خرید این خانه نام‌نویسی می‌کنند، تنها یک نفر پیروز اصلی میدان خواهد بود و مالک نهایی آپارتمان می‌شود.

گفتنی است که این خانه 400‌متر مربع مساحت دارد و 9 هزار و 999 نفر می‌توانند هر یک با پرداخت99یورو برای خرید این خانه ثبت نام کنند.

این درحالی است که قیمت اصلی این ملک بیش از یک میلیون یورو است اما در صورت نام‌نویسی این افراد، صاحب ملک کمتر از یک میلیون یورو برای ساختمانش دریافت می‌کند.

پس از پر شدن فهرست ثبت‌نام یک نفر بر اساس قرعه‌کشی مالک آپارتمان می‌شود

کد خبر 70518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز