دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

تایپه: 2 پاندا در انتظارند تا به عنوان نماد احیای روابط بین چین و تایوان، راهی این جزیره شوند.

این پاندا‌ها که معنی نام آنها «اتحاد» است قبل از آغاز سال نو میلادی به باغ وحش تایوان فرستاده می‌شوند. این در حالی است که درگذشته روابط تیره‌ای بین دو طرف حاکم بود و چین بار‌ها تهدید کرده بود که تایوان را از طریق نظامی تحت سلطه خود در خواهد آورد.

اما رایزنی‌های دوجانبه تاثیر زیادی بر گرم‌تر کردن روابط داشت و سرانجام چین متعهد شد که به نشانه حسن‌نیت، 2 پاندا برای تایوان ارسال کند. گفتنی است تایوانی‌ها هم در مقابل این هدیه، یک بز و یک آهو برای چینی‌ها ارسال خواهند کرد.

انتخاب جمله سال

برلین: در سراسر جهان رسم بر این است که در آستانه سال نو، جمله‌ای به عنوان نماد آن سال انتخاب می‌شود. اما در حالی که معمولا جملات مثبت یا لزوم مقابله با بیماری‌ها به عنوان جمله سال انتخاب می‌شود، آلمانی‌ها« بحران مالی» را به عنوان جمله سال‌شان برگزیده‌اند.

به گفته مقامات، وخامت اوضاع مالی که از بانکداری تا بخش‌های ساخت و ساز و سیستم مالی گسترده است، مهم‌ترین نگرانی مردم به شمار می‌آید و از همین رو باید به آن توجه خاصی نشان داد.

به گفته کارشناسان در شرایطی که بازار مسکن دوران رکود را سپری می‌کند مردم با مشکلات زیادی دست به گریبانند و این در حالی است که موجی از بحران سیستم مالی جهانی را فراگرفته است.

گفتنی است ، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده میلادی نیز شرایط اقتصادی مطلوبی در آلمان وجود نداشته باشد و شرایط سال جاری تکرار شود.

گم شدن کارت اعتباری

نیویورک: اینکه افراد عادی کارت‌های اعتباری خود را گم کنند یک موضوع عادی است که بسیار اتفاق می‌افتد اما تصور اینکه افراد خاص هم کارت خود را گم کنند دشوار است.

اخیرا رئیس بزرگ‌ترین‌ شرکت‌ تولید‌کننده کارت‌های اعتباری، کارت اعتباری خود را گم کرده و توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

این مرد که در راس بزرگ‌ترین شبکه کارت‌های اعتباری جهان قرار دارد در حالی که قصد داشت برای شرکت در یک جلسه فوری به محل کارش برود، کیف پولش را گم کرد.

به گفته وی به نظر نمی‌رسد که کسی کارت اعتباری او را سرقت کرده باشد اما در صورتی که چنین باشد، سوژه جذابی برای رسانه‌ها به وجود خواهد آمد.

در حال حاضر تحقیقات برای یافتن کیف پول و کارت اعتباری وی آغاز شده است و او اعلام کرده هر فردی که کارت را تحویل وی بدهد مژدگانی قابل توجهی دریافت خواهد کرد.

خسارت زدن به خودروی پلیس

مکزیکوسیتی: مردی که خودروی پلیس را سرقت کرده بودو با سرعت سرسام‌آوری در خیابان‌ها رانندگی می‌کرد، توسط پلیس دستگیر شد. این مرد 30 ساله با سوء استفاده از فرصتی که راننده خودرو برای خرید غذا وارد رستوران شده بود، آن را ربود و با آخرین سرعت در خیابان ها رانندگی کرد.

این در حالی بود که چندین خودروی پلیس در تعقیب او بودند اما نمی‌توانستند این خودرو را متوقف کنند. از سوی دیگر، هرچه پلیس به این خودرو نزدیک‌تر می‌شد، راننده آن سرعت را بیشتر کرده و جان عابران را تهدید می کرد.

سرانجام در صورتی که پلیس تصمیم گرفت با شلیک گلوله خودرو را متوقف کند، اشتباه راننده موجب شد که مستقیما با دیوار برخورد کند. این مرد پس از دستگیری گفت تنها برای هیجان این اقدام را انجام داده و قصد داشته خودرو را تحویل پلیس بدهد.

کد خبر 70870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز