چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: استقبال شهرداران از اجلاس شهرداران آسیایی، نشانه خواست شهروندان برای ایجاد و گسترش روابط میان ملت‌هاست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران محمد باقر قالیباف در آیین گشایش اجلاس شهرداران کلانشهرها و پایتخت‌های آسیایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با بیان این که میزبانی فرهیختگان، نخبگان و مدیرانی که به نمایندگی از شهرهای بزرگ قاره کهن در این اجلاس شرکت نموده اند، برای من موجب مباهات است اظهار داشت: شهر تهران هر سال پذیرای چندین همایش و نمایشگاه ملی و بین المللی است اما در این میان، اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلان شهرهای آسیایی از جایگاهی ممتاز و بی‌نظیر برخوردار است. این جایگاه به ویژه از آن جهت ممتاز و برجسته است که انتظار می‌رود آثار و دستاوردهای آن در زمینه همکاری و همگرایی از طریق روابط سازنده و دوستی بیشتر میان مدیران شهری، به ارتقا وضعیت زندگی مردم در سراسر آسیا منجر شود.

شهردار تهران اظهار داشت: امروز برای آسیا روز تاریخی و به یاد ماندنی و مهمی است. تعداد زیادی از شهرداران و مقامات ملی و محلی از پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ و مهم سراسر قاره کهن و پهناور آسیا در تهران، در کنار برج میلاد، نماد تهران مدرن، جمع شده‌اند تا تعهد و پایبندی خود را به تلاش و جدیت در ساختن فردایی بهتر‌، برای شهروندان آسیایی، اعلام کنند و شبکه و مسیر تازه‌ای را برای همکاری و مشارکت در سطح این قاره غنی، متنوع و رنگارنگ ایجاد نمایند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این اجلاس گفت: به تمامی شما عزیزان که از شهرهای بزرگ آسیا و ایران و همچنین شهرهای دوست و خواهر خوانده تهران، دعوت ما را پذیرفته و در این همایش باشکوه حضور یافته‌اید، به نمایندگی از شهروندان تهرانی و ملت ایران خوشامد می‌گویم و صمیمانه از همه شما قدردانی می‌نمایم.

قالیباف گفت: زمانی که ابتکار برگزاری نشست شهرداران آسیایی، در اجلاس روسای پارلمان‌های آسیا در سال 2007 از سوی تهران مطرح گردید و به اطلاع مقامات شهری در شهرهای آسیا رسید با استقبال گستردهای روبرو و پیام‌های دوستانه‌ای دریافت گردید و امروز خوشبختانه تعداد زیادی از آنها برای اولین بار با شعار آسیا برای شهروندان، همگرایی برای زندگی بهتر، در این مکان گرد هم آمده‌اند.

شهردار تهران با بیان اینکه این همایش فقط یک نقطه آغازین بوده و حرکت در مسیر ارتقای کیفیت شهروندان و تقویت هویت و ارزش‌های مشترک آسیایی روز به روز سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد گفت: استقبال شما از این اجلاس، نشانه خواست شهروندان برای ایجاد و گسترش روابط میان ملت‌هاست.

وی گفت: علاقه‌مندم از شما به خاطر حضور گسترده و موثر در این اجلاس قدردانی نمایم. هر چند می دانم شهرداران و مقامات دولتی و دیپلماتیک امکان حضور در مجامع بین‌المللی را ندارند، به همین دلیل مایلم از حمایت دولت‌ها و پارلمان‌های آسیایی به ویژه دولت و پارلمان ایران که از این ابتکار مدیریت شهری تهران حمایت کردند و برگزاری اجلاس را تسهیل نمودند نیز تشکر نمایم.

امیدوارم با حضور موثر هیاتهای شرکت کننده، اجلاس ثمربخشی داشته باشیم و همه شما اقامت خوش و خاطره‌انگیزی را در تهران و جمهوری اسلامی ایران تجربه نمایید.

شهردار تهران در پایان از دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران به دلیل حضور در این اجلاس قدردانی کرد.

کد خبر 68798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز