گروه حوادث-آزاده مختاری: سارقان «ویترین‌شکن» تمام سرقت‌های خود را در روشنایی روز و در جلوی دید مردم انجام می‌دادند

این سارقان خشن ظهرها هنگامی که صاحبان طلافروشی‌ها برای صرف ناهار مغازه‌هایشان را تعطیل می‌کردند، با شکستن ویترین، دست به سرقت‌های میلیونی می‌زدند.

عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت برای به دام انداختن سارقان تردست طلافروشی‌ها، از 7اسفند پارسال و هنگامی آغاز شد که یک طلافروش به کلانتری 108 پایتخت رفت و از سرقتی عجیب در ظهر آن روز خبر داد؛

«ظهر برای صرف ناهار، مغازه‌ام را تعطیل کردم و به خانه رفتم اما یک ساعت بعد وقتی به مغازه برگشتم، شیشه مغازه شکسته شده و طلاهای ویترین به سرقت رفته بود.»

با آغاز تحقیقات پلیسی، شاهدان ماجرا به کارآگاهان پایگاه هشتم آگاهی گفتند 2 مرد موتورسوار را دیده‌اند که با شکستن شیشه ویترین دست به سرقت زده و به سرعت متواری شده‌اند.

با این اطلاعات، چهره نگاری از سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و تصاویر چهره‌نگاری شده آنها در اختیار تمامی یگان‌های پلیس گشت آگاهی پایتخت گذاشته شد.

این درحالی بود که با بررسی آلبوم عکس متهمان سابقه‌دار، کارآگاهان متوجه شباهت عکس یکی از متهمان با سارقی سابقه‌دار شدند.

با مشخص شدن این موضوع، بررسی‌ها ادامه یافت و کارآگاهان در این مرحله دریافتند این متهم سابقه دار مدتی قبل به اتهام حمل مواد‌مخدر و درگیری دستگیر شده و در حال حاضر در زندان قزل‌حصار به‌سر می‌برد.

به این ترتیب، با انتقال مرد میانسال به پایگاه هشتم آگاهی پایتخت، تحقیقات از وی آغاز شد که در این مرحله، بازجویی از متهم به گشوده شدن راز سرقت از 5 طلافروشی در جنوب غرب تهران ختم شد.

«بعد از آزادی از زندان، نقشه سرقت‌ها را با هم‌بندم طراحی کرده و به اجرا گذاشتیم.»

سارق دستگیر شده که علی نام داشت با بیان این جملات ادامه داد: برای انجام سرقت، مغازه‌های طلافروشی را تحت‌نظر می‌گرفتیم و هنگامی که مالکان طلافروشی‌ها موقع ظهر برای خوردن ناهار مغازه را تعطیل می‌کردند، در خلوتی خیابان، نقشه سرقت‌ها را به اجرا می‌گذاشتیم و از آنجایی که طلافروشان در هنگام ظهر، طلاهای ویترین را جمع‌آوری نمی‌کردند به راحتی با شکستن ویترین دست به سرقت می‌زدیم و سپس فرار می‌کردیم.

وی درباره این سرقت‌ها گفت: اولین سرقت را تابستان81 و چند ماه بعد از آزادی از زندان مرتکب شدیم، محل سرقت طلافروشی‌ای در نزدیکی فلکه صادقیه تهران بود که 2 کیلو و نیم طلا از آنجا ربودیم.

در دومین سرقت از یک طلافروشی در یافت آباد، 16انگشتر سرقت کردیم، پس از آن مدتی دست از سرقت کشیدیم تا اینکه اسفند ماه گذشته دوباره سرقت‌ها را شروع کردیم و از2 طلافروشی در خیابان مالک اشتر و منطقه مهرآباد سرقت کردیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - روز گذشته با اعلام این خبر گفت: با اعترافات علی، مخفیگاه همدست وی در خیابان زمزم شناسایی و وی بازداشت شد.

کد خبر 67287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز