گروه حوادث: چند قطره چسب، تنها وسیله سارق جوانی بود که با کمین مقابل دستگاه‌های خودپرداز، اقدام به سرقت کارت‌‌های عابربانک می‌کرد.

این مرد بعد از دستگیری به سرقت کارت‌های عابربانک و دستبرد به حساب طعمه‌هایش اعتراف کرد. شامگاه 19 آذر، ماموران کلانتری 140 باغ فیض تهران هنگام گشتزنی در خیابان اشرفی اصفهانی متوجه فریادهای «‌آی دزد، ‌آی دزد» زنی شدند که در خیابان به‌دنبال مرد جوانی می‌دوید.

ماموران با مشاهده این صحنه به تعقیب مرد جوانی پرداختند که با عجله در حال فرار بود و لحظاتی بعد وی را دستگیر کردند.

با دستگیری این مرد، درحالی که زن جوان مدعی بود وی کارت عابر بانک او را به سرقت برده است، ماموران به بازرسی بدنی او پرداختند و در این میان موفق شدند 7کارت عابربانک را که وی در جیبش مخفی کرده بود، کشف کنند.

به این ترتیب متهم که مدعی بود بیگناه است و همه کارت‌ها متعلق به‌خودش است، به اداره پلیس انتقال یافت و بازجویی از وی آغاز شد.

در حالی که تحقیقات از مرد سارق ادامه داشت، زن دیگری خود را به کلانتری رساند تا از سارق کارت عابربانکش شکایت کند.

این زن با مشاهده مرد جوان،  وی را شناسایی کرد و مدعی شد این مرد همان سارقی است که یک روز قبل کارت او را به سرقت برده بود. وی در تشریح ماجرای این سرقت به ماموران گفت: شب قبل به بانکی در غرب تهران رفتم تا مقداری پول از حسابم برداشت کنم اما هنگامی که کارت عابر بانکم را وارد دستگاه خود پرداز کردم ناگهان در داخل دستگاه گیر کرد.

هرچه تلاش کردم نتوانستم آن را پس بگیرم و در این هنگام این مرد که در آن حوالی پرسه می‌زد به طرفم آمد و گفت این دستگاه مشکل دارد و اگر چند بار رمز کارتم را در دستگاه وارد کنم دستگاه کارتم را پس می‌دهد. بنابراین چندبار این کار را انجام دادم ولی نتوانستم کارتم را پس بگیرم.

مرد جوان که هنوز آنجا بود دوباره پیشنهاد کرد سنگی پیدا کنم و چند ضربه به دستگاه بزنم تا شاید با این شگرد بتوانم کارتم را بگیرم ولی این کار هم فایده‌ای نداشت.

به همین خاطر تصمیم گرفتم به خانه‌ام برگردم و صبح روز بعد با مراجعه به بانک کارتم را پس بگیرم اما صبح امروز وقتی به بانک رفتم یکی از کارمندان بعد از شنیدن حرف‌هایم گفت که فریب یک سارق حرفه‌ای را خورده‌ام. به همین خاطر به کلانتری آمدم تا از وی شکایت کنم که متوجه شدم ماموران او را دستگیر کرده‌اند.

بعد از اظهارات این زن، ماجرا به قاضی شوکت - بازپرس شعبه 9 دادسرای ناحیه 5 تهران - گزارش شد و متهم برای انجام تحقیقات قضائی به دادسرا انتقال یافت.

این مرد وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد به بازپرس پرونده گفت: از مدتی قبل تصمیم به سرقت کارت‌های عابربانک گرفتم و به همین خاطر با شناسایی دستگا‌ه‌های خودپرداز که در محل‌های خلوت قرار داشتند داخل آنها کمی چسب می‌ریختم.

لحظاتی بعد وقتی طعمه‌هایم برای برداشت پول به آنجا می‌رفتند، کارتشان داخل دستگاه گیر می‌کرد و آنجا بود که من وارد عمل می‌شدم و بعد از اینکه پیشنهاد می‌کردم چند بار رمز کارتشان را در دستگاه وارد کنند، رمز کارت را به دست می‌آوردم.

سپس به بهانه‌ای آنها را از دستگاه خودپرداز دور می‌کردم و با سرقت کارت و داشتن رمز آن، به حساب آنها دستبرد می‌زدم. بازپرس شوکت بعد از شنیدن اعترافات متهم برای وی قرار قانونی صادر کرد و او را برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار داد.

کد خبر 71309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز