چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

قاچاقچی رسیورهای ماهواره وقتی دید محموله میلیونی‌اش لو رفته است سعی کرد

 با دادن رشوه 2 میلیون تومانی به ماموران پلیس از دست آنها فرار کند، اما این نقشه او هم نتوانست وی را از دست ماموران فراری دهد.

شامگاه 6 بهمن، ماموران گشت پلیس در سه راه افسریه به یک خودروی وانت که محموله مشکوکی را حمل می‌کرد ظنین شدند و به راننده دستور ایست دادند.

بعد از توقف خودرو، در حالی که مرد راننده مدعی بود دستگاه‌های دی‌وی‌دی را حمل می‌کند، ماموران به بازرسی وانت او پرداختند و متوجه صدها جعبه رسیور ماهواره در قسمت بار خودرو شدند.

به این ترتیب، مرد راننده دستگیر شد اما در بازجویی‌های اولیه ادعا کرد: باور کنید نمی‌دانستم این جعبه‌ها حاوی رسیور ماهواره هستند. ساعتی قبل وقتی در حال عبور از یکی از خیابان‌های تهران بودم مردی به سراغم آمد و گفت که قصد انتقال یک محموله دستگاه‌های دی‌وی‌دی از کرج به تهران را دارد.

من هم قبول کردم که بار او را به مقصد برسانم. به همین خاطر همراه وی به ترمینال مسافربری در کرج رفتیم و منتظر ماندیم تا اتوبوسی که قرار بود محموله دی‌وی‌دی را به کرج انتقال دهد، وارد ترمینال شود.

لحظاتی بعد با رسیدن اتوبوس، مرد جوان جعبه‌هایی را که مدعی بود داخل آن دستگاه‌ دی‌وی‌دی است به‌خودروام منتقل کرد و از من خواست آن را به سه‌راه افسریه ببرم و در آنجا به مرد دیگری تحویل دهم. من هم به طرف تهران به راه افتادم اما هنوز به مقصد نرسیده بودم که ماموران مرا دستگیر کردند.

بعد از اظهارات این مرد، ماموران از وی خواستند با مالک محموله تماس بگیرد و برای تحویل آن با او قرار بگذارد. ساعتی بعد در حالی که ماموران همراه با مرد راننده به محل قرار رفته بودند متوجه مردی شدند که برای تحویل گرفتن محموله به آنجا آمده بود.

با دستگیری این مرد، وی مدعی شد که مالک اصلی محموله فرد دیگری است و او فقط وظیفه انتقال جعبه‌های رسیور را داشته است. به این ترتیب، مالک اصلی محموله قاچاق نیز به یک قرار صوری کشانده شد و در حالی که سوار بر خودروی زانتیای خود به آنجا آمده بود توسط ماموران دستگیر شد.

این مرد که باورش نمی‌شد محموله میلیونی‌اش لو رفته باشد، با مشاهده ماموران از آنها خواست در ازای دریافت 2 میلیون تومان وجه نقد، وی را رها کنند  اما ماموران رشوه میلیونی او را هم ضبط کرده و وی را بازداشت کردند.

صبح دیروز، متهمان در حالی مقابل قاضی محمدزاده- بازپرس شعبه اول دادسرای قاچاق کالا و ارز- قرار گرفتند که مرد راننده مدعی بود سواد خواندن و نوشتن ندارد و به همین خاطر نتوانسته رسیور ماهواره را از دستگاه‌های دی‌وی‌دی تشخیص دهد. 2 متهم دیگر پرونده نیز در این جلسه سعی داشتند خود را بی‌گناه جلوه دهند و مالک اصلی محموله قاچاق را دیگری معرفی کنند.

بازپرس محمدزاده نیز بعد از شنیدن اظهارات متهمان، برای هر دوی آنها قرار قانونی صادر کرد و پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت.

کد خبر 74179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز