سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: 2 جاعل حرفه‌ای که بعد از شناسایی خانواده زندانیان، در قبال گرفتن میلیون‌ها تومان اقدام به آزادی زندانیان با مدارک جعلی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

چندی پیش 2 مرد جوان به دادسرای کرج رفتند تا با سپردن سند خانه‌ای به‌عنوان وثیقه، یکی از دوستان خود را از زندان آزاد کنند.

وقتی در جریان بررسی‌های انجام شده مشخص شد سندی که این 2جوان به دادسرا آورده‌اند جعلی است، ماموران حفاظت اطلاعات دادگستری کرج هر دوی آنها را بازداشت کردند و به این ترتیب مردان جوان برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی استان تهران منتقل شدند.

ماموران پلیس در نخستین بازجویی دریافتند این 2 متهم با پرداخت یک میلیون تومان به فردی به نام آرش، سند جعلی را از وی خریده و قصد داشتند با استفاده از آن دوست خود را از زندان آزاد کنند که در این کار ناکام ماندند.

وقتی مشخص شد مردان جوان یک سال قبل نیز با استفاده از سند جعلی که از آرش خریده بودند همین زندانی را که به جرم سرقت دستگیر شده بود، آزاد کرده بودند، بررسی‌ها برای دستگیری آرش که احتمال می‌رفت از جاعلان حرفه‌ای باشد، آغاز شد.

درحالی‌که تنها سرنخ پلیس برای دستگیری مرد جاعل، یک شماره تلفن همراه بود، بررسی‌ها روی این شماره تلفن متمرکز شد و مدتی بعد ماموران به سرنخ‌هایی از این مرد در شهرستان رباط‌کریم دست یافتند.

به این ترتیب گروهی از کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی عازم این شهر شدند و با شناسایی محل زندگی آرش، به کمین فرصت مناسبی برای دستگیری وی نشستند. ساعتی بعد، ماموران متوجه متهم شدند که سوار بر یک خودروی پاترول که پلاکی جعلی روی آن نصب شده بود، قصد خروج از خانه‌اش را داشت.

به این ترتیب عملیات ضربتی برای دستگیری وی آغاز شد و آرش قبل از آنکه بتواند از محاصره ماموران فرار کند، بازداشت شد. با دستگیری متهم مشخص شد او بعد از تهیه سندهای جعلی، آنها را با همدستی یکی از دوستانش به نام مهرداد به خانواده‌های زندانیان می‌فروخت تا آنها با استفاده از این سندها بتوانند زندانیان را آزاد کنند.

با این اطلاعات، مهرداد نیز در عملیاتی ویژه دستگیر و بعد از انتقال به اداره پلیس مدعی شد: بعد از اینکه آرش اسناد جعلی را تهیه می‌کرد، به سراغ خانواد‌ه زندانیانی می‌رفتیم که از قبل آنها را شناسایی کرده بودیم.

ما معمولا طعمه‌هایمان را در مقابل دادسراهای تهران، کرج، همدان و چالوس شناسایی می‌کردیم، سپس با این ادعا که می‌توانیم زندانیان را با استفاده از این اسناد آزاد کنیم مبالغ هنگفتی از آنها گرفته و سند‌های جعلی را در اختیارشان قرار می‌‌دادیم.

تحقیقات ادامه دارد

سرهنگ اسماعیل هادئی - رئیس پلیس آگاهی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی همدستان احتمالی آنها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 74592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز