چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: پرونده مرد جوانی که با طرح نقشه‌ای حساب‌شده، بدون پرداخت هیچ پولی 4‌خودروی مدل بالا خریداری کرده، در اداره آگاهی در حال رسیدگی است.

راز کلاهبرداری‌های این مرد زمانی فاش شد که یکی از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی مدعی شد که وی با فریب، خودروی او را از چنگش درآورده است.

این مرد در تشریح ماجرا به ماموران گفت: برای فروش یک خودروی ریو به پارکینگ عبدل‌آباد رفته بودم که در آنجا با مردی به نام نادر آشنا شدم. این مرد وقتی دید قصد فروش خودروام را دارم نزد من آمد و پیشنهاد کرد تا خودروهایمان را با هم معاوضه کنیم.

بعد از موافقت من، وی در همان پارکینگ اقدام به تنظیم قولنامه کرد و تمامی مدارک خودروام را تحویل گرفت. سپس سوئیچ خودرواش را به من داد و خواست سوار آن شوم و همراه هم به در خانه آنها برویم تا مدارک خودرواش را به من تحویل دهد. من و برادرم هم سوار بر خودروی پژو 206 او شدیم و پشت سر وی شروع به حرکت کردیم.

مرد جوان ادامه داد:‌ در بین راه نادر در شلوغی خیابان گم شد و وقتی با او تماس گرفتم، خواست تا به افسریه بروم و مدارک خودرو را از او تحویل بگیرم. وقتی به محل قرار رسیدیم او پیاده به آنجا آمد و با تهدید چاقو خودروی پژو 206 را از ما گرفت و متواری شد.

بعد از این ماجرا به خاطر اینکه قبل از گرفتن مدارک خودروی نادر، قولنامه فروش خودروام را تنظیم کرده بودیم و به‌صورت قانونی خودرو را به او فروخته بودیم دیگر نتوانستیم آن را از وی پس بگیریم. 

با اظهارات این مرد، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و کارآگاهان در جریان تحقیقات انجام شده دریافتند افراد دیگری نیز از نادر به همین اتهام شکایت کرده‌اند.  بنابراین تمامی شاکیان به پایگاه پلیس دعوت شدند تا زوایای مختلف این پرونده کاملاً روشن شود.

یکی از شاکیان که مرد 55 ساله‌ای بود در مورد شکایت خود گفت: چند ماه پیش برای فروش خودروی هیوندا به پارکینگ عبدل آباد رفتم. آن روز نادر نزد من آمد و با چرب‌زبانی گفت که قصد خرید خودروام‌ را دارد. سپس از من خواست سوار ماشین شویم تا آن را آزمایش کند.

در بین راه، او اصرار کرد قولنامه‌ای تنظیم کنیم تا وقتی به در خانه‌اش رسیدیم پول ماشین را پرداخت کند. من هم با اطمینانی که به او پیدا کرده بودم قولنامه را امضا کردم و او همه مدارک ماشین را از من گرفت. اما دقایقی بعد در فرصتی مناسب ماشین را به سرقت برد و چون قولنامه را امضا کرده بودم، نتوانستم پولم را از او بگیرم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: نادر با این روش توانسته است 4 خودروی مدل بالا را بدون پرداخت پول خریداری کند و این در حالی است که اگر شاکیان دقت می‌کردند و قبل از دریافت پول قولنامه را امضا نمی‌کردند، وی نمی‌توانست به خواسته شوم خود برسد.

کد خبر 75148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز